Toon posts:

Netscape <ilayer> problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik zit met een groot probleem.

Ik heb een formulier in een <ilayer> staan. Na het formulier ingevuld te hebben wordt de info verzonden naar een andere server, die op zijn beurt een .exe terug stuurt.
Ik heb dus geen invloed op de opmaak van deze pagina, maar ik wil dat de pagina, in dezelfde <ilayer> wordt geopend als het formulier.
Ik ben al drie dagen bezig met zoeken, maar tot op heden heb ik nog niets gevonden dat werkt in Netscpae 4.0 en hoger.

Wie kan mij helpen?

/hopeloos en depressief

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

JS -> W&G :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ik dacht dat ilayer en iframe niet werkten in Netscape, of bedoel je dat niet?

Je kunt een gewone layer of div proberen?

Putting the bit in Biton since 1997

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ilayer is netscape4 only, dus zorg dat je alternatieven hebt voor andere browsers (mozilla, msie) een iframe lijkt dan een goed idee (dan heb je ook geen probleem met submitten binnen dat iframe)

voor een layer gelden geen 'normale' links hierbinnen; base target is nog steeds het gehele document (ilayer is geen frame of window) en je kunt niet met een target werken;

wat echter wel kan is de SRC van een ilayer vervangen
met ilayer.src = 'blaat.html' of layer.replace('blaat.html') (ik prefereer de laatste, maakt resizing ook mogelijk)

in plaats van je form te submitten, zal je dan een avascript moeten maken dat alle form-elements name en urlencoded waarde achter elkaar plaatst, gescheiden door & (als GET-request) en achter een ? aan de pagina plakt
vervolgens doe je ilayer.replace('blaat.asp?x=y&foo=foo%20bar')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen