Toon posts:

Dreamweaver: Scrolling Layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in dreamweaver een layer gemaakt waarbij je de tekst in een layer doet zonder dat je de hele page moet doorgaan scrollen. Aan de rechterkant heb je een scrollbar en aan de onderkant.
Maar ik wil dat de scrollbar aan de onderkant weg is.Dus dat je gewoon 1 scrollbar aan de rechterkant heb.
VB: Net als in het vak waarin je een reply typt op tweakers.
Hieronder staat de layer weten jullie hoe ik de onderste scrollbar weg krijg?? :?

<div id="Layer10" style="position:absolute; left:202px; top:163px; width:485px; height:300px; z-index:10; overflow: scroll; background-color: #C8CFE1; layer-background-color: #C8CFE1; border: 1px none #000000; visibility: visible">Blablabla</div>

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
overflow: scroll;

moet dan
code:
1
overflow: auto;

worden.

als echter de conetnt in de layer te breed is (door eenimg een tabel op vaste breedte of iets dergerlijks) verschijnt ook dan een horizontale scrollbar.

msie ondersteund ook
code:
1
overflow: scroll-x;

echter dat is geen standaard en an te raden valt dan om
code:
1
2
overflow: auto;
overflow: scroll-x;

te doen, browsers die geen scroll-x ondersteunen nemen dan auto, msie neemt dan de laatste (css-browsers negeren onbekende propertie-waardes)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ehm , van 'overflow:scroll' ff 'overflow: auto' maken?

edit:
te laaaaaaat... :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!!! Bedankt.

;) :)