Toon posts:

[netware 5] named domain suffix search order

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is die instelbaar? Het probleem is als volgt.. ik heb clients waarop ik niet de domain suffix search order kan instellen. Ik heb wel servers welke ik via de kortst mogelijke naam beschikbaar wil hebben.

Voorbeeld.. neem server1.mijndomijn.nl, dan wil ik op de client alleen in hoeven typen 'server1' en dat hij dan via de domain suffix search order vanzelf bij de juiste machine aankomt.

Het probleem in dit geval is dat je dat normaal op de client instelt (bv. resolv.conf, resolf.cfg oid) maar dat dat hier niet mogelijk is. Ik wil dus de Netware DNS server (named) dat laten doen.

maw. als een client aan de Netware DNS vraagt 'server1' te resolven moet de DNS zelf 'server1.mijndomijn.nl' proberen.

Ik heb al in de /etc/ dir het resolv.cfg bestandje aangepast maar dat bepaald alleen hoe lokaal op de server geresolved wordt, niet hoe dit op de clients gedaan wordt.

Mocht je een oplossing willen posten als 'dat moet op de clients', laat dan maar :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32

Predator

Suffers from split brain

Kan je gewoon geen CNAME record zetten voor server1. naar server1.mijndomijn.nl. ?

erg netjes is het wel niet :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 13:23 schreef hezik het volgende:
Is die instelbaar?
Nee. Dat is strikt een client-side gebeuren. Zo werkt DNS nou eenmaal.

Met CNAMES werken kan inderdaad wel, maar dan moet je dat voor elke host die je zo wilt kunnen resolven doen, en hmja.. het is verre van handig. :)
ik heb clients waarop ik niet de domain suffix search order kan instellen.
Dat is trouwens wat vreemd, als je *wel* genoeg rechten hebt op de server die die clients gebruiken. :)