Toon posts:

[pII-266] start soms niet op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een PentiumII 266MHz met 64MB geheugen, een 32X CD speler en een 7GB HD. Verder een onboard videokaart en een sb128 PCI.

Soms als ik de pc aanzet, hoor ik wel alles draaien maar verschijnt er geen beeld en gebeurt er verder niets meer. Als ik hem dan uit- en aan zet, doet hij het meestal wel weer gewoon.

1. Weet iemand hoe dit komt;
2. Zou dit kunnen betekenen dat de PC minder stabiel draait als hij wel doorgestart is?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Mogelijk een videokaart defect of overhit.
Andere videokaart drivers?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kunnen in principe meerdere dingen zijn.
Als je een ATX voeding hebt (wat ik onderhand wel denk met dit systeem) dan zou het kunnen zijn dat hij deze problemen geeft omdat hij op een niet geaard stopcontact is aangesloten.

iets anders dat je kunt doen:
Als het systeem niet start.
Stekker eruit, de powerbutton 20sec ingedrukt houden en vervolgens het systeem opstarten en kijken of het dan werkt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 25 januari 2002 12:36 schreef DeX het volgende:
Mogelijk een videokaart defect of overhit.
Andere videokaart drivers?
Ik denk niet dat dit aan drivers ligt aangezien het er naar uitziet dat het systeem niet meer post.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Inderdaad zou het de voeding kunnen zijn, maar het zouden ook slechte contacten kunnen zijn..

Probeer het ding eens een beetje schoon te maken, en even de processor, het geheugen en dat soort dingen even opnieuw te installeren!