hola,
na het lezen van de faq, en de vernieuwde faq van grijns heb ik toch nog een vraagje.
ik ben nu in het bezit van een Abit KR7A-raid met een hpt372 controller erop.
ik heb 2x40 maxtor 40gb eraangehangen in raid 0
volgens verschillende handleidingen is dit de beste setup.
echter nu heb ik een paar (€) centjes over en wil er 2 maxtors 40gb bijkopen.
mijn bedoeling is dus om dan de stripe-set te gaan mirroren, echter hiet hoor ik verschillende dingen over.
Paul's unofficial faq
waar het mij steekt is dat in het topic van grijns iemand zegt dat bij RAID 0+1 1 disk failure kan leiden tot het uitvallen van de hele reut.
mijn vraag dus, is het mogelijk om raid 1+0 te maken waarbij mirroring dus leidend is, of is hier geen verschil tussen en is het niet intressant om aan raid 0+1 te beginnen.
na het lezen van de faq, en de vernieuwde faq van grijns heb ik toch nog een vraagje.
ik ben nu in het bezit van een Abit KR7A-raid met een hpt372 controller erop.
ik heb 2x40 maxtor 40gb eraangehangen in raid 0
code:
1
2
3
4
| Pri master: Maxtor 40gb pri Slave : None Sec Master: Maxtor 40gb Sec Slave : None |
volgens verschillende handleidingen is dit de beste setup.
echter nu heb ik een paar (€) centjes over en wil er 2 maxtors 40gb bijkopen.
mijn bedoeling is dus om dan de stripe-set te gaan mirroren, echter hiet hoor ik verschillende dingen over.
Paul's unofficial faq
nu heb ik al geprobeert om de tweede schijf van sec master af te halen en als pri slave te hangen, dit werkt gewoon zonder dataverlies.To create a RAID 0+1 array, you need four disks and to do the following:
- 1. Connect the four disks to the Highpoint controller. Note that disks on the same cable (controller) will form each RAID-0 array and the RAID-1 array will be formed from these two RAID-0 arrays, giving RAID 0+1. 2. Restart the machine and press Ctrl-H to enter the Highpoint BIOS Select Item 1 "Create RAID" to enter RAID creation menu. 3. Create a RAID-0 array by selecting, for a pair of disks, Item 1 "Array Mode" and choosing RAID-0. 4. Select Item 2 to "Select Disk Drives". Select Item 4 to start creation process. Note that it is best to use disks on separate controllers for a RAID-0 array. 5. Repeat Step 4 the remaining pair of disks. Once this is completed, use the RAID 0+1 command to designate one of the RAID 0 arrays as a mirror for the other. 6. Press <Esc> to exit Highpoint BIOS
waar het mij steekt is dat in het topic van grijns iemand zegt dat bij RAID 0+1 1 disk failure kan leiden tot het uitvallen van de hele reut.
mijn vraag dus, is het mogelijk om raid 1+0 te maken waarbij mirroring dus leidend is, of is hier geen verschil tussen en is het niet intressant om aan raid 0+1 te beginnen.
Sinlath | Opinions may contain latency