Toon posts:

[MySQL] Importeren vanuit een CSV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al redelijk een breuk gezocht (voor de gigantische drukte die op het moment op mijn werk heerst best knap :o ;) ), maar heb tot nu toe alleen maar antwoorden kunnen vinden die gebaseerd zijn op het importeren van complete queries in een tekstfile via de command prompt of oplossingen via PHP. Afijn, ik hoop dat jullie mij even kunnen helpen. Ik heb een grote dump gehad van een database die gewoon komma-gescheiden zijn. Aangezien het hier om ca. 300.000 records gaat is PHP geen oplossing en zal ik me dus moeten wenden tot de CLI. Kan iemand mij vertellen hoe ik op de snelste manier een import kan doen naar MySQL vanuit die tekstfile gebruik makende van die CLI?

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Hoezo is PHP geen oplossing? Duurt ff, maar het is toch eenmalig?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

wat dacht je van het door MySQL meegeleverde mysqlimport??

edit:
grrr ... weer te laat ;)

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:10 schreef elviver het volgende:
Hoezo is PHP geen oplossing? Duurt ff, maar het is toch eenmalig?
Omdat mijn browser dan vast en te zeker een timeout zal geven? ;) Er draaien bovendien wat belangrijke sites op die Apache en ik wil het dus zo veel mogelijk op de 'achtergrond' uitvoeren.

Verwijderd

LOL :), 3 dezelfde antwoorden in dezelfde minuut :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:14 schreef LuCarD het volgende:
http://www.mysql.com/doc/m/y/mysqlimport.html
*klik*

Ik ga gelijk ff kijken. Ik had er wel van gehoord maar dacht dat dit ook voor kant en klare queries was.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 25 januari 2002 14:15 schreef MrBig het volgende:

[..]

Omdat mijn browser dan vast en te zeker een timeout zal geven? ;) Er draaien bovendien wat belangrijke sites op die Apache en ik wil het dus zo veel mogelijk op de 'achtergrond' uitvoeren.
Nee hoor.... je kan met je browser geeft meestal pas een timeout na 90 sec. Ik ga er wel vanuit dat hij dan een response van de server heeft gehad.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 14:16 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Nee hoor.... je kan met je browser geeft meestal pas een timeout na 90 sec. Ik ga er wel vanuit dat hij dan een response van de server heeft gehad.
Idd, als die mysql import er niet was geweest had je het het makkelijkst met Perl kunnen doen :)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 25 januari 2002 14:20 schreef Zef het volgende:

[..]

Idd, als die mysql import er niet was geweest had je het het makkelijkst met Perl PHP kunnen doen :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 14:29 schreef LuCarD het volgende:
[..]
Nee man! :P Het is triest te zien hoe jonge geesten zich laten verpesten door lelijke talen als PHP en Basic. ;(

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Op vrijdag 25 januari 2002 14:15 schreef MrBig het volgende:

[..]

Daar is een oplossing voor, set_timeout(0); geloof ik..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt trouwens voor de tips. Ik heb uiteindelijk "LOAD DATA INFILE..." gebruikt. Ging trouwens redelijk rap. :)

Ik ben alleen nu even achteraf Indexen aan het zetten op de kolommen waarvoor dat handig is (het is namelijk vooral bedoeld voor zoeken naar bepaalde gegevens), maar dat gaat iets minder snel ben ik bang.

Verwijderd

Tja best wel simpel :)...
Pagina: 1