Toon posts:

HIj piept en nog veel meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heftig probleem. Gisteravond probeerde ik een virtueel ceedeetje aan te maken, waarbij de cd-romspeler vastliep. Tevens had ik wat progjes van plek verandered en wat gedownload van het internet. Even later ben ik in Windows ME al mijn iconen kwijt !!! De mappen bleven zichtbaar, maar iconen in o.a. configuratiescherm waren weg. Comp kon System Works ook niet meer vinden.In Dos was alles wel zichtbaar. Via SystemWorksCD geprobeerd de boel te redden. Windoctor gaf dik tweehonderd fouten aan, maar de reparatie mocht niet baten. De heleboel geformatteerd en tijdens formatteren piepte de computer om de ong. 10 seconden. Drie piepjes achter elkaar. Reddingsdiskettes en cd-rom willen niet meer opstarten. Computer schakelt zichzelf hal uit. d.w.z. hij doet niets, maar lampjes branden wel.
Wie weet waar de fout zit?

P.S. Systemworks gaf eerder aan dat er in m'n geheugenbank (1 x 256MB) een fout zit.

Verwijderd

misschien moet je even andere dimmetjes proberen. Kun je nog wel de bios in? Zo ja dan zou ik daar in rond kijken of er iets verkeerd staat.

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
En daar hebben we de oplossing.... ;)

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
En daar hebben we de oplossing.... ;)

Probeer eerst eens ander geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
Bios is geen probleem en daar staat niets verkeerd.

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 23:18

joskuiper

PapaCooper

nieuw geheugen lijkt me wel

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Topicstarter
Is een virus ook in staat om zulke geintjes uit te halen met een computer?

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Volgens mij wel, maar ik denk niet dat dat jou probleem is.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Dimm gehaald, erin gestopt, zelfde probleem. Hij blijft piepen. Kon nu trouwens wel cd-rom aanspreken en hij wilde Ramdrive e.d. ook aanmaken. Maar pieptonen blijven. Comp wordt even zwart en gaat daarna weer verder. ook formatteren ging door, zij het met vier piepende onderbrekingen. Begin toch te denken aan Virus :(

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

PC Speaker kapot :+ :P

Ik denk dat je een groter probleem hebt. Kan vanalles zijn, maar dit lijkt erg op een probleem van de videokaart of misschien zelfs het mainboard :o

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

pleur er eens alles uit en kijk dan naar het effect (VGA laten zitten nl) en anders vrees ik voor of je mobo of je VGA, maar kijk ff wat 3 biospeepjes zijn!

Verwijderd

R.I.P

Verwijderd

Misschien even alles loskoppelen en dan 1 voor 1 alles er weer inhangen. Ik denk eigenlijk aan een mobo probleem maar dat hoop ik niet voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
Handleiding geeft de volgende mogelijkheden. CPU te heet, maar deze draait op 50 graden. Computer draait op een lagere frequentie. Frequentie omlaag gezet (750mhz) maar ook dit helpt niets.
Wordt dit een nieuw moederbord of een nieuwe videokaart?
:'(

Verwijderd

Topicstarter
Nog vergeten te zeggen. Hij piept niet als ik in de bios zit. Heb de computer tien minuten laten aanstaan en hij piepte niet. Het duurt trouwens lang voordat de computer begint met opstarten, tenminste langer dan anders het geval was.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu 1 uur 's nachts en Windows staat er weer op!!! :) :) :)

Heb alles er af gehaald en weer er op gezet behalve... DE EICON DIVA-ISDN CARD!!! Dat takkeding gaat nu de vuilnisbak in.

Heren bedankt voor al jullie tips en ik hoop niet dat ik jullie nog vaak hoef te vragen.

Bedankt ;)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Zit je cooler er nog wel goed op? / Draaid het fannetje?

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Ben gisteren tot 3 uur bezig geweest en spellen er op gezet. Alles draait weer otjeknor!:P:P:P:P:P:P

Verwijderd

Topicstarter
Oeps foutje !!! Hadden smilies moeten zijn. Dan maar zo :) :) :)

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:33
Dr zit een edit knop.... |:(

Doe dan ook een spatie tussen je smilies....

Verwijderd

Topicstarter
Terug op het oude nest...

Het hele verhaal nog maar een keer...
Door Grunneger - zondag 27 januari 2002 16:28

--------------------------------------------------------------------------------
Ben nog steeds niet helemaal van het probleem af. Windows 98 SE draait redelijk, maar prestaties zijn achteruit gegaan t.o.v. ME. Heb geprobeerd ME er op te zetten, maar zodra de computer de ME cd-rom gaat aanspreken begint het gepiep weer. Drie snel achter elkaar en dan een vierde. Computer schakelt zich "uit", maar na een druk op de knop gaat de computer verder met wat hij deed. Ik krijg het opstarten na veel gepiep dus wel voor elkaar. Zit 'm dat nu in de cd-rom speler of is het mogelijk dat er nog wat software is wat conflicten gaat draaien? Iemand een idee. Ik wil ME er wel graag weer op. Ja, ik weet dat ik gek ben, maar sommige van mijn spellen draaien niet onder XP.
Pagina: 1