K7S5A boot soms niet

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
7S5A - NO LAN - ATHLON 1,2 GHZ
De pc werkt gewoon.......dan reboot ik een keer en dan krijg ik niet eens meer beeld.......heel bios werkt niet meer...... alle ledjes van mijn brander en dvdspeler knipperen..... als ik het cmos reset dan doet ie het wel weer....maar nu kan ik alleen in veilige modus op starten (winxp pro). In normale modus loopt ie vast bij booten.
tot mijn verbazing zie ik een heleboel netwerkadapters in het lijstje van hardware staan. met WAN en noem maar op. Deze kan ik niet verwijderen... dus hij doet niks meer.
En dat ie op tilt slaat gebeurd ook soms tijdens het werken met de pc........

Heeft iemand anders dit al meegemaakt en wat doe ik hieraan?!?!

-Trax-

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Lijkt mij een brakke (lees: te zwakke) voeding :'(

Je geheugen is brak of je hebt last van de beruchte data-corruptie bug die in bepaalde revisies zit. Probeer je CPU in de bios eens op 100/100 te zetten i.p.v. 100/133 of 133/133!

webOS all the way!

• jordz.
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb dat zelfde mobo.. Ik heb als probleem dat ik niet eens beeld krijg! ook geen piepjes, maar de cpufan draait wel! Hij heeft het de eerste paar boots gedaan, nu dus niet meer.... :( iemand een ideetje?

AMD Duron 1000@1000

Arch Linux

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel ff minder schreeuwerig gemaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jordz.
  • Laatst online: 27-06-2025
verrot batterijtje?

Arch Linux

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Lijkt mij echt 100% voedingsprobleem!

webOS all the way!

Verwijderd

Hier staat veel over op het forum van www.ocworkbench.com . Daar kun je ook oplossingen voor dit probleem vinden. Maar de simpelste oplossing is: breng je bord terug en vraag een nieuwe. :)

PS
Deze problemen zijn hier al vaker voorgekomen => search

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Als het een voedingprobleem is dan treedt dat toch constant op?!?!? Het is gewoon Mohaa speel ik er 4 uur op zonder een crash of wat dan ook.......ik kan gewoon rebooten maar ineens als ik reboot dan begint de ellende van mijn eerste post... ik vind het daarom raar......en ik heb al zoveel gelezen mbt het bios en de voeding, maar ik dacht eerder aan een bios probleem dan aan een voedingsprobleem

-Trax-

http://www.traxotic.net/forum

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 25 januari 2002 14:07 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Als het een voedingprobleem is dan treedt dat toch constant op?!?!? Het is gewoon Mohaa speel ik er 4 uur op zonder een crash of wat dan ook.......ik kan gewoon rebooten maar ineens als ik reboot dan begint de ellende van mijn eerste post... ik vind het daarom raar......en ik heb al zoveel gelezen mbt het bios en de voeding, maar ik dacht eerder aan een bios probleem dan aan een voedingsprobleem

-Trax-

waarom doe je geen bios update dan ?
Het is duidelijk geen cold boot probleem ,dus..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

ik heb ook wel eens dat pobleem, start ik op, zie nog wel beginscherm met geheugen check en zo maar dan nix meer, zwart scherm, als ik dan reset doet ie het wel endan gaat ie naar het boot menu van xp waar ik dan weer moet kiezen voor normaal opstarten. Het kan inderdaad wel eens aan me voeding liggenwant ik heb mar 230 watt en je wil niet weten wat ik daar allemaal aan het hangen :P
maar ja, dan vind ik het nog raar waarom ie het na een reset wel gewoon doet.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
De reden dat ik nog geen biosupdate heb gedaan is omdat ik effe zeker wilde weten of het niet aan het moederbord lag. Dus even overleggen met THE INTERNET. 8-)
Maar goed ik zal eens een biosupdate proberen.... en ik laat wel weten hoe het ging......

-Trax-

Pagina: 1