Toon posts:

[asp html css] netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met netscape 4.7
Ik heb een form met 2 stappen
Het resultaat van de eerste stap wil ik printen in het formulier wat zichtbaar is in de tweede stap.
In de tweede stap heb ik met css de textarea's onzichtbaar gemaakt (om de enters zichtbaar te maken) en bovendien staan ze op readonly.

Het vreemde is, in explorer werkt het perfect. Op de resultaat pagina wordt alles keurig geprint in de onzichtbare textarea's en zijn ze readonly. In netscape zie ik echter gewoon de textarea's staan met background, border enz..

De css class voor de onzichtbare textarea:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.onzichtbaar2 {
    font-family : verdana, arial, geneva, sans-serif;
    background-color : transparent;
    color : #000000;
    font-size: 8pt;
    font-weight: bold;
    border : 0px none transparent;
}

Deze class werkt wel goed als ik een textarea gebruik, die zich niet in een form bevind.
Zodra je een textarea gebruikt met bovengenoemde class binnen een form, dan lijkt netscape het niet te begrijpen en dus gewoon een kaal textfield weer te geven.

Iemand enig idee hoe je deze css class voor een textarea in netscape binnen een form kan laten werken?

Thnx

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, dat heb je wel eens met prehistorische browsers... ;)
Probeer het eens met een extern stylsheet, of inline

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
sja wij garanderen websites die werken vanaf netscape 4.7
Kan er ook weinig aan doen :'(

Iig thnx voor de tip, zal het ff inline proberen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Op vrijdag 25 januari 2002 11:04 schreef condense het volgende:
sja wij garanderen websites die werken vanaf netscape 4.7
Ga eens met je baas praten :P

Verwijderd

Wij garanderen ook sites voor NS4.7 ;) NS4.7 is nog steeds niet voor 100% uitgestorven dus..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De mooiste uitspraak die ik ooit over NS4 heb gelezen:

"just ignore it and hopefully it will go away"

Zolang iedereen het maar braaf blijft ondersteunen zullen er altijd mensen zijn die het nut van upgraden niet zien en dus blijf je in een visuele cirkel hangen.
Stilstand is IMHO achteruitgang; je blijft jezelf nodeloos beperken.
Maak een mooie site die in de nieuwste generatie browsers goed werkt, en sluis NS4 gebruikers door naar een simpele versie waar je ze tevens attent maakt op het feit dat ze al dat moois missen omdat ze vast blijven houden aan een browser die gewoon niet meer van deze tijd is.
Opera gebruikers mag je van mij ook wel doorsluizen naar deze pagina...

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mn lieve aapjes, ik meen dat de vraag hier niet was om allemaal te gaan ranten over een bepaalde browser;
als jullie betaald zouden worden om een mening te hebben, zaten jullie wel bij RTL4 in een talkshow, hier gaat het om technische problemen, en concentreer je liever daarop

/offtopic

wat ik vermoed is dat het bij netscape mis gaat bij de border; ns4 erkent geen border-properties via CSS voor form-elements.
an sich is dat nog geen probleem, echter asnog doet hij een poging, en dat maakt het hele elemnent onbruikbaar;

oplossing:
zet in je CSS en @import rule:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@import url('extra-styles')
.onzichtbaar2 {
      font-family : verdana, arial, geneva, sans-serif;
      background-color : transparent;
      color : #000000;
      font-size: 8pt;
      font-weight: bold;
}

en plaats daar de border-properties voor formelements in; dus in extra-style.css
code:
1
2
3
.onzichtbaar2 {
      border : 0px none transparent;
}

msie en ns voeren @import uit, ns4x kent het niet en doet er niks mee

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Heb je oplossing uitgevoerd maar ns4.7 blijft hetzelfde weergeven.
De textarea's horen ook readonly te zijn, maar zelfs dat pakt ns4.7 niet.

Haal ik de form tags weg, dan werkt het prima, dus het moet echt liggen aan de form tags.

Nog meer suggesties?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 25 januari 2002 13:47 schreef condense het volgende:
Nog meer suggesties?
code:
1
background-color : transparent;

volgens mij ondersteund netscape ook niet de background-css-propertie in css-elements (ns4x ondersteuning voor css is basaal)

wat het verwarrende is is het 'wel werken' bij weglaten van form-tag;
dat onstaat omdat netscape helemaal geen form-elements rendert zodra je deze buiten een form plaatst, wat je ziet is dan dus ziet is gewoon normale html-tekst

edit:
http://www.richinstyle.com/guides/color2.html#backgroundcolor
meld een bug in ns4x interpretatie van background-color ->
Netscape 4.* does not color in the whole of the background of block elements if they are given a background color that is different from BODY - it only colors the space behind the text. To avoid this, explicitly set border: none.
maar weet niet of dat an sich op form-elements van toepassing is

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Waarom zet je die textarea niet in een layer? die kan je toch showen en hiden wanneer je wilt?

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1