Toon posts:

Ultieme oplossing voor windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij, (ik heb bijna de meeste distro's geprobeerd), vraag ik mij af waarom je niet van alle distro's het beste samenvoegt.

Bijbvoorbeeld:
Redmond linux: network (is gelijk geconfigureerd)
Suse: goed ondersteuning (autoupdate)
Ximian: Evolution
Meerdere lettertype's (AA)
Flash direct geinstaleerd

Als ik kijk naar bijvoorbeeld 'slickicons' onder kde, dan zijn dit prachtige iconen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat ik probeer te zeggen is, dat als je de krachten bundeld, je een uitstekende distro krijgt die minstens, zij het niet beter, is als Windows.

Kan iemand hiet nog een aanvulling aan geven.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Maar dan moet je je af gaan vragen 'wat is beter?'

Die vraag is namelijk niet eenduidig te beantwoorden. De een wil een distro die makkelijk installeert, die alles alvast installeert zodat je niet als eerste moet leren installeren. De ander wil graag een zo kaal mogelijke install zodat ie zelf alleen die dingen toe kan voegen die ie zelf wil.

Er zijn gelukkig veel distro's zodat er aan elk type behoefte voldaan kan worden.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Het hele idee van distro's is dat je kiest welke het beste bij jou past, wat jij beter vindt, vindt een ander misschien niet beter. Daarom heb je ook zoveel verschillende distro's.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 13:41 schreef DGTL_Magician het volgende:
Het hele idee van distro's is dat je kiest welke het beste bij jou past, wat jij beter vindt, vindt een ander misschien niet beter. Daarom heb je ook zoveel verschillende distro's.
Mjah, ik vind ze allemaal ergens wel rot :P

*is bezig volledig over te stappen op FreeBSD* :)

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op vrijdag 25 januari 2002 14:33 schreef cr33p het volgende:

[..]

Mjah, ik vind ze allemaal ergens wel rot :P

*is bezig volledig over te stappen op FreeBSD* :)
misschien lfs is voor jou dan? ;)

maar idd distro is gewoon smaak maar ook soms gebonden aan waar het voor gaat dienen.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik denk dat de ideale distro idd niet bestaat (voor mij komt debian wel een heel stuk)

Ik denk dat de beste distro (voor de gemiddelde windows gebruiker) een soort debian zou zijn met de tools en het gebruiksgemak van mandrake, en dan voor apt een soort interface als red-carpet

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Dat is leuk als je al veel weet van linux. Maar als ik windows installeer, krijg ik gelijk een mooi (over smaak valt te twisten) desktop te zien (hoge resolutie).

De meeste zaken zijn geinstaleerd. Dit kan toch ook met Linux. Ik denk dat als er iemand is die dat voor elkaar krijgt, een gat in de markt gevonden heeft.

• stiena
Op vrijdag 25 januari 2002 15:12 schreef blouweKip het volgende:
Ik denk dat de ideale distro idd niet bestaat (voor mij komt debian wel een heel stuk)

Ik denk dat de beste distro (voor de gemiddelde windows gebruiker) een soort debian zou zijn met de tools en het gebruiksgemak van mandrake, en dan voor apt een soort interface als red-carpet
komt erg in de buurt van de ideale distro alleen die langzaam makende zut van mandrake mogen ze weglaten,
Dat is leuk als je al veel weet van linux. Maar als ik windows installeer, krijg ik gelijk een mooi (over smaak valt te twisten) desktop te zien (hoge resolutie).
De meeste zaken zijn geinstaleerd. Dit kan toch ook met Linux. Ik denk dat als er iemand is die dat voor elkaar krijgt, een gat in de markt gevonden heeft.
mandrake 8.x is mega simpel. Installeerd zo makkelijk als XP, configureerd alles (meestal) goed, herkend je hardware ed. Kheb paar dagen geleden 2 mensen zonder enige linux kennis mandrake laten instaleren en zelfs hun vonden het makkelijk! En om nou te zeggen dat ze veel verstand van zaken hebben kan ik ook niet zeggen (in de leer ;) )

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 25 januari 2002 15:12 schreef FJ het volgende:

nja maar dan vind ik, breek je met unix.
Het is gemaakt door programmeurs VOOR programmeurs...
De kracht van unix/linux zit em juist daarin. Als je dan alles in grafische omgeving brengt met grafische config tools en de echte command shell wegdrukt ( zoals in windows ) dan vind ik niet dat je nog een unix family hebt.

Dit is natuurlijk mijn mening en daar ben ik vrij in ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• stiena
Op vrijdag 25 januari 2002 15:18 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

De kracht van unix/linux zit em juist daarin. Als je dan alles in grafische omgeving brengt met grafische config tools en de echte command shell wegdrukt ( zoals in windows ) dan vind ik niet dat je nog een unix family hebt.

mandrake/redhat ed. zijn precies zo, zelfs het booten is grafisch (bij mandrake iig, redhat i dunno). Maar zo breng je het wel onder het grote publiek die na wat ervaring misschien naar een meer geavanceerde versie gaan.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op vrijdag 25 januari 2002 15:18 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik neem aan dat je nu doelt op een distro als Mandrake. In die distro kun je veel in grafische tools instellen, echter je kunt ook (natuurlijk) altijd nog met een editor de juiste configfiles aanpassen. Het is een keuze, in windows heb je die keuze niet. Over het algemeen kun je echter slechts maar de helft van de mogellijkheden met een grafische tool aanpassen en voor het 'echte' werk moet je toch vaak naar de editor in consolemode.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat zouden jullie dan willen zien in een distro die onder het normale volk aanslaat. (tweakers zijn geen normale mensen als het om pc gaat (zegt mijn vrouw)). :+

En is dit te realiseren, want daar zijn Mandrake en Suse bijvoorbeeld toch mee bezig.

Verwijderd

Er wordt onderschat dat je ook kennis van pc's moet hebben om Windows fatsoenlijk te installeren. Het lijkt eenvoudig maar is het toch niet helemaal omdat gebruikers consequenties van bepaalde keuze's niet overzien.
In recente testen van oa SuSE 7.3 wordt toch ook de eenvoud van het installeren geroemd, maar zonder enige kennis van pc's en operating systems kom je denk ik met geen enkele installatie (Linux/Windows) echt heel ver.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 25 januari 2002 15:25 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik neem aan dat je nu doelt op een distro als Mandrake. In die distro kun je veel in grafische tools instellen, echter je kunt ook (natuurlijk) altijd nog met een editor de juiste configfiles aanpassen. Het is een keuze, in windows heb je die keuze niet. Over het algemeen kun je echter slechts maar de helft van de mogellijkheden met een grafische tool aanpassen en voor het 'echte' werk moet je toch vaak naar de editor in consolemode.
Daar doelde ik niet op hoor.
Ik heb hier op dit systeem ook mandrake staan ( op mijn andere bak debian ) omdat die gewoon de recentste packages heeft...
Ik doe wel alles in console...

Ik doelde op een linux die echt naar windows gaat...
Dus gewoon X en nix anders meer ...
In win2k kan je veel met de command shell ook. Meer dan de meeste mensen weten maar het wordt gewoon weggestopt :(

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 14:38 schreef stiena het volgende:

misschien lfs is voor jou dan? ;)
LFS is teveel werk voor mij :)

Het lijkt me wel interessant eens te doen, maar ik heb over het algemeen niet meer dan ongeveer 2 uur om een systeem te installeren :+

Ook de problematiek om alles handmatig over te zetten van 1 partitie naar de andere en dergelijke trekken mij niet zo :)

FreeBSD is echter wel 8-)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

het nmooiste van Linux vind ik de openheid. Als je iets wil weten dan hoef je bijna nooit lang te zoeken en je vindt wel de informatie die je wil hebben.

En het tweede misschien nog veel belangrijker de vrijheid in keuze die je hebt. Er is godzijdank niet precies 1 mogelijkheden om bv. de windowmanger te kiezen. Voor praktisch alles is er wel een alternatief die je zou kunnen gebruiken in lijn met je wensen natuurlijk!

Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe vaak anderen in feite al voor hun gekozen hebben (niet alleen in de software wereld maar eigenlijk overall in de maatschappij). Vaak volgen ze die ingevulde keuzes dan ook omdat de grote meute dat doet (de meest zwakke argument). Ik vind dat iedereen zijn eigen keuzes moet bepalen door zijn hersens te gebruiken en niet omdat een ander dat kiest.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:43 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Ik doelde op een linux die echt naar windows gaat...
Dus gewoon X en nix anders meer ...
Waarom :?

Ik kan altijd de commandline gebruiken. Ik mag dan een Gnome-1.4 met Nautilus en Evolution bak hebben ('t oog wil ook wat :9~), maar ik kan nog steeds XF86Config-4 met de hand (vi) editen, hoor ;) En dat zal altijd zo blijven...

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ehm autoupdate van SuSE?
Ow jah? Niet gevonden... Hoe doe ik dat ? :P

Maare ik kan ook geen i86-glibc2.1 binairie vinden van xfree 4.2.0, weet iemand daar een d/l locatie voor?

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Versie 7.3 van suse heeft autoupdate (andere versie weet ik niet).

Ik bedoel ook niet om de keuze vrijheid in te perken. Ik bedoel meer een serieuse (lees goede) linux distro in de vorm van windows, of OSX of Beos (snapie). Als dat zou gebeuren, wordt Linux een ware concurent voor windows.

Misschien iets voor ons tweakers om zo'n distro in elkaar te zetten. Onder de naam LinuxTweak 8-)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 25 januari 2002 18:32 schreef FJ het volgende:
Misschien iets voor ons tweakers om zo'n distro in elkaar te zetten. Onder de naam LinuxTweak 8-)
Zoek eens in de archieven op 'TweakOS' en kijk dan of je dat nog steeds wilt ;) ...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik dacht hier iets te vinden waarmee je Windows binaries kon draaien alsof het voor Linux gemaakt was, beter dan Wine en minder omslachtig als Win4Lin en VMWare.
Maar nee, iemand wil hier een eigen Distro samenstellen ;)

Ik ben over het algemeen tevreden over Debian, maar idd wil ik wel eens wat bijschaven: Heb gisteren zelf XFree86 4.2.0 ff gecompileerd en geinstalleerd, moest alleen ff een fake package maken zodat apt/dselect niet over z'n toeren ging (ik had nog geen X op mn systeem, en om dependencies voor KDE op te lossen moest het wel zo ;) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 25 januari 2002 13:27 probeerde FJ te zeggen:
dat als je de krachten bundeld, je een uitstekende distro krijgt die minstens, zij het niet beter, is als Windows
Maar dan knutsel je toch je eigen distro in elkaar :? Wie weet wordt ie dan nog popi.. :7

Verwijderd

Dan zul je toch een grote verscheidenheid aan hardware moeten hebben om te kijken of het ook wel zo goed werkt op die hardware. Het is nog niet zo eenvoudig om een goede n00b vriendelijke distro te maken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 25 januari 2002 15:43 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Daar doelde ik niet op hoor.
Ik heb hier op dit systeem ook mandrake staan ( op mijn andere bak debian ) omdat die gewoon de recentste packages heeft...
Als je Mandrake puur voor de recente software hebt, heb je Debian Testing of zelf Unstable al eens overwogen?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 25 januari 2002 20:03 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Als je Mandrake puur voor de recente software hebt, heb je Debian Testing of zelf Unstable al eens overwogen?
ik vertrouw enkel de stable :)
Die mandrake boot ik zoiezo toch niet...
Khad em toch gedownen, heb ik em maar es geinstalled
Af en toe eens gebruik ik em wel eens.
Ik vind unix/linux geen workstation OS ( schiet mij niet dood ;), kan nog komen ) en ik hou niet van X ( had je nog niet door zekers )
Als ik in linux werk is het mijn mijn ouwe bak op console...
Op een server heb je geen X nodig...

Nu zit ik in win2k. Vind ik beter als workstation.
Als server vind ik unix/linux beter. Minder overhead & vaak sneller & meer mogelijkheden.

zoals ik al zei dit is mijn mening, iedereen is vrij een andere te hebben :z
Wie weet verander ik later wel eens van gedacht

Verwijderd

lijkt mij dat je het probleem van windows gaat maken zeg maar, nu heb je nog keuze en kan je je eigen systeem in elkaar hobby-en, anders niet
Pagina: 1