Alcatel Modem getweaked nu geen Internet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb gister mijn alcatel speedtuch geupgrade.
Ik heb alle stappen netjes doorlopen en ik kan de ppp MXS setting op ON zetten en daar verandert hij ook naar ON.
De lampjes op mijn Modem branden netjes Groen.
Ik heb echter geen Internetverbinding volgens mijn Explorer.

Waar kan de fout zitten en hoe kan ik e.e.a. testen????

Sign of my Time

Verwijderd

Er is een storinkje geweest. Hier doet ie het nu weer.

• Wilfred
Nou het was geen storinkje...
Vanochtend deed hij het nogsteeds niet.

Heb ik getest. Als de lampjes branden en hij staat binnen PPP op On is dat dan het teken dat er een verbinding is???

Sign of my Time

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan je een ip pingen bijvoorbeeld 194.109.6.66 namserver van xs4all mischien is je DNS een beetje vreemd. Zet ook al je firewalls eens uit

• Wilfred
Kent iemand de Primaire en secundaire DNS van Tiscali?

Ik geloof namelijk dat die niet ingesteld zijn.
Kan het daar aan liggen?

Sign of my Time

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13
Heb je de gegevens van je eigen pc ook aagepast?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Tiscali:
Primary: 195.241.48.33
Secondary: 195.241.49.33

Of andersom, kan ook, heb pas er mee zitten rommelen.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06

BFS

Rude awakening

De Dns'en van Tiscali:

• Prim: 195.241.48.33
• Sec: 195.241.49.33

Maar die hoeven niet ingevuld te worden bij een Tis-Adsl verbinding.

Probeer idd eens te pingen, zet je firewall uit, eventueel een proxyserver uit zetten?

Maar pingen is wel heel belangrijk daaruit kun je afleiden wat het probleem is.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Wilfred
Het probleem is dat ik nu op mijn werk zit en thuis dus geen Internet meer heb..
Ik moet nu dus achter zoveel mogelijk opties zien te komen zodat ik thuis aan de slag kan.

Ik ga thuis wel een zitten pingen... maar dan???

Is hetprogramma voor het achterhalen van je password ook ergens op internet in een exe beschikbaar?

Alvast bedankt.

Sign of my Time

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe het zit met adsl van tiscali, ik zelf zit op de kabel, maar iig. tiscali is toch gewoon quicknet (iig. wel met kabel).

To the point, ze gebruiken geen proxy meer, misschien staat de jouwe nog aan??

• Wilfred
Is het scriptje om de paswoorden van de speedtuch modem te achterhalen ergens beschikbaar voor download?

Ik zou het graag hebben om thuis uit te kunnen voeren.. Ik had namelijk het paswoord niet opgeschreven.

Sign of my Time

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:09 schreef Wilfred het volgende:
Is het scriptje om de paswoorden van de speedtuch modem te achterhalen ergens beschikbaar voor download?

Ik zou het graag hebben om thuis uit te kunnen voeren.. Ik had namelijk het paswoord niet opgeschreven.
Da's niet echt slim :o
Heb ff gezocht, maar kan niet vinden voor je.

Kun je nog wel in je modem komen? Dan zou ik de tweak als ik jou was gewoon terug draaien (heb ik ook 2x moeten doen).
Heb je voor de upgrade wel je firmware geupdate? Daar lag het bij mij aan. Na update firmware was had ik wel gewoon verbinding.

Verwijderd

Heb je ook je netwerkinstellingen goed staan bv standaardgateway ???

• Wilfred
Ik kon hem aanvankelijk niet meer downgraden... Ik had een password op de modem gezet.. Stom natuurlijk (alweer). |:)

Maar goed ik heb toen ik alles weer aan de gang had door het scriptje over te knippen en plakken in Telnet, deed hij het weer.
Ik schijn de laatste (officiele) Firmware versie te hebben. Toen hij upgegrade was kon ik trouwens niet pingen...
Ik ga het nog wel een keer proberen. Ik weet alleen niet wat ik nou fout had gedaan.. Ik volg de stappen van de tweak guide gewoon.

Heeft iemand misschien nog goede tips?

Sign of my Time

Pagina: 1