Toon posts:

[RH2] XFS wil niet correct starten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo, ik heb een RH 7.2 system waar X niet op wil draaien, dit heeft wel gewerkt, maar aangezien het een test system is met een root wachtword van Password is er iemand op wezen spelen.
Nou is het mijn speel bakkie op het werk, en ik heb geen cd's voor een herinstalatie, maar ik zou hem wel graag willen blijven gebruiken.

Ik heb hetvolgende probleem:
als ik X op wil starten (startx dus) crasht deze met een;
code:
1
2
3
4
Could not open default font type unix/:7100 removing from list.

Fatal service error
Could not open default font 'fixed'

Ik heb hier al uitgebreid op gezocht en afgezien van veel verwijzingen naar truetype fonts ook een ding gevonden dat gek genoeg werkt.

'killall -9 xfs' waardoor de xfs service dus wel echt dood gaat.

Dat doetie niet bij service xfs stop, dan geeft die [failed].
Als ik hem met 'service xfs start' wil starten geeft hij wel gewoon [ok], maar crashed X alsnog met bovenstaande melding.

als ik na killall 'xfs -deamon' opstart, kan ik eindelijk x in.

Mijn vraag is, zou iemand m in de juiste richting kunnen wijzen wat betrefd de oorzaak van dit slecht opstarten van mijn xfs service bij het opstarten zelf? Want dat is ls ik ht goed heb het probleem.
Het hoe los ik dit op is niet (echt) wat ik wil weten, een shellscriptje anroepen na het opstarten is best t doen met de commando's hier, kwestie vn startx.sh aanpassen, maar dat wil ik dus niet, dat is niet netjes, maar lapwerk.

(Als ik naar mening van Jotti of nelske een slotje moet krijgen vanwegen te laag niveau mijn excuses, naar mijn weten heb ik de search en het internet gebruikt, maar dan kom ik iedere keer uit bij de fonts van windows instaleren, en dat weet ik nou wel. Ik wil gewoon een werkende fontserver hebben.)
BVD alvast, en als het te niewbie vragen zijn, geen me dan alleen een linkje naar een goede site met info over de XFS server o.i.d.

PS, ik zie dat ik een uur moet corrigeren voor dubbele letters enzo die die niet gepakt heeft, is de schuld van een nieuw compaq toetsenbord hier op mijn werk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heb je het configuratie bestand van je fontserver al eens doorgelopen op niet bestaande paden ?
ik meen dat hij in /etc/X11/fs/ staat.
daar worden een aantal lokaties beneomd waar de fotns in moeten staan, en een font.dir bestandje.
in het font.dir bestandje staan alle fonts die in die directory staan.

goedluck ;)
CJ

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijken, (Bakje staat naast me op het werk, lekkerrrrr als het rustig is iets te doen)
Maar als de xfs niet op wil starten bij de standaart opstartrocedure, waarom dan wel als ik hm handmatig kill, en wederom opstart?

Anyways, zal er eens en vi naartoe gooien en wat vergelijken.

edit:

Alle directory's bekeken, fontdirs bestaan allemaal die erin staan. Dat is hem dus niet.)

Verwijderd

hoe start je xfs op en in welke init's

btw heb je chkconfig gebruikt om te adden
(kan ook handmatig)

en killen hmmm probeer eens service te gebruiken

cya

werkt dit niet mis je toch wat of je files van je font server zijn niet toegangkelijk

Wat ook handig is te kijken wat /var/log/nmessages zegt

stuur dus eens wat meer info

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, bedankt voor de hints alvast, maar het is op mijn werk, en het is nu druk, dus dat wordt a.s. maandag weer verder kijken. Ik bookmark het topic wel, en kijk er maandag weer in, dus le tips welkom.
(Andere informatie zal ik ook geven indin gewenst dan)