met papier mache kun je alles maken!!
zoiets heb ik laatst ook gemaakt (met dank aan AcouSE!) zal ff schema zoeken! 
edit:
hier is ie!

ennuh, copyright AcouSE!
(ik heb er btw 3 2N4401 's voor gebruikt, en het werkt wel, maar geinverteerd... (dus standaard staat er spanning op)
hier is ie!

ennuh, copyright AcouSE!
(ik heb er btw 3 2N4401 's voor gebruikt, en het werkt wel, maar geinverteerd... (dus standaard staat er spanning op)
Verwijderd
Je hebt deze howto gelezen?
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Home-Electrical-Control.html
Daar ben ik nu mee bezig
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Home-Electrical-Control.html
Daar ben ik nu mee bezig
Ok, thxOp vrijdag 25 januari 2002 12:46 schreef RonnieB82 het volgende:
zoiets heb ik laatst ook gemaakt (met dank aan AcouSE!) zal ff schema zoeken!
edit:
hier is ie!
[afbeelding]
ennuh, copyright AcouSE!
En die transistors in mijn schema, zijn die wel goed trouwens?
Ze moeten 1amp schakelen.
Ik ga zo ff naar de electronica-zaak, en dan moet ik wel weten welke ik mot hebben
Verwijderd
Als je een programma hebt, houd ik me ook aanbevolen...
Hardware is het probleem niet voor mij, de software wel via http
Hardware is het probleem niet voor mij, de software wel via http
denk het wel ja... zoek anders ff met google naar de datasheets... daar kan je dan alles uithalen...Op vrijdag 25 januari 2002 12:53 schreef Servowire het volgende:
[..]
Ok, thx
En die transistors in mijn schema, zijn die wel goed trouwens?
Ze moeten 1amp schakelen.
Ik ga zo ff naar de electronica-zaak, en dan moet ik wel weten welke ik mot hebben
Verwijderd
Je moet een IC gebruiken, de ULN2803. Kost 2,50 (gulden). Dit IC heeft 8 ingangen, voor al de uitgangen van de parallelle poort 1. Door op het IC een spanning te zetten tussen 5 en 12 volt kan je de uitgang bedienen. Dus als je op het IC 7 volt zet omdat een lampje 7 volt is, dan stuur je de parallelle poort aan op de betreffende uitgang en het lampje gaat branden. Dit is een kant en klaar ic die je meteen toe kan passen. Echt ideaal, gebruik hem zelf voor stappenmotor aansturen en voor lampen in mijn kamer. Als je hier wat meer over wilt weten moet je dat ff zeggen ok?? Dan stuur k wel ff een schema op ofzow.
lijkt me IDIAAL!!Op vrijdag 25 januari 2002 13:08 schreef _WiEtMaN_ het volgende:
Je moet een IC gebruiken, de ULN2803. Kost 2,50 (gulden). Dit IC heeft 8 ingangen, voor al de uitgangen van de parallelle poort 1. Door op het IC een spanning te zetten tussen 5 en 12 volt kan je de uitgang bedienen. Dus als je op het IC 7 volt zet omdat een lampje 7 volt is, dan stuur je de parallelle poort aan op de betreffende uitgang en het lampje gaat branden. Dit is een kant en klaar ic die je meteen toe kan passen. Echt ideaal, gebruik hem zelf voor stappenmotor aansturen en voor lampen in mijn kamer. Als je hier wat meer over wilt weten moet je dat ff zeggen ok?? Dan stuur k wel ff een schema op ofzow.
dat is wel wat ik bedoel ja!
maar heeft dat ding dan ook 8 uitgangen?
want ze moeten apart worden aangestuurd.
Maar ik heb wel belang bij dat schema!
zoiets heb ik ook nog een schema van ja...Op vrijdag 25 januari 2002 13:08 schreef _WiEtMaN_ het volgende:
http://home.maine.rr.com/randylinscott/dec98.htm
alleen hier wordt een 74LS244 gebruikt... (ook ongeveer 2,50)
deze heb ik getest, en werkt goed...
enigste reden dat ik hem niet meer gebruik, is omdat ik met een relais niet snel genoeg kon schakelen...
maar voor de rest werkt ie goed!
Verwijderd
SWchema van servowire doet het niet. Die van Robbie wel. Ga niet uitleggen waarom. Dat staat in het elektronika lesboek wat we natuurlijk allemaal hebben liggen.
Verwijderd
eehm jou k dach vanna laat k t ff naar mn mail adres sturen dan dan de url bekijken van het plaatje en dat doorsturen... maar dat werkt geloof ik niet....
ghehehe logisch
k stuur het wel ff naar je mail adres ofzow als dat kan
ghehehe logisch
Verwijderd
neeuh daar heb je niet zoveel aan. Wat jij daar allemaal koopt aan losse onderdeeltjes dat zit ook in dat ene IC gebouwd. Dus waarom zou je het allemaal los gaan nemen??? Bovendien is dat dingetje maar 2,50 ofzow...
duz
duz
Verwijderd
misschien als je solid-state relais gebruikt dattie het dan wel doet. Solid-state relais zijn elektronische relais. Dus zonder mechanische dingen enzow...Op vrijdag 25 januari 2002 13:25 schreef RonnieB82 het volgende:
[..]
zoiets heb ik ook nog een schema van ja...
http://home.maine.rr.com/randylinscott/dec98.htm
alleen hier wordt een 74LS244 gebruikt... (ook ongeveer 2,50)
deze heb ik getest, en werkt goed...
enigste reden dat ik hem niet meer gebruik, is omdat ik met een relais niet snel genoeg kon schakelen...
maar voor de rest werkt ie goed!
servowire at hotmail dot comOp vrijdag 25 januari 2002 13:51 schreef _WiEtMaN_ het volgende:
eehm jou k dach vanna laat k t ff naar mn mail adres sturen dan dan de url bekijken van het plaatje en dat doorsturen... maar dat werkt geloof ik niet....
ghehehe logisch
geen idee... heb het nu via torretjes... die zijn lekker snel..Op vrijdag 25 januari 2002 13:59 schreef _WiEtMaN_ het volgende:
[..]
misschien als je solid-state relais gebruikt dattie het dan wel doet. Solid-state relais zijn elektronische relais. Dus zonder mechanische dingen enzow...
Verwijderd
heheh ja daz wel leuk ja.
K heb thuis een stappenmotor aangestuurd met quickbasic enne nou gaat de luxaflex elke morgen automatisch open en savonds weer dicht
gna
doe ik trouwens met hetzelfde IC als hierboven. Werk prima
K heb thuis een stappenmotor aangestuurd met quickbasic enne nou gaat de luxaflex elke morgen automatisch open en savonds weer dicht
gna
doe ik trouwens met hetzelfde IC als hierboven. Werk prima
Pagina: 1