externe bel ISDN

Pagina: 1
Acties:

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
zijn er mogelijkheden om bij een ISDN aansluiting een externe bel aan te sluiten? Het volume van de toestellen is te laag (lange gang in studentenhuis).

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Vast wel, je belsignaal komt namelijk gewoon via de S0 als ik me niet vergis. Makkelijker is het waarschijnlijk om iets aan het toestel te prutsen overigens.

Vandaag geen signature

• Allardie
nou ja het is vast niet zo simpel. KPN zegt dat het niet kan, en onze verhuurder looft 50 euro uit voor degene die een oplossing vind.

Maar een monteur die het bij ons thuis kwam aanleggen tekende wel zo even een schema met wat weerstanden etc waarmee het wel kon.

Elektrotechniekers hier aanwezig???

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hebbie een ISDN toestel in de gang hangen, dan?
Als het een analoog toestel is, zit er ergens een A/B adapter en daar kun je gewoon een externe bel op aansluiten.
Anders moet je dus een A/B adapter aanschaffen voor € 29,=

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Allardie
er hangen dus 2 isdn telefoons in de gang. Die adapter zou kunnen werken als die ook merkt dat er gebeld wordt, en dan die externe bel aanstuurt.

De telefoons zijn splinternieuw, best duur (f 150). we kunnen dus geen analoge spullen ophangen.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 14:16 schreef Telco het volgende:
Vast wel, je belsignaal komt namelijk gewoon via de S0 als ik me niet vergis. Makkelijker is het waarschijnlijk om iets aan het toestel te prutsen overigens.
Nee op de SO bus heb je geen belsignaal, het D kanaal zorgt voor signalering en het toestel belt. de +- 45 volt voedt het toestel.
Je zou zoals vermeld een ab adapter kunnen gebruiken, of met een beetje knutselwerk parallel aan het speakertje in het toestel dmv een relais een 220V belletje kunnen laten rinkelen.
Pagina: 1