Toon posts:

Radeloos dankzij MSI en Sparkle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm probleem...

Een tijdje geleden heb ik mijn mobo en videokaart geupdate, maar het ging niet zoals ik wilde...

Ik had een MSI K7T266 Pro2 en een Sparkle SP6600Ti (GeForce 2) gekocht. Verder heb ik een Athlon XP 1600+ cpu.

Op het eerste gezicht werkt het systeem goed en snel, maar zo gauw ik games ga draaien gaat het helemaal mis. Vooral bij RtcW en Serious Sam 2, maar nog bij veel meer andere spellen. Het spel gaat eerst heel raar buggen, zelfs Diablo 1 (!!) onder windows XP (Ik draai multiboot met 98 en XP). Daarna loopt het spel helemaal vast en is er geen bluescreen of foutmelding te bekennen, er is gewoon geen bewegin in te krijgen.

Ik heb al alles geprobeerd, andere drivers, geupdate bios etc. Verder vind ik het wel raar dat als ik er een andere CD-Rom speler in zet, het systeem het ongeveer een uurtje normaal doet, maar daarna niet meer...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, tips of oplossingen. Verder wil ik ook graag jullie ervaringen met het mobo en met Sparkle in het algemeen horen...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mwah, die sparkle kaartjes zijn gewoon exacte Nvidia reference kaarten, daar zal het niet aan liggen lijkt me.
evt kun je de bios van een reference GF2 in je sparkle flashen, maar dat is een laatste middel in mijn ogen, ik denk eerder aan shitty 4 in 1 drivers.

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Test die kaart eens in een ander systeem of een andere kaart in jou systeem (dan weet je of het aan je videokaart ligt of je moederbord). Zet "Fast Write" in je bios is uit omdat die ook voor instabiliteit kan zorgen

Verwijderd

Misschien dat AMD agp patch werkt, weet dat werkt op SIS en AMD mobo's.

Verwijderd

zet hem op agp 2x en installeer de nieuwste 4 in 1 drivers, detonators en de rest. als het goed is moet ie het dan doen (lijkt mij) ;)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:37 schreef Taco het volgende:
Misschien dat AMD agp patch werkt, weet dat werkt op SIS en AMD mobo's.
als je goed gelezen had had je gezien dat hij een kt266A chip van Via heeft :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar ik denk toch niet dat het aan de videokaart ligt. Het ligt eerder aan het mobo want de videokaart doet het wel goed in andere systemen.

Ik denk trouwens dat het aan de geluidskaart ligt, ik heb een creative sound blaster live 5.1 player. Ik ben het nu nog aan het testen, maar volgens mij loopt hij goed als ik de gel.kaart eruit haal en onboard sound aanzet.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Effe wat anders wat voor voeding zit erin. En het vastlopen heb je dit niet als je gewoon aan het werk bent zoals bv een beetje word's, internetten ed.

Heb dit namelijk ook gehad bij mij lag het echter aan de voeding, had toen nog geen 300watt maar een 250watt. Nadat ik er een 300watt er heb ingezet waren de problemen weg.

Misschien een idee de voeding dus.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Toch altijd fijn als iemand laat weten of hij/zij iets opgeschoten is met de tips die gegeven zijn.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Das altijd teveel moeite, hijs nu waarschijnlijk aan het gamen ;)... mare, ik vind dat GoT in de FaQ moet zetten dat het gelukt is, dan weet ik tenminste wat ik moet doen als ik dat prob. ook krijg?!!?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op dinsdag 29 januari 2002 21:45 schreef Webmasterok het volgende:
Das altijd teveel moeite, hijs nu waarschijnlijk aan het gamen ;)... mare, ik vind dat GoT in de FaQ moet zetten dat het gelukt is, dan weet ik tenminste wat ik moet doen als ik dat prob. ook krijg?!!?
Roerend mee eens, ik vindt het nl ook kl*te dat mensen niet aangeven of er ideeen in de posts zaten die werken.

Dino78 kent het gevoel als je een evt. oplossing post, en je krijgt geen reply
Pagina: 1