Toon posts:

Naar de BIOS van een Compaq Pro Workstation 5100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik in de BIOS van een Compaq Pro Workstation 5100 kan komen?
Normaal gesproken kom je bij een Compaq via F10 in de BIOS maar wat ik ook probeer dit lukt dus niet.
Nou heb ik ook al van iemand gehoord dat je een floppy nodig hebt om te booten en zo naar de BIOS te gaan maar daar heb ik ook al niks van gevonden.
Reden waarom ik in de BIOS wil komen is om de boot volgorde aan te passen zodat hij van cd kan starten. Er staat namelijk een OS op (Windows NT 4) en daar weet ik het administrator wachtwoord niet meer van om in te loggen!! Nu kan ik dus helemaal niks met dat ding. :'(

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft! :)

Greetz,
Ragnar Perkele

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
zoals je al vertelde F10, echter bij sommige zakeijke modellen is het F2...direct na het logo.. *pats* F2 indrukken

Sinlath | Opinions may contain latency

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Bij mijn Compaq Proffesional Workstation moet je wachten tot het geheugen is geteld (256 MB in KB's... :Z), de processors zijn gedetecteerd, SCSI apparaten zijn gevonden, dan druk je op F10.

Misschien heb je geen Compaq BIOS op je schijf staan. Download hem dan even van de compaq site. Compaq BIOS'en zijn geen echte BIOS'en zoals je misschien weet. Een deel is namelijk een Windows 3.1 achtige omgeving waarin je de instellingen die normaal in een BIOS zitten kan doen. Die partitie is bij mijn PW5K zo'n 40 mb.

EDIT:
Mijn Workstation kan gewoon van CD-ROM booten, dus gewoon Windows 2000 CD d'r in en weg is NT4. Maar dat moet dan wel een IDE CD-ROM zijn, want van SCSI CD-ROMs wil hij niet booten :?

• Sinlath
Op vrijdag 25 januari 2002 11:32 schreef gcb het volgende:
Bij mijn Compaq Proffesional Workstation moet je wachten tot het geheugen is geteld (256 MB in KB's... :Z), de processors zijn gedetecteerd, SCSI apparaten zijn gevonden, dan druk je op F10.

Misschien heb je geen Compaq BIOS op je schijf staan. Download hem dan even van de compaq site. Compaq BIOS'en zijn geen echte BIOS'en zoals je misschien weet. Een deel is namelijk een Windows 3.1 achtige omgeving waarin je de instellingen die normaal in een BIOS zitten kan doen. Die partitie is bij mijn PW5K zo'n 40 mb.

EDIT:
Mijn Workstation kan gewoon van CD-ROM booten, dus gewoon Windows 2000 CD d'r in en weg is NT4. Maar dat moet dan wel een IDE CD-ROM zijn, want van SCSI CD-ROMs wil hij niet booten :?
dat is geen bios maar een ROMPAQ, verder hebben (voorzover ik weet) de compaq wel een bios, echter die worden ondersteunt door die rompaq, als je met partition magic dat partitietje weghaald draait de machine nog steeds hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties *D, ik ga het even proberen al ik thuiskom!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op vrijdag 25 januari 2002 11:38 schreef Sinlath het volgende:

[..]

dat is geen bios maar een ROMPAQ, verder hebben (voorzover ik weet) de compaq wel een bios, echter die worden ondersteunt door die rompaq, als je met partition magic dat partitietje weghaald draait de machine nog steeds hoor.
Dat bedoel ik ook met "Compaq BIOS'en zijn geen echte BIOS'en zoals je misschien weet."

Je kan geen BIOS instellingen meer veranderen als je die partitie weghaalt.

• Sinlath
Op vrijdag 25 januari 2002 12:44 schreef gcb het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook met "Compaq BIOS'en zijn geen echte BIOS'en zoals je misschien weet."

Je kan geen BIOS instellingen meer veranderen als je die partitie weghaalt.
hmm ja je had het erbij gezet.. ik moet beter lezen :X

ik weet niet of de compaqs zijn gewijzigd de laatste tijd maar toen ik nog extreem veel met compaq werkte (1998, Compaq deskpro ep, DT versies p2 350 mhz) maakte het wijzigen geen ruk uit, het enige wat je kwijt was waren de diagnostics.

echter de laptopsjes war een ander verhaald, daar was je gewoon het hele menu kwijt (armada 1570D)

Verwijderd

je kan natuurlijk ook ff een crack tooltje gebruiken om je admin wachtwoord te recoveren hehe... lijkt me dat het probleem dan ook opgelost is...

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is nog steeds niet gelukt maar ik heb nu weer een andere oplossing.
Om servers (Van Compaq) te installeren gebruiken we op mijn werk SmartStart (van Compaq) en een collega van me zei dat je soortgelijke software dus ook voor een Pro Workstation moet gebruiken.
Ik dus even rondkijken bij Compaq.com en toen kwam ik bij de volgende site: http://www.compaq.com/support/files/proworkstation/us/locate/20_156.html#5
Hier heb ik even wat gedowned en nu vanavond maar weer proberen! Denk dat het nu wel gaat lukken!

In iedergeval nogmaals dank voor jullie reacties!

Greetz!
Pagina: 1