[Abit KR7] of [Soltek 75DRV2]: help me kiezen aub

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
hello,

graag enkele ervaringen van iedereen die werkt met één van deze 2 borden.

Ik heb momenteel een ABIT KT7, en daar heb ik problemen mee gehad, zodat ik mijn Alcatel ADSL USB modem niet kon gebruiken, en die moet er dus nu ook terug aan. Ik heb ook een Soltek voor mijn P3. Alletwee zijn ze stabiel, dus ik zit serieus te twijfelen.

Epox is niet mogelijk, want dat merk is hier bijna niet te verkrijgen.
En door de vorige topics over beide moederborden te lezen, ben ik nog meer beginnen twijfelen...

Het systeem zal een AthlonXP 1800+ of 1900+ krijgen, 2x 256 DDR, 3HD en een GF4(zodra ie er is, voorlopig moet ie nog draaien met mijn GTS).

Oh ja, stabiliteit is eigenlijk het belangrijkste, zowel in spellen, als in programmeerwerk...
Thanks

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 14:05

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Kijk eens even op www.asus.com.tw voor Asus mobo's.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Ik ben een zeer tevereden KR7a gebruiker (no raid).

Ik heb me oog ook laten vallen toen op Soltek

Maar toch voor de KR7a gekozen, omdat die veel
PCI sloten had en veel tweak mogelijkheden.
En toch wel als snelste uit vele reviews kwam.

BTW er komt dacht ik binnekort een KR7a 133
DWZ een met standaar IDE ATA 133 ondersteuning.
Niet echt boeiend maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
bedankt, maar Asus kost me hier althans wat te veel :(. Ik moet echt wel kiezen tussen abit of soltek.

en Klaas, is hij goed stabiel?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:08
ik heb gehoord dat je voor de kr7a een latency patch nodig had of zo. weet niet wat het precies is maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 23:55
dat geldt voor de meeste moederborden die VIA chipset hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
sorry, maar wat is een latency patch?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 14:15
die latency patch is niet altijd nodig, alleen als men problemen ondervind met sblive kaarten en gekraak enzo.

voor een lijstje met problemen die de patch oplost

quote van url=http://www.networking.tzo.com/net/software/readme/vlatency_v018_readme.htm]latency patch website[/url]
If your computer has any VIA chipset made between 1997 and 2001, and if your computer has any of the following problems, then you might need this driver.

Files copied from one IDE hard disk drive to another are corrupted.

The computer stops ("freezes", "hangs", "locks up"), or makes unusual noises when playing sounds, especially to a Creative-brand sound card.

The computer stops, or files are corrupted, when copying to or from an IDE DVD, CDROM, or CDRW drive.

Sounds played by the computer are distorted or have a "crackling" noise, especially sounds from a Creative-brand or Aureal-brand sound card.

The computer stops when playing 3D graphics or games on an ATI Radeon series video card
wat betreft de borden.

ik heb zelf de KR7A-RAID en het is een super bord, zekers incombo met goed geheugen istie bijzonder stabiel en goed te klokken.. zekers een aanrader.

de soltek weet ik minder over hoewel deze behoorlijk te klokken schijnt, alleen de stabiliteit laat af en toe te wensen over, maarja dat kan je met een abit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43346

Hoi,

Ik zou de abit nemen. Perfect board erg stabiel, heb zelf kr7a met raid draait echt als een trein en is ook nog goed te oc-en.
Echt een aanrader en als ik alle test moet geloven is het nog een van de snelste ook.
Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

ik ben een uitermate tevreden kr7a gebruiker. Ik had vroeger problemen met kt7 en kt7a, maar nu kan ik mijn fsb zonder problemen overclocken. Dit board komt ook uit veel tests als beste of in ieder geval top 3.

specs

Pagina: 1