Toon posts:

Unex Router en Cable Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Wie kan mij helpen. Ik heb pas geleden een router gekocht van het merk Unex, en ik krijg dit ding maar niet aan de gang. De router wil gewoon geen verbinding maken met Wanadoo. Ik heb de firmware geupgrade, gebeld met de winkel en Wanadoo, maar niemand kon me verder helpen :(.
Ik heb een com-21 modem. Wie heeft ervaring met routers en cable wanadoo en kan mij verder helpen? Alvast bedankt.

Verwijderd

Ondersteunt die router wel PPPoE, dat is namelijk het protocol van com21.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat ondersteund ie. Ik heb al met veel verschillende instellingen gespeeld, hier een lijstje van de invoervelden bij pppoe:
Ip-adres router
Soort verbinding (statisch ip, dynamisch ip, dyn ip met roudrunner session manager, pppoe, pptp.
Inlognaam
Password
Primaire dns
Secundaire dns
Naam dienst (optioneel, @wanadoo???)
Toegewezen ipadres (optioneel, nvt)

Verwijderd

naam dienst moet "wanadoo" zijn en niet "@wanadoo"
casema mag ook (oudere dienst die nog steeds werkt)

Verwijderd

maar vertel even wat er nou precies niet lukt????
kun je de router pingen???
is die als gateway ingesteld???
maakt de router verbinding???
kun je naar buiten pingen???

Verwijderd

sorry die laatste reply is niet goed

ik had niet goed gelezen.....

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb dat met alleen wanadoo even geprobeerd, maar dat haalt niets uit. Even wat over het status scherm, dat ding geeft bij gateway aan dat hij onbereikbaar is. Ik weet niet of dat helpt. Moet ik in windows zelf nog een gateway instellen ofzo? Ik dacht dat al die informatie bij wanadoo werd aangevraagd.

Verwijderd

Ik zit ook met het probleem van een router en Wanadoo Cable(twister broadband router) ik heb bijna al mijn instellingen op ENABLED staan behalve PPPoE en het werkt nog niet.

Moet je een hostname invoeren??

Verder heb ik wel ergens gelezen dat die standaard wanadoo software automatisch je mogelijkheid om via een router te surfen uitschakeld....

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
welk type is het????

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op maandag 01 juli 2002 16:38 schreef Gaastra het volgende:
[..]
ik heb bijna al mijn instellingen op ENABLED staan behalve PPPoE en het werkt nog niet.
[..]
Ik zou het eerder andersom doen. Wanadoo werkt met PPPoE dus die zou ik maar aanzetten. :)

Wanadoo blokkeert niets, met een router connecten werkt gewoon prima.
Op vrijdag 25 januari 2002 12:41 schreef Skyfox82 het volgende:
Goed, ik heb dat met alleen wanadoo even geprobeerd, maar dat haalt niets uit. Even wat over het status scherm, dat ding geeft bij gateway aan dat hij onbereikbaar is. Ik weet niet of dat helpt. Moet ik in windows zelf nog een gateway instellen ofzo? Ik dacht dat al die informatie bij wanadoo werd aangevraagd.
Wat zijn de instellingen die je hebt in windows?
Draai je DHCP via je router?
Hoe is de ethernet kant van je router ingesteld?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Heb je het bijgeleverde kabeltje tussen het modem en de router aangesloten? Dit is namelijk een crossed kabel, en er moet een patch kabel tussen.
Pagina: 1