Advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 09:12

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord en processor.
Ik maak nu gebruik van een (Classic)Athlon 700 en Epox 7kxa moederbord.
'k ben niet zo op de hoogte wat tegenwoordig de beste combinaties zijn, kwa mobo/proc, doe meer software en netwerken.

Wat ik dus zoek is een combinatie, waar is misschien gebruik kan blijven maken van mijn huidige 133 Mhz geheugen, maar dat hoeft niet perse.

Wat ik er mee doe: Vooral internet/Email PHP development, beetje photoshop en Office.
Ik hoef dus geen state of the art systeem. Ik blijf m'n huidige videokaart (Voodoo3) en geluidskaart (Terratec DMX) gebruiken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kan je huidige PC133 SDR wel blijven gebruiken. Praktisch elk Socket370 plankje voor de FCPGA(2) PentiumIII/Celeron is nog voorzien van bijpassende geheugenslotjes. Aanbevelenswaardig is dan een FCPGA2 ("Tualatin-ready") moederbord, opdat je de nieuwste FCPGA2 processor erop kwijt kan. Mocht je liever een AMD systeempje willen, bovenal omdat het over het algemeen goedkoper is, dan zou ik kijken voor een plankje dat zowel SDR als DDR ondersteunt. Dan kun je voorlopig nog mee met hooguit 2 reepjes SDR en deze in de toekomst (als de geheugenprijzen dalen ofzo) vervangen door maximaal 2 reepjes DDR. Een populair voorbeeld is de ECS K7S5A moederbord.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:49 schreef BalusC het volgende:
Je kan je huidige PC133 SDR wel blijven gebruiken. Praktisch elk Socket370 plankje voor de FCPGA(2) PentiumIII/Celeron is nog voorzien van bijpassende geheugenslotjes. Aanbevelenswaardig is dan een FCPGA2 ("Tualatin-ready") moederbord, opdat je de nieuwste FCPGA2 processor erop kwijt kan. Mocht je liever een AMD systeempje willen, bovenal omdat het over het algemeen goedkoper is, dan zou ik kijken voor een plankje dat zowel SDR als DDR ondersteunt. Dan kun je voorlopig nog mee met hooguit 2 reepjes SDR en deze in de toekomst (als de geheugenprijzen dalen ofzo) vervangen door maximaal 2 reepjes DDR. Een populair voorbeeld is de ECS K7S5A moederbord.
En die ECS K7S5A is ook een stabiel mobo?

Verwijderd

imho wel, je schijnt er alleen niet zo gemakkelijk mee te kunnen tweaken ;) . ik zou dan een duron 1200 of 1300 nemen.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat ik er mee ga tweaken of overclocken ofzo.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op vrijdag 25 januari 2002 14:53 schreef postduif het volgende:

[..]

En die ECS K7S5A is ook een stabiel mobo?
het bord is default een heel goed bordje, echter laat het qua overcloken/tweaken wat te wensen over.

zodra dat geen eis is, is de K7S5A een hele goede optie.

ander alternatief in de AMD series is de turbo2, ondersteunt ALLEEN SDR-ram, dus helaas geen upgrade mogelijkheid naar DDR-ram.

de tweak/overclok opties zijn bij de MSi iets beter, niet veel maar toch.

wil je toch DDR, en je huidige geheugen eruit mikken, dan zou ik gaan voor de epox 8kha+, stabiel bord, niet al te duur, leuke tweak/oc opties echter alleen met DDR ondersteuning.

Sinlath | Opinions may contain latency

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Lees de FAQ's hier bovenaan es :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.