[Nieuw forum] Code-regelnummering suggestie

Pagina: 1
Acties:

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Een klein, maar effectief idee voor het nieuwe forum: als je over code praat is het vaak heel handig als er regelnummers bij de code staan (zeker ivm foutmeldingen)

Het zou erg cool zijn als deze worden ingevoerd bij bijvoorbeeld de php tag :) .

Misschien optioneel de waarde van het eerste regelnummer op laten geven? (ivm knippen uit grotere stukken code)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Goed idee! :)

Verwijderd

Yupz, lijkt me zeer zeker een wenselijk en goed idee :)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Martin, je weet dat <php> gewoon rechtstreeks een functie aanroept die imo geen optie heeft tot regelnummering? :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 14:56 schreef Nielsz het volgende:
Martin, je weet dat <php> gewoon rechtstreeks een functie aanroept die imo geen optie heeft tot regelnummering? :)
Bij het parsen van het bericht moet je toch gewoon tussen de php-tags elke keer regelnummers toe kunnen voegen en pas daarna die php-functie aanroepen?

• mbravenboer
nelske: Bij het parsen van het bericht moet je toch gewoon tussen de php-tags elke keer regelnummers toe kunnen voegen en pas daarna die php-functie aanroepen?
Of andersom ;) .

Lijkt mij dus niet echt een probleem... :)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Juist ja |:(
Anders krijgen die dingen ook een kleurtje |:(

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 15:07 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Of andersom ;) .

Lijkt mij dus niet echt een probleem... :)
Owhja |:( :)

Verwijderd

Ok, even een fictieve test.

Er wordt een stukje code gepost wat ik graag in het midden van mijn script wil invoegen. Er staan allemaal nette regelnummers voor... ik probeer alles te selecteren... en dan... d*mn ! al die regelnummers moeten mee worden geselecteerd omdat ze op dezelfde regel staan. Kan ik al die regelnummers er zelf weer gaan uitslopen....

Of maak ik nu een denkfout ? :D

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 16:14 schreef Courage het volgende:
Ok, even een fictieve test.

Er wordt een stukje code gepost wat ik graag in het midden van mijn script wil invoegen. Er staan allemaal nette regelnummers voor... ik probeer alles te selecteren... en dan... d*mn ! al die regelnummers moeten mee worden geselecteerd omdat ze op dezelfde regel staan. Kan ik al die regelnummers er zelf weer gaan uitslopen....

Of maak ik nu een denkfout ? :D
jah :P
Je zou een tabel kunnen maken, en ze allebei in een andere td zetten dus als je selecteert krijg je alleen diegene uit die td :)

Verder is /14 geen copy paste forum :P

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
never mind, already said |:(

Verwijderd

he das een goed idee ... voor de n00bs die nooit aangeven welke regel regel x is... :D ... als Lite mod doe je het goed... :P Lite-Mod P&W

• Wacky
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Gewoon voor iedere \n een $i++ doen, en weergeven .. klaar ben je 8-)

Nu ook met Flickr account

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:17
Maar het nadeel is wel dat als je de code invoegt, je de regelnummers er niet direct bijziet. En bovendien, als je een heel groot script hebt, waar je maar enkele regels van wilt quoten, is het dan niet handig om er ook bij kunnen in te stellen bij welk nummer hij begint, bijv:
code:
1
[php=78]code[/php]

En dat dat dan wordt:
code:
1
2
3
78 ...
79 ...
80 ...

En misschien ook een optie om het uit te zetten, voor als je de code-tags voor iets anders dan code gebruikt, bijv. een tabel:
code:
1
2
3
4
+------------+--------------+
|Tabel   |Cel2      |
+------------+--------------+
|...       |...      |

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 25 januari 2002 16:14 schreef Courage het volgende:
ik probeer alles te selecteren... en dan... d*mn !
Doe dat nu maar eens, in IE gaat dat niet echt goed ;) (linebreaks die niet meekomen etc)

Oftewel je moest toch al voor 'edit' kiezen ;)

Anyway, ook dat wist je niet... Maar dit komt/zit al in het nieuwe forum (hoe goed het werkt is natuurlijk nog afwachten :+ maar het zit er dus al in)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 25 januari 2002 22:01 schreef ACM het volgende:

[..]

Doe dat nu maar eens, in IE gaat dat niet echt goed ;) (linebreaks die niet meekomen etc)

Oftewel je moest toch al voor 'edit' kiezen ;)

Anyway, ook dat wist je niet... Maar dit komt/zit al in het nieuwe forum (hoe goed het werkt is natuurlijk nog afwachten :+ maar het zit er dus al in)
En hoe zit het met de ondersteuning voor [java]& [/java] :? ;)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op vrijdag 25 januari 2002 14:44 schreef mbravenboer het volgende:
Een klein, maar effectief idee voor het nieuwe forum: als je over code praat is het vaak heel handig als er regelnummers bij de code staan (zeker ivm foutmeldingen)

Het zou erg cool zijn als deze worden ingevoerd bij bijvoorbeeld de php tag :) .

Misschien optioneel de waarde van het eerste regelnummer op laten geven? (ivm knippen uit grotere stukken code)
* SWINX agrees

Goed idee ja!

En eerste regelnummer niet optioneel maar verplicht >:)
Anders hebben wij (lees P&W-ers) er nog niks aan.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• mbravenboer
wasigh: En hoe zit het met de ondersteuning voor [java]& [/java] :? ;)
en [ xml] ... [ /xml]? :P

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou eh. iedereen wist dit natuurlijk al maar http://www.beautifier.org/ is 'n heerlijke lib voor als je verschillende talen wil highlighten :P (en ja die doet java en xml http://www.beautifier.org/php/langs/ :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 25 januari 2002 19:28 schreef raymanontweakers het volgende:
he das een goed idee ... voor de n00bs die nooit aangeven welke regel regel x is... :D ... als Lite mod doe je het goed... :P Lite-Mod P&W
En dan laten ze de eerste 5 regels van hun php bestand weg, zeggen ze er zit een fout in regel #95.. kijk je op regel 95, geen fout te vinden, natuurlijk niet, immers zijn er 5 regels weg, maar alleen de newbee weet dat en niet de kijkbuiskindertjes, dus de mensen met verstand weten niet dat ze op regel #90 moeten kijken.

Wordt ook leuk bij mensen die denken van laat ik dan maar het hele script posten. Komt er iemand aan met een script van 3200 regels >:)

:9

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Nielsz
  • Niet online
Trouwens, deze discussie is totaal overbodig, want als er een regelnummer gegeven wordt is het 9 van de 10 keer een parse error, en daar ga ik echt geen antwoord op geven :7

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op maandag 28 januari 2002 10:46 schreef Nielsz het volgende:
Trouwens, deze discussie is totaal overbodig, want als er een regelnummer gegeven wordt is het 9 van de 10 keer een parse error, en daar ga ik echt geen antwoord op geven :7
Maar je kan wel makkelijker aangeven op welke regel van de gepaste code volgens jou de fout zit :), dat is het nut van deze feature :).

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 10:46 schreef Nielsz het volgende:
Tja je zult je maar te goed voelen om dergelijke problemen van een antwoord te voorzien |:( ..
Pagina: 1