Mxstream overstappen Basic -advanced (gesearched)

Pagina: 1
Acties:

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Topicstarter
Ik wil overstappen van basic naar advanced (oa omdat we een extra internetter op onze LAN krijgen.. nou had ik gehoord dat dat mogelijk was (staat zelfs een prijs voor op de KPN site (Wijziging van de Mxstreamvariant of provider- abonnement:
 18,15 )

maar als ik dan naar planet ga, en dit wil wijzigen krijg ik zo'n bericht:

De Extra Bandbreedte optie is niet beschikbaar in combinatie met uw abonnement. Indien U toch gebruik wilt maken van de Extra Bandbreedte optie of behoefte hebt aan meer informatie, kunt U contact opnemen met onze
helpdesk, telefoonnummer 0900 - 1905.

Klik op "Verder" om de wijziging door te voeren:

waarom zou het niet beschikbaar zijn in combinatie met mijn abbo (basic) als ik juist van basic wil overstappen (dit snap ik dus echt niet)

en nog iets.. als je overstapt, zit je dan weer aan een nieuw jaarcontract vast?? )

als jullie hier iets over weten (mensen die overgestapt zijn en zo)

Ik heb een WOS-post!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
misschien kan je ze ff bellen? ze geven toch niet voor niets een nummer? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

0334540600

Is voor ADSL voor die andere lijn moet je betalen, deze is interlokaal tarief :)

Verwijderd

Je zit ook verkeerd > die extra bandbreedte optie is voor analoge-modem-abo's. Je moet de upgrade naar advanced schriftelijk aanvragen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 25 januari 2002 13:23 schreef Hmzaniac het volgende:
Ik wil overstappen van basic naar advanced (oa omdat we een extra internetter op onze LAN krijgen.. nou had ik gehoord dat dat mogelijk was (staat zelfs een prijs voor op de KPN site (Wijziging van de Mxstreamvariant of provider- abonnement:
 18,15 )

maar als ik dan naar planet ga, en dit wil wijzigen krijg ik zo'n bericht:

De Extra Bandbreedte optie is niet beschikbaar in combinatie met uw abonnement. Indien U toch gebruik wilt maken van de Extra Bandbreedte optie of behoefte hebt aan meer informatie, kunt U contact opnemen met onze
helpdesk, telefoonnummer 0900 - 1905.

Klik op "Verder" om de wijziging door te voeren:

waarom zou het niet beschikbaar zijn in combinatie met mijn abbo (basic) als ik juist van basic wil overstappen (dit snap ik dus echt niet)

en nog iets.. als je overstapt, zit je dan weer aan een nieuw jaarcontract vast?? )

als jullie hier iets over weten (mensen die overgestapt zijn en zo)
Toch niet extrabandbreedte? Je wil toch een ANDER abbo, en niet je huidige upgraden...

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-07 10:18

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Heb je een USB-modem of een ethernet modem?

Igv een USB modem moet je ook een nieuw modem nemen.
Advanced werkt niet met het USB modem.

• Hmzaniac

Hmzaniac

Evil Admin

Topicstarter
ja, ik heb een ethernet modem.. maar moet ik dan gewoon een ander abo aanvragen?? zit ik dan nog een periode zonder internet, of loopt dit gewoon mooi in elkaar over??

k zal iig even dat telnr bellen, bedankt daarvoor

Ik heb een WOS-post!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 25 januari 2002 18:13 schreef Hmzaniac het volgende:
ja, ik heb een ethernet modem.. maar moet ik dan gewoon een ander abo aanvragen?? zit ik dan nog een periode zonder internet, of loopt dit gewoon mooi in elkaar over??
Nee, je moet het gewoon (schriftelijk waarschijnlijk) aan je provider doorgeven. Zij zorgen er dan voor dat alles geregeld wordt, je betaalt een kleine vergoeding en dat is het. Je zit dus niet zonder internet of iets dergelijks. Als je de ADSL-helpdesk (genoemd 033-nummer) belt kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen. Op www.mxstream.nl staan het exacte tarief voor de overstap (volgens mij 75 gulden o.i.d.)

Verwijderd

Als je van basic naar advanced overstapt of andersom kun je rekenen op een maand geen linesync. Dus dat is minder.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Niet goed gesearched ?

[topic=211868/1/25]

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Reacties op email naar MXstream en Alcatel.
Zie ook http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modules/fyggus2h

-Zoals vermeld op de pagina welke u ons middels de link heeft toegestuurd kan dit modem met Mxstream Extra gebruikt worden

KPN Telecom

-Er is geen probleem om USB voor Mxstream Extra te gebruiken: er hoeft niets aan het modem gewijzigd te worden.
Indien u een nieuw abonnement neemt dan zal het modem automatisch (indien centraal geaktiveerd) sneller gaan lopen

Alcatel Nederland

• Hmzaniac

Hmzaniac

Evil Admin

Topicstarter
ffs... check deze brief

Geachte heer Robroek,

Het zou in principe wel moeten kunnen, ook omdat u gebruik maakt van een ethernetkaart. Als u een USB modem had, was het niet mogelijk om ADSL Advanced te gaan gebruiken.

Planet Internet biedt u de keuze tussen twee soorten ADSL-aansluitingen. Wanneer u een ADSL Comfort abonnement heeft, beschikt u over 512 kbps downstream en 64 kbps upstream. Wanneer u over een hogere down- en uploadsnelheid wilt beschikken, kunt u gebruik maken van het ADSL Advanced abonnement. Hierbij beschikt u over 1024 kbps downstream en 256 kbps upstream.

Wanneer u een ADSL Comfort abonnement heeft, is het mogelijk om uw abonnementsvorm te upgraden. Dit is alleen mogelijk wanneer u een Ethernetmodem heeft; het USB-modem is niet geschikt voor het ADSL Advanced abonnement. Via www.mxstream.nl is het mogelijk om een los ethernetmodem te bestellen.

Voor de overstap van ADSL Comfort met een ethernetmodem naar ADSL Advanced heeft u geen nieuwe apparatuur nodig. De omzetting is softwarematig en er hoeft geen monteur langs te komen. U kunt de abonnementswijziging schriftelijk aanvragen bij Planet Internet. U betaalt voor deze wijziging de eenmalige mutatiekosten van EUR 18.15 via uw telefoonrekening. Van Planet internet ontvangt u bericht over de datum waarop het nieuwe abonnement ingaat.

Let op: u zult circa 1 maand niet via ADSL verbinding kunnen maken met het internet. Gedurende deze periode kunt via een modem of ISDN tegen lokaal telefoontarief gebruik blijven maken van uw Planet Internet abonnement. Zodra het nieuwe abonnement is opgeleverd, kunt u ons een brief sturen met daarin de begin- en einddatum van de periode waarin u geen gebruik heeft kunnen maken van ADSL. Deze periode verrekenen wij met uw abonnementsgeld.

Aanvraag van een Upgrade van ADSL Comfort naar ADSL Advanced

Om een abonnementswijziging aan te vragen, kunt u een brief sturen naar
Planet Internet
t.a.v. ADSL Desk
Postbus 2529
3800 GB Amersfoort

Om uw verzoek te kunnen afhandelen, moet uw brief de volgende gegevens bevatten:
- het verzoek om abonnementswijziging
- De datum waarop de brief geschreven is
- Uw klantnummer
- De oude en de gewenste, nieuwe abonnementsvorm
- Uw huidige lijntype
- De gewenste ingangsdatum van de wijziging

je zit dus gewoon WEL een maand zonder internet, terwijl het een kwestie is van 1 schakelaartje omzetten en een hele berg papierwerk :(:(:(

Ik heb een WOS-post!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40

twi

Vreemd, ik heb het ergens eind september bij XS4ALL omgezet, en daar heb ik niet eens 24 uur zonder ADSL gezeten. Een maand, belachelijk...

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Ik heb het ook pas bij Xs4all laten omzetten. Als ik een uur offline ben geweest is het veel. Daarbij was het ook binnen enkele dagen 'ongemerkt' geregeld.

Verwijderd

Heb omstreeks 18 januari telefonisch contact gehad met adsl-desk Planet te Amersfoort betreffende mogelijkheid USB modem en Advanced. Zij hebben toen mondeling bevestigd
dat dit mogelijk moet zijn (dat het "vroeger" niet mogelijk was had te maken met de 4 IP-adressen)

lees ook
[url="http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modules/fyggus2h"]

USB-modem

• Hmzaniac

Hmzaniac

Evil Admin

Topicstarter
Jah, jah.. toch maar effe de infolijn bellen, als ze me daar al meer kunnen vertellen.. want ik wil wel overstappen, maar geen maand op dialup zitten (hell, dat gaat me meer kosten dan een jaar ADSL :P )

Ik heb een WOS-post!

Verwijderd

Een usb modem zit met een comfortis abo al aan zijn bandbreedte limiet. Dus voor een advanced abo heb je ethernet modem nodig.

Verwijderd

Je kan niet voor niets alleen een ethernet modem nemen bij een advanced abo.

Verwijderd

lees link nu eens

http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modules/fyggus2h

Het USB modem is eenvoudig te installeren, geschikt voor een analoge lijn (dus niet voor ISDN) en kan worden gebruikt in combinatie met Mxstream Basic en Mxstream Extra.

USB modem

en email bevestigingen Mxstream en Alcatel
Pagina: 1