Toon posts:

Verschil tussen ATAPI en IDE DVD-Speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag willen weten wat het verschil is tussen een ATAPI en een IDE DVD-Speler. Want ik wou een DVD-speler kopen voor mijn PC. OOk zou ik graag weten welke van de onderstaande dvd-spelers ik het beste zou kunnen kopen.
Of mischien dat iemand weet waar ik een goedkopere dvd-speler zou kunnen kopen...
De getallen die er achter staan zijn prijzen in Euro's:

Pioneer DVD-A06S 16x40x ATAPI Slot-in Retail 115.00
Pioneer DVD-106S 16x40x ATAPI Slot-in bulk 113.00
Pioneer DVD-116(S) 16x40x ATAPI bulk Tray 108.00
Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE Retail 105.00
Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE oem 92.00
AOpen DVD-1648 Pro 16xDVD 48xCD-Rom ATAPI Retail 113.00
AOpen DVD-1648 Pro 16xDVD 48xCD-Rom ATAPI bulk 111.00
Asus DVD-E616, 16xDVD, 48xCD, ATAPI 95.00
Toshiba SD-M1612 16xDVD 48xCD-Rom IDE/ATAPI oem 105.00

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ATAPI en IDE is hetzelfde...

Ik heb zelf de Lite-in 16x48 (OEM) en dat ding werkt prima.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:15

Yucko

One clown to rule them all !

Mwa, ik zou gewoon ff kijken voor welke je allemaal regiocode-vrije firmware kan vinden. En daar dan een keuze uit maken. Let op! Slot-in (of Slut-In zoals ik het dan noem) "vreet" de cd's op dmv een gleuf (zoals bij een autoradio met cdspeler). Dus als je van die mini cd's hebt, die kun je er dus niet meer in gebruiken (humz, zin loopt niet echt, maar je begrijpt het wel)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Is het echt precies hetzelfde?
Waarom noemen ze het dan zo?

Is dit trouwens een goedkoop voor de dvd-spelers?

Verwijderd

Atapi is de (CD-rom / DVD) manier om via IDE-poorten te babbelen.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Omdat IDE de naam is van de hardware matige aansluiting en ATAPI het protocol dat gebruikt wordt bij de gegevens overdracht. Dat dit protocol toeval alleen bij IDE gebruikt wordt is wat anders. (kan niet helemaal de juiste uitleg zijn, maar zoiets was het.)

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 13:53 schreef JaJoah het volgende:
Mwa, ik zou gewoon ff kijken voor welke je allemaal regiocode-vrije firmware kan vinden. En daar dan een keuze uit maken. Let op! Slot-in (of Slut-In zoals ik het dan noem) "vreet" de cd's op dmv een gleuf (zoals bij een autoradio met cdspeler). Dus als je van die mini cd's hebt, die kun je er dus niet meer in gebruiken (humz, zin loopt niet echt, maar je begrijpt het wel)
Wat is slot-in dan? En hoe kom ik er achter of ie het heeft? En maakt het verder niet zo veel uit, want die kleine cd'tjes doe je er toch nooit in...

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/optical/dvd/images/dvd1640pro.jpg Slot in, te zien aan de naam van het product. (Zie bovendste 2 producten in lijstje)

Juist

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 13:57 schreef gigasmit het volgende:

[..]

Wat is slot-in dan? En hoe kom ik er achter of ie het heeft? En maakt het verder niet zo veel uit, want die kleine cd'tjes doe je er toch nooit in...
Slot-in, is dat je geen lade hebt die eruit komt, maar je duwd de cd in een gleuf. En dat i slot-in is kan je zien, staat erbij.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:00 schreef Jeldert het volgende:
Slot in, te zien aan de naam van het product. (Zie bovendste 2 producten in lijstje)
Oja bedankt, dat slot-in vind ik wel mooi lijken...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 13:53 schreef JaJoah het volgende:
Waar kun je die regiavrije firmware vinden dan, op de site van de fabrikant? En is het niet moeilijk en riskant om de firmware up te graden?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] >> [forum=21]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Voor regiovrije firmware kun je 't beste hier kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:12 schreef Lorn het volgende:
Voor regiovrije firmware kun je 't beste hier kijken.
Maar is dat firmware upgraden niet erg riskant en moeilijk?

Verwijderd

net heel erg riskant en moeilijk als je weet wat je doet, en als je het niet weet vraag dan iemand die het eerder gedaan heeft.
Op vrijdag 25 januari 2002 14:19 schreef gigasmit het volgende:

[..]

Maar is dat firmware upgraden niet erg riskant en moeilijk?

Verwijderd

Topicstarter
maar de garantie vervalt dan wel... toch...

Verwijderd

ik wil ook wel even weten, of je, als je de firmware van een DVD speler of CD-fikker upgrade, je bij foutgaan dat nog kan overdoen. bij een mobo BIOs kan t niet omdat je de pc niet booten kan, maar als het bij je drive fout gaat kun je toch nog gewoon booten, je goeie firmware downloaden, en genieten van het opnieuw flashen? of zie ik dat verkeerd en is m'n plexwritertje binnenkort dood als de stroom uitvalt terwijl ik de firmware aan het upgraden ben?

//
en ja, de garantie vervalt ja :)
volgens mij vervalt de garantie ook als je m zelf inbouwt btw, maar dat weet ik niet zeker.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nadelen slot in:

Meer herrie (geen echte afdekking)
Kleine cd'tje kan die niet 'inslikken' (die steeds meer op komst zijn vanwege mp3 spelers)
Bij een HELE foute cd komt dat ding met aardig wat km/uur je drive uit frisbee-en... (jah het IS wel eens gebeurd)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 22:52
Als je het riskant vind de regiocode te wijzigen moet je het gewoon voorlopig niet doen. Of net zo lang op i-net blijven zoeken tot je een handleiding vind die voor jou helemaal duidelijk is.

Een dvd speler regiovrij maken heeft alleen nut als je dvd's hebt die geen regio 2 zijn.
Regio 2 is "onze" regio.
Mocht je bijv. dvd's uit Australie kopen (stuk goedkoper dan in NL of USA met huidige dure Am. dollar) dan is er gewoon kans dat je een regio 2 dvd opgestuurd krijgt (zie je vaak bij tech. info dvd) en die gewoon in je dvd speler kunt bekijken.

Verwijderd

Nadelen slot in:
Meer herrie (geen echte afdekking)
Kleine cd'tje kan die niet 'inslikken' (die steeds meer op komst zijn vanwege mp3 spelers)
Bij een HELE foute cd komt dat ding met aardig wat km/uur je drive uit frisbee-en... (jah het IS wel eens gebeurd)
RTFM!!! kleine cdeetjes kunnen in een speciale adapter, en die passen dus wel :)

En verder zit er wel een afdekking voor die ingang aan de voorkant, want probeer er maar eens een cd in te stouwen als er een cd inzit al.. ding zit dan gewoon dicht.
Pagina: 1