News submit queue

Pagina: 1
Acties:

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik vraag me af hoe snel er nu nieuwssubmits worden verwerkt. Ik had begrepen dat er verbetering zou zijn, maar daar merk ik niet al te veel val... Een jaar geleden zou een ingezonden artikel toch wel binnen 1 dag online staan...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

ik zou zeggen lees dit draadje nog eens door: :) [topic=390440/1/50]
en metname:
Op donderdag 24 januari 2002 14:13 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Idd. veel mensen lijken het idee te hebben dat er vijf man 24 uur per dag zitten te wachten tot iemand eindelijk een keer iets submit, en het dan binnen een uur verwerkt hebben.

Onze redactie krijgt dagelijks ruim 100 submits en vist daarnaast van het internet een hoop nieuws op. We kunnen dus nooit alles plaatsen. Dus jah, er worden keuzes gemaakt.
En daarbij het is niet zo dat als je een nieuwtje submit dat het klaar is, we hebben dan aan een item nog meer werk.
Kort gezegd research, bronnen checken en een verhaal er om heen schrijven zodat het geschikt is voor plaatsing.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 10:55 schreef gellie het volgende:
ik zou zeggen lees dit draadje nog eens door: :) [topic=390440/1/50]
en metname:
[..]

En daarbij het is niet zo dat als je een nieuwtje submit dat het klaar is, we hebben dan aan een item nog meer werk.
Kort gezegd research, bronnen checken en een verhaal er om heen schrijven zodat het geschikt is voor plaatsing.
Had ik al gelezen, maar waarom zie ik dan op een dag gemiddeld 12 nieuwssubmits? Als ik uit ga van een half uur werk per artikel (lijkt me redelijk), zouden er dus 4 manuren per dag nu worden gestoken in het schrijven van de artikels...
En ja ik weet zelf ook hoeveel werk het kost... Maar dat is waar het om draait bij Tweakers... Nieuws is jullie "core"-business lijkt me zo.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Er zit soms meer werk in dan de meesten wel eens denken.
Er zitten tussen die submits ook vaak submits die het net niet redden of helemaal niet,
die worden dus niet geplaatst.
redenen daarvan kunnen verschillen, bv te geringe nieuwswaarde of een onbetrouwbare bron om maar wat te zeggen.
Of dat het de zoveelste review van een mobo of wat dan ook.
Da's ook geen nieuws meer dan.

Ik ben zelf geen nieuwsposter, maar een van de redactie leden of nieuwsposters wil vast hier nog wel wat dieper op in gaan :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op vrijdag 25 januari 2002 10:40 schreef OMX2000 het volgende:
Ik vraag me af hoe snel er nu nieuwssubmits worden verwerkt. Ik had begrepen dat er verbetering zou zijn, maar daar merk ik niet al te veel val... Een jaar geleden zou een ingezonden artikel toch wel binnen 1 dag online staan...
Het grootste deel van de nieuwssubmits haalt het nieuws niet omdat de submits niet interessant genoeg of dubbelop zijn. Na filteren zal een deel geschikt worden geacht om tot nieuwsposting verwerkt te worden het andere deel wordt gepromoveerd tot nieuwslink. Dankzij die nieuwslinks is de kans toch nog redelijk groot dat een nieuwssubmitter zijn ingezonden nieuwtje ergens op de site ziet terugverschijnen.

Overigens is het zo dat het aantal nieuwssubmits ook sterk is toegenomen in vergelijking met een jaar geleden (tegenwoordig 80 tot 100 per dag!). De hoeveelheid dagelijks nieuws waar wij naar streven is in principe nog steeds hetzelfde, wat al automatisch impliceert dat een groter deel van de nieuwssubmits moet afvallen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Aanvulling op Femme:

Inderdaad gaat het qua hoeveelheid af en toe ineens minder goed, waardoor nog meer nieuws afvalt of een dag later pas verschijnt. Dat heeft te maken met allerlei verschillende omstandigheden (druk op school/werk, rotte computer, Chello verbinding etc.), en daar kunnen we vrij weinig aan doen omdat de nieuwsposters freelance werken en niet ergens op een kantoor zitten.

We proberen het nieuws wel constant te houden (onder andere door te plannen etc.), maar we blijven natuurlijk altijd voor een groot deel afhankelijk van verschillende factoren.

Professioneel Hyves-weigeraar

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Okee thanx voor de uitleg... satisfying answers... and keep up the good work... :)

Pagina: 1