Vage tikjes in mp3: bad clusters?

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker tikjes in mp3. Redelijk ritmisch nog wel, maar het hoort niet :)

Nu vermoed ik dat mijn HD aan het overlijden is, maar met geen enkel testprogje (ook die van de IBM site niet) kan ik fouten vinden. Scandisk zegt in een surface test dat er niks aan de hand is, Norton vind hem ook al prima, en de IBM drivefitnesstest zegt ook niks vreemds.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Kan het zijn dat er tijdens het lezen stukjes mp3 vern**kt worden ofzo? Ik snap er nml niks van, er komen steeds meer tikjes bij en ik zit erover te denken alles maar snel op CD te backuppen voor het te laat is (20GB mp3 weg zou een ramp zijn nml ;()

Ik heb dit maar in OM gepost, misschien dat het probleem ergens anders ligt, maar dat hoor ik vanzelf wel.

Specs en OS zijn in mijn sig te vinden. Het gaat om de "Workstation" PC.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 13:24

Abu

Abu!

Heb je dit als je ze afspeelt in windowsmediaplayer of ook met winamp?

Insanus sum

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alleen met mp3tjes vanaf je hdd ?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan zoveel zijn... corrupte mp3's, problemen met audio driver, problemen met directsound, etc.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

precies, DMA instellingen, foute sounddrivers, probleem met DirectX/DirectSound, brak afspeelprogramma, teveel wazige programmaatjes die op de achtergrond draaien, PCI instellingen van je chipset (heb je soms een VIA met een SB Live! of een onboard AC97 codec?) enz.enz.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

het kan ook aan je soundcard liggen dat had ik ook. Alstie al wat ouder is dan gaat ie minder snel converteren ofzo... check die ff

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 25 januari 2002 13:41 schreef Rage_667 het volgende:
het kan ook aan je soundcard liggen dat had ik ook. Alstie al wat ouder is dan gaat ie minder snel converteren ofzo... check die ff
grapjas :) de meeste (zoniet alle?) geluidskaarten converteren geen MP3, dat doet je Pentium processortje voor je ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-04 12:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Harde schijf lijtk me onwaarschijnlijk als je verder geen corrupte datafiles hebt enzo. Een harde schijf is geen plaat waar je dingen kan beschadigen

• DeeJayV
  • Niet online
Draai je misschien SETI@Home ofzo?
bij mij geeft Seti ook altijd ruis, als ik met winamp mp3tjes afspeel...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

precies probeer alles gewoon en maak voor de zekerheid een backup. Die backup kun je dan ook nog altijd op een andere computer proberen, kijken of je daar ook tikken hoort.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

nieuwe hd maybe ja,
als je ze zelf hebt ingelezen kan het aan de snelheid van de verbinding tussen cdrom en hd liggen

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 13:38 schreef Abu het volgende:
Heb je dit als je ze afspeelt in windowsmediaplayer of ook met winamp?
Ik gebruik alleen winamp, ik zal zo mediaplayer 's proberen met een paar mp3's die het doen. Mijn probleem is alleen dat hij het bij de een wel doet en bij de ander niet. Dus ze gaan wel degelijk "stuk".
Op vrijdag 25 januari 2002 13:39 schreef KillerAce_NL het volgende:
Alleen met mp3tjes vanaf je hdd ?
Jep, van CD gaat er niks mis (Plex40x gebruik ik daarvoor).
Op vrijdag 25 januari 2002 13:41 schreef limoentje het volgende:
(heb je soms een VIA met een SB Live! of een onboard AC97 codec?) enz.enz.
Nee, zoals in mijn sig te zien: i440BX met SB live!
Op vrijdag 25 januari 2002 13:42 schreef limoentje het volgende:

[..]

grapjas :) de meeste (zoniet alle?) geluidskaarten converteren geen MP3, dat doet je Pentium processortje voor je ...
I know, maar ik neem aan dat 2 Celeron 533's dat wel aan kunnen ;) Processorbelasting komt ook niet boven de 3% uit (in totaal, niet alleen winamp)
Op vrijdag 25 januari 2002 13:42 schreef TrailBlazer het volgende:
Harde schijf lijtk me onwaarschijnlijk als je verder geen corrupte datafiles hebt enzo. Een harde schijf is geen plaat waar je dingen kan beschadigen
Ik heb bij een huisgenoot van me heel andere dingen gezien, maar je hebt in zoverre gelijk (denk ik) dat je inderdaad niet een "kras" erop kan krijgen zoals bij een CD, waardoor hij gaat tikken. Wat ik BTW bij 1 mp3 heb is nog veel vager: die springt halverwege over in een andere, spoel je dan verder vooruit, dan begint hij weet bij het begin van dat 2e nummer |:(
Op vrijdag 25 januari 2002 13:43 schreef DeeJayV het volgende:
Draai je misschien SETI@Home ofzo?
bij mij geeft Seti ook altijd ruis, als ik met winamp mp3tjes afspeel...
Ik gebruik geen SETI@home, ook geen DNet client ofzo...
Op vrijdag 25 januari 2002 13:43 schreef Djonnie het volgende:
precies probeer alles gewoon en maak voor de zekerheid een backup. Die backup kun je dan ook nog altijd op een andere computer proberen, kijken of je daar ook tikken hoort.
Ik zal een stuk of 20 mp3's 's op een aparte CD zetten en bij mijn ouders thuis proberen. Wie weet ligt het toch aan mijn PC, maar hij doet het nogmaals bij de een wel en de ander niet. Heeft verder niets met bitrate te maken ofzo, dat hij dat niet aan zou kunnen ofzo, ik heb het bij 128kBit tot 256kBit...
Op vrijdag 25 januari 2002 13:53 schreef Rage_667 het volgende:
nieuwe hd maybe ja,
als je ze zelf hebt ingelezen kan het aan de snelheid van de verbinding tussen cdrom en hd liggen
Tsja, ik heb de mp3's meestal zelf geript en dan gebruik ik gewoon plextools met error correction. Mijn HD moet dat aankunnen, want wat is dat nou voor datarate? HD wordt ook nooit eruit gehaald of getransporteerd.

DMA staat aan, CDROM speler is SCSI, dus tsja, daar kan het haast niet aan liggen toch? Ik gebruik win2k en heb 's een benchmarkje gedaan: 21 MB/s schrijft hij... Random zakt dat in tot iets van 3 a 4 MB, maar dat is nog steeds meer dan genoeg voor mp3 wegschrijven. Er staat ook niks anders op dan mp3, systeem staat op een andere schijf.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1