Tikkende SB Audigy

Pagina: 1
Acties:

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nee, het is geen tijdbom, maar ik heb last van een tikken/kraken :r tijdens het afspelen van een audio-cd in mŽn cdromspeler. Ik heb al van alles geprobeerd.. geen succes.
:(

config:
AMd athlon 1700+ (niet OC-ed)
A7V266-E (bios 1005e)
SB Audigy
Aopen AKU-32 cdromspeler (geloof 32-speed)

PS: Ik weet van het bestaan van andere threads over krakende audigyŽs, maar dit lijkt wat anders. Normale playback (games/MP3) absoluut geen kritiek, goed geluid! ;)

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

ligt aan die brakke drives van creative

zelfs midi afspelen kraakt

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
[topic=288637/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 02:28
Ik las laatst zoiets dat je door je pci latency omhoog te gooien het gekraak kan verhelpen. Standaard staat de pc latency op '32', en dan moest je dit naar '64' veranderen.

Hopelijk kan je er wat mee.

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Speel je af via digitale extractie (=de IDE kabel) of via de audio uitgang?

Weet nog steeds niks.....

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
via de ide kabelheb ik als eerste geprobeerd.--> kraken
Daarna via audio kabel (niet digitaal) --> gekraak

zou ik een SPDIF kabel moeten kopen?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
ey ik heb nu ook last van het zelfde probleem :S ik hoorde ook van die latency, die heb ik op 64 gezet, hiep ook niet. ook de drivers van creative ligt het niet aan eerder deed mn geluids kaart t niet.

ow ff voor de stats ik heb een: asus p4ps8x-x met een p4 2.4 ghz met een 120 gb maxtor hdd chieftech voeding en !!!!CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY 2 ZS!!!!

die kaart is een stukje kwaliteit op dus dit gezeur na, hij doet het niet op men yamaha hifi speaks maar ook op me liniare koptelefoon (sennheiser) :s

WIE KAN ME HELPEN??????

tnx owen

iMac 2020 i7

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

owen.p schreef op 02 november 2004 @ 13:27:
ey ik heb nu ook last van het zelfde probleem :S ik hoorde ook van die latency, die heb ik op 64 gezet, hiep ook niet. ook de drivers van creative ligt het niet aan eerder deed mn geluids kaart t niet.

ow ff voor de stats ik heb een: asus p4ps8x-x met een p4 2.4 ghz met een 120 gb maxtor hdd chieftech voeding en !!!!CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY 2 ZS!!!!

die kaart is een stukje kwaliteit op dus dit gezeur na, hij doet het niet op men yamaha hifi speaks maar ook op me liniare koptelefoon (sennheiser) :s

WIE KAN ME HELPEN??????

tnx owen
- minder schreeuwen
- zelf zoeken op inet (google.com/creative.com)
- nieuwste drivers installeren
- nieuw topic starten i.p.v. oude koeien tot leven doen wekken

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Als het kraken van je audigy inderdaad een latency probleem is, moet je niet de PCI latency in je bios veranderen, maar de latency van het apparaat zelf. Dat kan je o.a. doen met powerstrip.

Ik had het kraken ooit ook zowel met mijn USB headset als met mijn creative soundcard wanneer ik teamspeak gebruikte en een spel speelde. Je kan de latency vaak met het spel zelf veranderen, maar het is beter om het met een apart programma als powerstrip te doen; dan hoef je het immers maar een maal te doen. Je kan dan als bonus gelijk de latency van je vodeokaart iets lager zetten; deze staat vaak standaard erg hoog, m.a.w. het houdt de PCI bus lang vast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 14:07 ]

Pagina: 1