Toon posts:

Asus A7V266 flashen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren mijn computer in elkaar gezet, 1600+ en 512 ram en dus a7v266 moederboard. Alles ging prima alleen gaf ie als aantal MHz 1005 ongeveer aan. Daarna wilde ik win2k installeren, maar hij gaf inene aan dat de bios niet overeenkomt met de processor zoiets. Oftewel lijkt mij dat ik dan me bios moet flashen. Ik heb er al het een en ander over gelezen en dacht ook dat er hier iets over stond, maar kon het niet vinden. (een FAQ over flashen)

Kortom kan iemand mij uitleggen hoe ik precies een bios moet flashen? en als je zoiets hebt van dat zoek je maar op dat is al zovaak besproken zou iemand dan willen zeggen welke update ik moet hebben. Op de site van Asus staat:

1003 (dacht dat ik die moest hebben) mar er staat ook av26602c en bij de info van die staat Add support for AMD Athlon XP CPU. en aangezien ik een athlon xp processor heb leek het me logisch om die te gebruiken. Ze zijn beiden overigens niet groter dan 150kb klopt dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Robin

Verwijderd

Dit is echt al vaak behandeld, en ik wil geen 4 letterige woorden uitschreeuwen dus: Je moet bovenin op search drukken en dan a7v266 intoetsen... :Z

Verwijderd

Als het goed is heb je een cd gekregen bi je moederbord, hierop staat een programma ASUS UPDATE als je deze instaleert, dan moet je een keertje opnieuw opstarten en dan moet je het programma opstarten. Deze zoekt dan op internet de bijbehorende bios versie en flasht em direct als je wil.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Idd de search niet ingekeken :(
check mijn eerdere topic in search: XP en biosflash
Ik heb hem succesvol geflasht met de asus updater en de 1.002C awd file...beide op asus.com te vinden...
niet brabbelen verder

De meeste mensen deugen!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op vrijdag 25 januari 2002 14:57 schreef bloodnose het volgende:
Als het goed is heb je een cd gekregen bi je moederbord, hierop staat een programma ASUS UPDATE als je deze instaleert, dan moet je een keertje opnieuw opstarten en dan moet je het programma opstarten. Deze zoekt dan op internet de bijbehorende bios versie en flasht em direct als je wil.
Vergeet ook niet de 'automatische biosupdate'in je bios op enable te zetten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

dat moet je idd zeker doen, anders zal het je niet lukken :D
suc7, maar voortaan ff de search gebruiken 8-)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:05 schreef Merely het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de 'automatische biosupdate'in je bios op enable te zetten.
Oepsie :) vergeten te zeggen |:(

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Programma aflash.exe van de asus-cd halen
Unpacken inn een dir op je hd incl de bios file in dezelfde dir.
Bootfloop in je diskdrive, reboot en booten via de flop.

naam van de bios file onthouden,
aflash.exe laden.
Oude bios naar een file schrijven (voor het geval dat)
daarna kiezen om bios te updaten, filename van de nieuwe bios intikken.. klaar :)

Systeem uitzetten, weer aanzetten en 'load setup defaults' kiezen in bios. exit+Save en daarna weer de bios ingaan en de settings etc opnieuw instellen ;)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Op vrijdag 25 januari 2002 12:25 schreef Robin5 het volgende:
Alles ging prima alleen gaf ie als aantal MHz 1005 ongeveer aan. Daarna wilde ik win2k installeren, maar hij gaf inene aan dat de bios niet overeenkomt met de processor zoiets.
Uhhh.. dat is logisch, de BIOS instelling voor de CPU staat niet goed. Jouw cpu hoort echt niet op 1005 Mhz te draaien maar op 1400 Mhz! Deze Mhz'en kun je instellen in de BIOS (zie boekje van je mainboard)

Hiervoor hoef je echt geen BIOS-update te doen!!!

1005 is toch niet de BIOS-versie he! :? even checken...

Verwijderd

ja haha, ik heb ook dat shit, tenminste het is niet dat hij 1005 mhz aangeeft, maar 1050, je moet idd gewoon kiezen op hoeveel mhz je hem wilt laten draaien(in de bios) meestal als je pjoeter spontaan uitzet, en daarna opnieuw opstart, start hij in de bios, en runt hij op 1050 mhz voor de zekerheid gelijk weer veranderen naar 1400 en klaar is henk.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ik draai mijn 1700+ @ 140FSB prima op mijn A7V266 hoor. Bios even flashen naar de laatste versie en dan moet het werken.

http://download.asus.com.tw :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Ik heb hetzelfde mobo en ik heb gewoon op de Asus site gevonden hoe je precies met dit mobo moest flashen.

- Nieuwste BIOS update is 1008;
- Je moet flashen met aflash.exe.

Verdere info kan je vinden op de Asus site: http://www.asus.com.tw

edit:
Ik heb het ff voor je opgezocht en ik heb alles gevonden wat je nodig hebt: http://www.asus.com.tw/inside/Techref/bios-flash.html