audio out via scart bij tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik heb een sanyo tv, vrij nieuw ding, en die wil ik graag aansluiten op mn versterker.

nou zit er geen standaard audio out op zoals op veel tv's. er is wel plaats voor in de behuizing (je ziet waar de audio out zou horen te zitten), maar bij dit model is dat niet gebruikt.

nou kan ik de koptelefoonaansluiting aan de voorkant gebruiken, maar dat heeft het nadeel dat er dus een kabel lelijk in de voorkant van mn tv zit. het klepje moet dan ook openstaan, ziet er niet uit. en misschien is de kwaliteit ook niet zo best?

nou is de vraag, de tv heeft wel een scart ingang. ik heb wel eens kabeltjes gezien van scart naar 2xtulp, zou er in de scartaansluiting van de tv ook een audio out zitten?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 11:23

Wildfire

Joy to the world!

Kijk in je handleiding of het een in/out SCART is. De meeste TV's zijn tegenwoordig uitgerust met volledige in/out poorten, dus dan zou het moeten lukken om de audio eruit te pikken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik heb geen handleiding, maar ik zal es zoeken..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarschijnlijk is het gewoon 2x SCART-IN. (nog steeds standaard hoor). Vaak hebben idd alleen de wat duurdere modellen een echte line-out.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je een in/out scartblokje koopt, kun je dmv tulpstekkers je tv aansluiten op je versterker.