Toon posts:

[PHP] Include en een form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik kamp met een probleem:

Ik heb een pagina waarbij ik alles include, dmv van een variabele ?nav=home kan ik dus navigeren, dat werkt goed.

Nu include ik ook een poll, en als je op submit drukt is het de bedoeling dat hij deze submit
op index.php?nav=poll , maar dit wil maar niet lukken, hij springt telkens op de standaardwaarde: ?nav=home..

Ik heb al geprobeerd om in de form van de poll een hidden field op te nemen met de waarde
nav=poll en dit werkt, de form wordt gesubmit op index.php?nav=poll

Alleen ik kan daar niet meer weg! De nav=poll van het hidden field blijft staan waar hij staat en ik kan niet meer navigeren..

Heeft iemand de oplossing voor mijn probleem??

Verwijderd

code??

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, goed idee:

Het navigeren doe ik zo:

Eerst een formpje met keuzes:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
    <FORM METHOD="get" ACTION="index.php">
    <SELECT NAME="nav">
        <OPTION>Home</OPTION>
    <OPTION>Nieuws</OPTION>
        <OPTION>Gastenboek</OPTION>
?>

en dan de includes dus zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
if (!isset($nav)){
include("home.php");
}

if ($nav=="Home"){
include("home.php);
}
?>

enzovoorts...

Nouja en zo include ik dus een poll met daarin een formpje, en wat ik ook doe als action van de form, hij gaat naar home...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

basic html :
code:
1

damn lastig die html rechten :+
mist een value tag

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:58 schreef D2k het volgende:
basic html :
code:
1

mist een value tag
Hmm, volgens mijn html reference maakt dat niks uit, en pakt hij automatisch de inhoud als value..

Maar goed ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet, mijn probleem is dat als ik de poll submit er toch weer ?nav=home komt te staan..

Ik heb als poll action index.php?nav=poll , maar het wil niet werken??

Misschien nog suggesties d2k? ( nog congrats trouwens mr. litemod :) )

• D2k

D2k

Op vrijdag 25 januari 2002 15:08 schreef mbitnl het volgende:
Misschien nog suggesties d2k D2k?
je sluit die select wel af he?
zo als ik het hier zie niet nl
( nog congrats trouwens mr. litemod :) )
tnx :)

Verwijderd

Misschien dat het werkt als je dus in een hidden field opslaat van welke pagina je kwam op het moment van het submitten van een formulier (bv lastnav ofzo) en dat je hem daar naar toe stuurt, of is dit niet je bedoeling??

Verwijderd

hm ... lijkt er op als of ie bij het versturen, of na verstuurd te zijn (dus aan het begin van je check if ($nav==blaat) ) je variabele ergens overschrijft met home ....
Ik neem aan dat je dat al 1000x gechekt hebt .. maar toch ... :) wordt ie nergens overschreven?a

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 15:18 schreef doniek het volgende:
Misschien dat het werkt als je dus in een hidden field opslaat van welke pagina je kwam op het moment van het submitten van een formulier (bv lastnav ofzo) en dat je hem daar naar toe stuurt, of is dit niet je bedoeling??
Nou ik heb em aan de praat en idd met een hidden field..

de fout: ik had mijn slect form niet afgesloten met </form>, dat wil zeggen ik had het wel: maar als ik hem had dan werd het select vakje groter, en was mijn layout fuckud up..

Omdat ik hem n iet had afgesloten deed hij bij elke refresh nav=home (1e select optie)

Nu heb ik </form> buiten de TD gezet en blijft de layout goed en werkt het toch!!
Als iemand weet hoe het komt dat </FORM> zorgt dat mijn layout verklooit is zou ik het graag nog horen..

Bedankt voor de hulp heren!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:58 schreef D2k het volgende:
basic html :
code:
1

mist een value tag
Ik heb em nog even nagezocht, en de basic html is toch niet zo lastig als je wel dacht:
Met het VALUE attribuut kan bepaald worden welke waarde (gecombineerd met de waarde van het NAME attribuut van het SELECT element) naar de server gestuurd moet worden als de betreffende keuzemogelijkheid geselecteerd wordt. Als het VALUE attribuut niet is gebruikt, wordt de keuzemogelijkheid zelf (de inhoud van het OPTION element) naar de server gestuurd. Indien de inhoud van het OPTION element uit meerdere woorden bestaat, is het in verband met de verwerking van het script aan te bevelen gebruik te maken van het VALUE attribuut.
De opbouw is:

<OPTION VALUE="waarde"> </OPTION>
Bron: http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/

• D2k

D2k

Op vrijdag 25 januari 2002 15:28 schreef mbitnl het volgende:
weet ik dat ook weer :)
tnx

Pagina: 1