Universele DVD-reader is er, wanneer writer?

Pagina: 1
Acties:

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Zie onderstaande info:

"The ATAPI drive is one the first universally compatible DVD recorders in the market. DVD-ROM drives in personal computers, as well as DVD players in the home entertainment sector, can read DVD-Rs written with this drive. The RS-111 itself can not only read its own DVD-R and DVD-RAM formats, but also DVD videos, DVD-ROMs and DVD+RW and DVD-RW media. The average access time is 110 milliseconds while the size of the data buffer is 1 MB".

Deze DVD-writer kan dus alle huidige formaten LEZEN!
Als er een DVD-writer komt die alle formaten kan LEZEN (DVD-R, DVD-RAM, DVD-RW en DVD+RW), wanneer komt er dan een DVD-writer (uiteraard voor de PC) die ook alle formaten kan (HER-)SCHRIJVEN?? :?

Ik wil namelijk ook een DVD-writer, maar niet zolang er geen standaard is (ook al is de klans klein dat het DVD-RAM wordt). Dus zo'n all-in-one DVD-writer zou voor mij een uitkomst zijn. En voor meerdere mensen heb ik een vermoeden.

Voor het volledige stuk, check:
http://cdr-info.com/Sections/News/Details.asp?index=0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is nog moeilijk te zeggen wanneer er een standaard komt (als die er al komt) maar ik zou wachten tot die standaard er is, want anders heb je er nog niet veel aan)

Verwijderd

Ik denk dat het wel heel erg duur word om een DVD-brander te maken die alle standaarde ondersteund. En iedere fabrikant heeft zo z'n eigen opvattingen over wat nu de beste opname methode is, dus het is waarschijnlijk een kwestie van marketing welke standaard over zal blijven.

Maar de twee bedrijven die ook samen de CD ontwikkeld hebben (Philips & Sony), hebben allebei voorkeul voor hetzelfde systeem (DVD+RW geloof ik), dus imo wordt dat de standaard.