Hoge remperatuur processor :'(

Pagina: 1
Acties:

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 12:26
Ik heb een Athlon systeem met een Asus A7M266 mobo en een 1,4 GHz Athlon proc. Met daarin 512 MB DDR Ram en een Asus V8200 Geforce 3.

De proc. cooler is een Thermaltake Volacano II en draait altijd rond de 5200 toeren...

Er is (nog :)) niks over gecloaked. Dus alles staat nog op de default instellingen. Alleen het mobo staat op Turbo mode.

Het volgende is mijn probleem. De temperatuur is ALTIJD hoger dan 60 graden... zelfs hoger dan 62 graden en vaak nog tegen de 65 a 67 aan ook. Ik weet dat dit niet goed is voor de processor en de performance.

Hebben jullie / heeft iemand hiervoor tips?? Zit er misschien iets fout? Of is het gewoon een kl*te cooler??
Tot slot.. of maak ik me gewoon nodeloos druk om helemaal nix...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die Athlon zal er niet van doorbranden. :)
Maar heb je nog andere fans in jouw case?
Een goede airflow doet wonderen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
vertel eens wat over je case; welk merk, fans in je case?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Koelpasta wil nog weleens helpen, zonder werkt niet echt.
Probeer es wat casefans enzo dat wil ook nog weleens helpen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Morbid2002
Case:

Master line 300 watt Low noise ML

Verder alleen de standaard Asus Geforce koeler en het standaard koelertje op het AMD760 chipie, da's alles.

• bobo1on1
Das wel een beetje weinig he, zet je case es open en kijk es hoeveel het scheelt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Morbid2002
En dan draait mn proc. gewoon standaard. Alleen i'net staat nu open, geen rare andere programma's, ben niet aant downloaden, en er draaien geen andere applics.

Owj alleen ICQ en MSN (lekker belangrijk)

Dus totaal geen proc. kracht benodigd atm.

en nog 63 graden. Zal ff mn case eraf halen. Momentje

• Lancer
  • Laatst online: 18:08

Lancer

What the......

Is dit geen gevalletje Asus temperatuur :? Ik heb zelf een A7V266-E en mijn processor is ook altijd boven de 62 graden. Als je in de nieuwsgroepen gaat kijken dan zul je zien dat veel Asus (wel hoofdzakelijk A7V266)gebruikers last hebben van hoge temps, wat doet vermoeden dat Asus de thermometers anders calibreert.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Morbid2002
mhh, geen flauw idee.

I ieder geval is de case er nu af... en de temp daalt met... ermm 3 graden.

Ik vraag me nu ook af hoe hoog de temp wordt als de proc. 100 % gebruikt wordt :?

• bobo1on1
Dan moet je burnk7 eens proberen, moet je maar ff de search gebruiken waar je dat kan downloaden :)

• bobo1on1

• Morbid2002
met open case heb ik het programmatje afgezet bij een heerlijk zonnige temeratuur van 72 graden!!

Erm als leek (mbt comp. temperaturen!) lijkt mij dit toch errruuugg hoog.

Graag advies als jullie dit hebben, wat te doen..??

• VeldKoe
  • Niet online
gewoon een nieuwe cpu cooler kopen
1.4tbird's worden gewoon rete heet, makkelijk zat, zelfs met goeie airflow zal de temperatuur niet heel heftig dalen, daar worden die 1.4 tbird's gewoon te warm voor

• Morbid2002
Nog een bepaalde voorkeur voor een koeler???

• VeldKoe
  • Niet online
Alpha PAL8045T met Papst fan (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/19)

• Morbid2002
mhhh zal het eventjes bekijken. In ieder geval bedankt.

Mochten er nog andere ideeen zijn, dan "hoor" ik ze graag.

8-)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Neem een Dragon Orb 3. Veel herrie maar verrekt goede koeling.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

heb je dat gezellige plastic padje onder je volcano uit gepulkt ??

en is de het koelblok warm?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Op vrijdag 25 januari 2002 14:25 schreef Lancer het volgende:
Is dit geen gevalletje Asus temperatuur :? Ik heb zelf een A7V266-E en mijn processor is ook altijd boven de 62 graden. Als je in de nieuwsgroepen gaat kijken dan zul je zien dat veel Asus (wel hoofdzakelijk A7V266)gebruikers last hebben van hoge temps, wat doet vermoeden dat Asus de thermometers anders calibreert.
Ik heb een Asus A7V266-E met Athlon XP 1700+ en bij elke computer dealer werd mij vertelt dat ze de 58 graden idle en 63 stressed heel erg normaal vonden.
De enige oplossing die zij aandroegen waren net als de rest al zegt: Casefans .... maarja op een gegeven moment moet je ook afwegen of de herrie opweegt tegen het temp. verschil. Je moet met deze combi erg goed uitkijken ... heb er al 1 naar bovengeholpen. :'( (Garantie, nieuwe retour) :z

Over de calibratie van de thermometers. Dat idee had ik ook al ...

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Verwijderd

Koop een Athlon XP :)

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 16:00 schreef Atgast het volgende:
heb je dat gezellige plastic padje onder je volcano uit gepulkt ??

en is de het koelblok warm?
op aanraden van ongeveer heel tweakers.net heb ik dat dus net gedaan en temperatuursverschil is gewoon even 6 graden! lijkt niet veel maar van 46 naar 40 is toch wel leuk, dus alleen koelpasta gebruiken! en geen thermal pad of thermal pad + koelpasta

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Vergeet deze post, had topic nog nie goed gelezen... :P

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Ik heb (in de originele toestand :)) een Athlon 1.4 en ook 512MB DDR. Toen alles nog in de originele toestand stond had ik ook temperaturen rond de 65gr (maar wel met een cpu-use van constant 100% door de d.net client). Met mijn huidige instellingen zit ik rond de 75gr met een cpu-use van 100% en dit loopt allemaal erg stabiel. Als dat bij jou niet stabiel is: een andere koeler en wat koelpasta doet wonderen :)

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

halle.
probeer in je bios je voeding eens wat lager te zetten.
wil ook wel helpen.
en gebruik het proggie vcool.
ik heb een dondervogel van 1 gghz en m,n temp is gemiddeld
45 graden ,lekker toch

Verwijderd

Ik heb ook een Tbird 1400. Bij mij draait ie op 1600 MHz, idle 53 stress 65. Ik heb om een goede koeling te krijgen een Dragon Orb III gekocht, die koelt als de nete! Alleen het is net of je ma constant je kamer aan t stofzuigen is :D . Daarom heb ik gisteren een Alpha PAL8045 met Papst 8412 NGM bestelt. Kost een hoop: 60 euro, maar dan heb je ook de beste koelcombinatie die er bestaat, en hij is ook nog eens redelijk stil. Als ik hem krijg ga ik es kijken hoeveel herrie die maakt, en als het teveel is, gooi ik hem gewoon op 7 volt. Misschien nog effe een schakelaartje solderen dan :7

Conclusie: Als je geld teveel hebt, en je blijft voorlopig Athlon doen: Koop een Alpha PAL 8045.
Als je redelijk goedkoop goed wil koelen met veel herrie: Koop een Thermaltake Dragon Orb III. Kost ong. 30 euro...

:)

edit: heb hem bestelt, niet gekocht |:( :P

edit2: was 60 euro... |:(
Pagina: 1