Als de temp in je case nogal hoog is zou ik zeker geen vulcano 7 kopen!!! Door die temp sensor gaat hij dan enorm hard draaien, en komt het geluid echt in de richting van een straaljager!! Ik had zoiets gekocht voor een amd Athlon 1200 Mhz! Die werd voorheen vooral in de zomer gemakkelijk 60° en dan nog enkel door kantoortoepassingen!!! Met de vulocano 7 kwam hij niet meer boven de 40 ° wat op zich wel spectaculair is!
Na het opstarten draaide hij zo'n 2900 toeren. Na een uurtje zat hij al op 4700 toeren, en DAN werd het echt onhoudbaar, huilen en loeien dat dat ding deed verschrikkelijk! Ik zette op den duur mijn hoofdtelefoon op om niet gek te worden! Nu heb ik als alternatief een gewone 80 mm fan van 3000 toeren erop gezet (op de heatsink van de vulcona 7) en twee blowholes gemaakt in de zijkant van de case! De vulcano 7 fan zit nu rechtsonder in de zijkant waar hij aan een zalige 3000 toeren draait (vanonder zit de frisse lucht)! det temp varieert nu tussen 40° en 50°. De pc is nu 75% stiller met 3 fans dan vroeger met 1 vulcano fan op de cpu!
Voila, mijn vulcano verhaal! Kom achteraf niet klagen als je gek wordt van het gehuil hé
Greetzzz
Killer1