[XSL] Schermgrootte uit XML verwerken in HTML

Pagina: 1
Acties:

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 22:47
Probleem:

Omzetten van waarde voor de width en height van een window geschreven in een XMLbestand, gebruik makend van XSL om aan te duiden hoe groot de window in HTML moet worden.

De volgende code staat in het XMLbestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<DIALOGS>
   <DIALOG>
    <name>EPDGB</name>
    <POSITION>
      <x>0</x>
      <y>0</y>
      <w>341</w>
      <h>61</h>
      <units>Dialog</units>
    </POSITION>

Kan iemand me uitleggen wat er in de XSL moet komen te staan?

AULXJMHR

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt een stuk xml, je kan een beetje xsl... En ik neem aan dat je weet WAT de html code zou zijn als je het handmatig intikt/aanmaakt?

Vergelijk die eens met de XML die je in gedachten hebt en dan lijkt een conversie me niet al te moeilijk?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
DutchPhoenix: Kan iemand me uitleggen wat er in de XSL moet komen te staan?
Je wilt toch transformeren naar HTML? Bedenk dan gewoon hoe het er in HTML uit moet komen te zijn? :) .

Dan weet je ook wat je in de transformatie moet doen ;) .

Je vraag is mij wel een beetje onduidelijk, als ik je verkeerd begrijp moet je even iets uitvoeriger beschrijven wat je wilt...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
ACM was eerder
Jouw verhaal en mijn verhaal is in ieder geval een 1:1 transformatie ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• DPhoenix
Ja, die heb ik als volgt getest in een index.html
Toen heb ik een link gemaakt waar een popup uitkwam met de grootte van het scherm.

Echter de bedoel is dat ik 1 xsl maak voor meerdere schermen dus de width en height van de schermen moeten via xsl worden weergegeven.

Maar hieronder zie je hoe het in HTML moet:
code:
1
2
3
<A
onclick="window.open ('epdgb.xml','carrie','scrolling=no,resizable=yes,width=341,height=61');"
href="#"><FONT face=Verdana size=2>EPDGB - Gebruikers</A>

En ja ik heb het een en ander gekeken in oa. de XML bible maar ik wordt daar soms gewoon gek van...... |:(

* DPhoenix begint XML XSL langzaam te begrijpen elke dag een stukje meer, ik kom er wel!

AULXJMHR

• mbravenboer
Hum, je kunt die waarden toch gewoon invullen met een XPath expressie?

Je kunt in het attribuut tussen { ... } een XPath expressie zetten. Hiermee kan je dus de schermgrootte uit je XMl file halen...

Je kunt ook xsl:attribute gebruiken, dan kan je werken met xsl:value-of. Iets duidelijkere syntax, maar vraagt nogal veel ruimte....

• DPhoenix
Ik zal het proberen. Kijk hier heb ik wat aan ;)

AULXJMHR

• DPhoenix
ik kom er niet uit ;(

AULXJMHR

• mbravenboer
DutchPhoenix: ik kom er niet uit ;(
Tja, zo kan ik je probleem natuurlijk niet oplossen ;) .

Verklaar je nader? Wat lukt niet?

• DPhoenix
Om de in de XML aangegeven schermgrootte om te zetten naar HTML. Vertelde jij me dat ik dit met een XPath-expressie kon doen of doormiddel van een XSL:for-each.

Ik heb naar beide manieren onderzoek gedaan hoe het werk met schermgrootte maar kwam er niet uit.

Hoe moet je dit nu in een xsl:for-each of Xpath invullen?
Sorry, maar met berg aan informatie en tutorials raak ik zo snel de weg kwijt, er worden wel telkens eenvoudige voorbeelden gegeven maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag vandaar dat ik het hier vraag.

Bij voorbaat dank.

AULXJMHR

• mbravenboer
Ik begrijp niet waarom je specifiek een probleem hebt met je schermgrootte.... Dit is toch gewoon data die je op de bekende manier moet verwerken?

Je moet eerst eens goed bekijken wat je input is: hoe staat de schermgrootte in je input? Uiteraard moet dit ergens gedefinieerd staan op wat voor manier dan ook, die data kan immers niet op een of andere magische manier gecreeerd worden :) .

Daarna kijk je hoe je de schermgrootte wilt opnemen in je output. Waar moet het komen te staan en hoe?

Als je deze twee punten hebt opgelost is je probleem niet meer dan een transformatie-probleem waarbij de semantiek van wat je aan het transformeren bent niet meer zo belangrijk is.

Waar heb je dus een probleem mee? Staan de gegevens onduidelijk in je input? Weet je niet waar je het neer moet zetten in je output? Weet je niet hoe je het van de input naar de output krijgt?

Geef anders even twee kleine voorbeelden van een relevante input en gewenste output?

• mbravenboer
Hoe staat het ermee?

Is het gelukt? Of kom je nog met input en output?

Pagina: 1