[PHP] kan niet naar hotmail zenden :?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mail form in php gemaakt. Maar als ik al e-mail adres een hotmail adres opgeef, dan komt die hele e-mail niet aan.
Als ik geen gewoon e-mail adres opgeef. dan komt de mail wel aan.
Hoe kan dit?

p.s:Het ligt niet aan de mailserver, want als ik via die server
met outlook naar een hotmail adres stuur, werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[edit] iets totaal onnutigs, had ff verkeerd zitten lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op vrijdag 25 januari 2002 11:43 schreef DarKHunteR het volgende:
Als ik geen gewoon e-mail adres opgeef. dan komt de mail wel aan.
Hoe kan dit?
Wat is dan een geen gewoon email adres :?

Want blijkbaar komt het dus nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 11:54 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Wat is dan een geen gewoon email adres :?

Want blijkbaar komt het dus nooit aan.
Een gewoon e-mail adres is gewoon van dds ofzo..
dat komt wel aan dus.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
$output = mysql_query("SELECT * FROM gebruiker WHERE Functie='3' AND ZendMail='1'");
$num_rows = @mysql_num_rows($output);
$data = @mysql_fetch_array($output);

for ($i = 1; $i <= $num_rows; $i++) {

$message = "Hallo $data[Naam],\n\nEr is een vraag doorgestuurd naar de 2e lijn helpdesk.\nLog in, in het helpdesk systeem. \n\nMet vriendelijke groet,\n\n1e Lijn Helpdesk."; 
    @mail($data[Email], "Helpdesk", $message, "From: Helpdesk\nReply-To: helpdesk@mail.nl\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());

$data = mysql_fetch_array($output);}}}
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

err laat ik eens iets stoms zeggen ... :+
heb wel eens ergens iets gelezen over \r\n in de headers ipv alleen \n

ik roep maar wat hoor :? (net als met brainstormen komen soms erg goeie ideeen uit gewoon maar wat roepen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 12:28 schreef Maentor het volgende:
err laat ik eens iets stoms zeggen ... :+
heb wel eens ergens iets gelezen over \r\n in de headers ipv alleen \n

ik roep maar wat hoor :? (net als met brainstormen komen soms erg goeie ideeen uit gewoon maar wat roepen :) )
wat is /r?
het werkt niet btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een probleempje gehad met Hotmail. Het is waarschijnlijk iets heel anders, maar als ik via bepaalde rules mijn mailserver mail laat forwarden naar Hotmail accounts, werkt dat niet. Normale werken wel. Zelfs Yahoo mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

code:
1
"From: Helpdesk\nReply-To: helpdesk@mail.nl\nX-Mailer: PHP/"

maak daar eens van:
code:
1
"From: Helpdesk <helpdesk@mail.nl>\nReply-To: helpdesk@mail.nl\nX-Mailer: PHP/"

Ik denk dat Hotmail geen mailtjes accepteerd waar geen mailadres bij from in de header staat (ivm spam ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 12:45 schreef Tom het volgende:
code:
1
"From: Helpdesk\nReply-To: helpdesk@mail.nl\nX-Mailer: PHP/"

maak daar eens van:
code:
1
"From: Helpdesk <helpdesk@mail.nl>\nReply-To: helpdesk@mail.nl\nX-Mailer: PHP/"

Ik denk dat Hotmail geen mailtjes accepteerd waar geen mailadres bij from in de header staat (ivm spam ofzo).
thnx
maar het werkte zoiezo al.
ik heb het net even met een ander hotmail adres getest, en daar ging het wel mee.
dus het lag aan het hotmail adres ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54
Ik heb ook een mailform, en inderdaad, sommige addressen komen nooit aan. Ik heb er 1 waarvan ik steeds een mail terug gestuurd krijg. het mailadres bestaat wel, maar hotmail wijgerd de mail te ontvangen ofzoiets.

Ik heb ook een vraagje. Nu word elke mail appart gestuurd, maar hoe stuur ik het mail BCC, zodat ipv 100 mails er maar 1tje wordt verstuurd naar 100 addressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Als je een mail verstuurd naar een hotmail adres wat 'vol' zit, dan heeft het wel vaker de neiging niet aan te komen. Die ervaring heb ik tenminste met de ISS Virtual SMTP server. Dan krijg ik mooi een bericht 'exceded storage allocation' (of iets dergelijks) terug.

Waarschijnlijk ook zo met je PHP server. De meeste SMTP server onthouden het bericht trouwens en proberen het om de zoveel tijd nogmaals te versturen tot het lukt of tot 3 dagen erna ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Op vrijdag 25 januari 2002 17:42 schreef smaij het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Nu word elke mail appart gestuurd, maar hoe stuur ik het mail BCC, zodat ipv 100 mails er maar 1tje wordt verstuurd naar 100 addressen.
Dat kan heel eenvoudig door bcc headers toe te voegen aan je berichtje. Let wel even op deze note (uit de PHP reference manual):
Note: On Win32 systems, you must use \r\n to seperate headers. Please also note that the cc: and bcc: headers are case sensitive and should be written as Cc: and Bcc: on Win32 systems.
(Typo in de manual gecorrigeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op vrijdag 25 januari 2002 17:50 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Dat kan heel eenvoudig door bcc headers toe te voegen aan je berichtje. Let wel even op deze note (uit de PHP reference manual):
[..]

(Typo in de manual gecorrigeerd)
THX.. daarom werkte het dus steeds niet bij mij :D.. mijn oude versie is bij www.phpfreakz.nl te vinden. De scripts heten PHPGroupMail

Nu ga ik een verbeterde versie schrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:41
Op vrijdag 25 januari 2002 17:42 schreef smaij het volgende:
Ik heb ook een mailform, en inderdaad, sommige addressen komen nooit aan. Ik heb er 1 waarvan ik steeds een mail terug gestuurd krijg. het mailadres bestaat wel, maar hotmail wijgerd de mail te ontvangen ofzoiets.
Dan heb je waarschijnlijk een filter voor SPAM aangezet, en dat alleen mensen in je adresboek je kunnen mailen. Kijk eens in de map Ongewenste Post.
Op vrijdag 25 januari 2002 17:50 schreef Soultaker het volgende:
Hoe 'blind' is Bcc? Als de cliënt het wil, kan deze altijd opgevraagd worden. Beter zou zijn een loopje gebruiken, alleen dat is minder leuk voor je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op vrijdag 25 januari 2002 21:40 schreef elnino het volgende:

[..]

Hoe 'blind' is Bcc? Als de cliënt het wil, kan deze altijd opgevraagd worden. Beter zou zijn een loopje gebruiken, alleen dat is minder leuk voor je server.
Dat is niet waar. Je mailserver zorgt daarvoor (dat alle Bcc adressen niet worden meeverstuurd). In de mailheaders zul je geen Bcc info meer aantreffen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:41
Op vrijdag 25 januari 2002 21:57 schreef _Martijn_ het volgende:
Dat is niet waar. Je mailserver zorgt daarvoor (dat alle Bcc adressen niet worden meeverstuurd). In de mailheaders zul je geen Bcc info meer aantreffen.
Dan heb ik het mis. Maar ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat het net als Cc: gewoon in de mailheaders staat en dat het mailprogramma Bcc: gewoon verbergt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op vrijdag 25 januari 2002 21:40 schreef elnino het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk een filter voor SPAM aangezet, en dat alleen mensen in je adresboek je kunnen mailen. Kijk eens in de map Ongewenste Post.
[..]
Het is niet mijn emailadres, maar ik heb een winroute mailserver, die dan weer de mail doorstuurt naar de mailserver van planet. Daar zou ook een probleem kunnen zitten. Als ik er zelf 1 verstuur via die mailserver maar via een normaal mailprogramma komt de mail wel aan
Ik gebruik nu ook een loopje, maar mijn mailserver heeft er soms toch wel last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op vrijdag 25 januari 2002 21:57 schreef _Martijn_ het volgende:

[..]

Betekend dit dat je mailserver dus wel gewoon 100 mails verstuurd, als je 100 addressen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las het volgende toevallig op Webwereld:

"Hotmail heeft een soortgelijke strategie. Gebruikers die meer dan 2 MB aan mailtjes in hun inbox hebben, krijgen pas weer nieuwe e-mail als zij hun postbus hebben opgeschoond. De gebruiker wordt verteld dat de mailbox tijdelijk buiten werking is gesteld."

2 MB zit je zo aan dus dat is misschien een reden waarom mailjtes niet aankomen op een hotmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op zaterdag 26 januari 2002 15:04 schreef dazzelman het volgende:
Las het volgende toevallig op Webwereld:

"Hotmail heeft een soortgelijke strategie. Gebruikers die meer dan 2 MB aan mailtjes in hun inbox hebben, krijgen pas weer nieuwe e-mail als zij hun postbus hebben opgeschoond. De gebruiker wordt verteld dat de mailbox tijdelijk buiten werking is gesteld."

2 MB zit je zo aan dus dat is misschien een reden waarom mailjtes niet aankomen op een hotmail adres.
Dat zou kunnen.. inderdaad. maar waarom werkt het normaal wel, maar via je mailscript niet.. Dit gaat dan wel via de zelfde mailserver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mail() en hotmail.

Wie zou een script kunnen posten (van zichzelf) waar de hotmailadressen het wel goed doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:52:
Ik heb ook problemen met mail() en hotmail.

Wie zou een script kunnen posten (van zichzelf) waar de hotmailadressen het wel goed doen?

Alvast bedankt.
Deze vraag is deze week nog langsgekomen in een - gekicked - topic: [rml][ php] mail() functie en hotmail[/rml]. Daarin staat een werkend script, maar eigenlijk is dit niet de manier waarop er gewerkt wordt in dit forum. Het gaat hier om het zelf ontdekken en ontwikkelen van code en software, niet zomaar kopiëren. Maar toch, succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HET WERKT!

Het probleem was dat mijn host voor de server geen reverse dns had ingesteld :(
Nadat was gedaan en de DNS update was geweest deed die het!

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 19:29
Ik ben ook regelmatig in de weer geweest om mail in de inbox van hotmail te laten komen.

Het belangrijkste zijn de headers. Velden als FROM moeten meegegeven worden. Ook is het van belang om zo min mogelijk leestekens in je subject te zetten en om zo min mogelijk "spam-woorden" te gebruiken.

Er zijn een aantal scripts die de headers goed hebben, zoals deze:
http://www.hotscripts.com/Detailed/28766.html

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Pagina: 1