Toon posts:

kookdoosie

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen !
hoest ie ?
ik moet voort school een kookdoos maken
en nu zou ik graag willen weten. of iemand mij zou kunnen helpen !
we mogen van alles gebruiken , kwam matrailen !
we moeten 90 ml water in 35/40 min tot 100 graden proberen te halen !
iemand 1dee'en ??

>:)

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ehm, we doen hier aleen aan huiswerkhulp als er een goede discussie ofzo van komt, en het is heeel makkelijk om op te zoeken van de vereisten voor een goede kookdoos zijn.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Wat alleen huiswerk hulp. dat slaat echt helemaal nergens op.een kookdoos is ook huiswerk hoor. maar ja blijkbaar weten julie daar echt helemaal niks van. Wat kinderen met huiswerk helpen. noem je dit een goede hulp.en we kunnen een goede discussie er uit halen want de ene zegt dit en de andere dat . dus krijg je mening verschillen
vandaar .......................:(

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 10:36
Hij bedoeld dat er in principe niet aan huiswerk hulp wordt gedaan behalve als er een goede discussie uit te halen valt. Bijvoorbeeld in geval van 2 mogelijke oplossingen, een discussie opzetten over de voors en tegens van de ene of de andere oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet alleen voor huiswerk
ik ben nog al arm
en wil zo toch me eten kunnen kopen als ik veel tijd hebt
:D

nee ff serieus hebben jullie geen 1dee'en ofzo
want je kan er veel mee, en ik weet zeker dat er wel een discussie uitkomt hoor ! Het is serieus onderwerp hoor ik wil er graag tips over

• Wceend
Ik heb geen idee wat een kookdoos is maar zoek ff op google.

10 seconden werk en dan:

http://www.google.com/search?q=kookdoos&hl=nl&lr=

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 11:02

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Pak een doos, stop er een gasbrander in en richt die op een bak met water. Klaar.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Daar zijn we allang geweest. Daar valt natuurlijk ook geen zak te vinden. Een kookdoos is een doos met met een blikje erin met 100ml water en je moet het water laten koken binnen 35min. onder een lamp. Weet jij nu wat tips?

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44
Je moet eerst ff de joule per graad verhouding opzoeken van water. Dus hoeveel joule heb je nodig om water een graad te verwarmen. Naar gelang daarvan ga je een brandstof zoeken die zoveel mogelijk energie afgeeft maar niet te duur is.
Een paar voorbeelden van brandstof; gas, olie, ethanol(alcohol), methanol nog beter, hout, kolen, kernfusie >:)
Maar moet het nou koken tussen de 35 en 40 minuten of moet het voor die tijd al verhit zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 12:21 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
Pak een doos, stop er een gasbrander in en richt die op een bak met water. Klaar.
Ben je wel normaal. Blijkbaar niet. Een gasbrander, dan staat heel die doos in de fik. En het moet onder een lamp. niet onder een gasbrander.

• Wceend
Deze site helpt toch wel denk ik:
http://www.wot.utwente.nl/wot/nl/terrein/zon/kookdoos.html

Gewoon relfelcterend glas rond die lamp en veel zwart papier.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44
Op vrijdag 25 januari 2002 12:24 schreef roy-2001 het volgende:
Daar zijn we allang geweest. Daar valt natuurlijk ook geen zak te vinden. Een kookdoos is een doos met met een blikje erin met 100ml water en je moet het water laten koken binnen 35min. onder een lamp. Weet jij nu wat tips?
Gebruik een hele sterke lamp (halogeen), of probeer met lenzen het licht te convergeren zodat het maximaal op de doos gericht wordt. Gebruik ook spiegels ofzo.
Wat je eigenlijk wilt is dat alle energie uit het licht naar het water toegaat, daarom moet je zo min mogelijk licht verspillen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 25 januari 2002 12:29 schreef pep_82 het volgende:
Gebruik een hele sterke lamp (halogeen)
Wat je eigenlijk wilt is dat alle energie uit het licht naar het water toegaat, daarom moet je zo min mogelijk licht verspillen.
Eigenlijk wil je het net andersom. Je wilt zoveel mogelijk warmte dat water in. Je hoeft dan helemaal geen lamp met een hoog licht rendement. Je wilt een lamp met een hoog vermogen. En bij voorkeur zoveel mogelijk warmte dus. Een TL buis van 80 Watt geeft meer licht dan een gloeilamp van 100 Watt. Maar die laatste geeft wel meer warmte.

Koop dus gewoon een 150 Watt gloeilamp. Bij voorkeur zo'n ding met een reflector in de lamp zelf. (GEEN kopspiegel, dat gaat dus verkeerd). Dan gaat de meeste warmte er door de voorkant uit. Hang die op 2 cm van het water en je zal zien dat het lekker snel heet wordt. Neem voor de waterbak iets met een sterk spiegelende binnenkant. Of glas met alufolie er omheen. Als het echt een doos moet zijn kan je het lekker in schuimen in PUR schuim. Dat isoleert goed. Leg ook een glazen plaatje op de waterbak. Je raakt anders nogal wat warmte kwijt door verdamping als je boven de 70 C komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

kookdozen :? nooit van gehoord. is dat zoiets als heroine hoeren ?? :P

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Typiscn een huiswerktopic die dicht mag in w&l... en voor dit soort zaken hebben ze zoekmachines uitgevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.