Toon posts:

[MOD] HD om zeep!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een aantal weken geleden van mijn flatcables, rounded cables gemaakt. Tot over enkele dagen had'k nog geen enkele keer last gehad van enige data-loss of crosstalk. Tot op het moment dat bij een boot mijn hd het liet afweten en bij een grondige analyse er redelijk veel 'Bad Sectors' op m'n drive voorkwamen. Mijn vraag was nu of dit kan te wijten zijn aan m'n zelgemaakte rounded cables, of zorgen deze in het slechtste geval enkel maar voor data-verlies zonder de harde schijf fysisch aan te tasten?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Heeft volgens mij weinig te maken met je kadel, eerder met een magnetisch veld in de buurt. Of een te hoge FSB, of je hebt hem laten vallen of je schopt tevaak tegen je kast.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Een kapotte kabel kan volgens mij alleen dataverlies opleveren, het kan niet je hdd fysiek aantasten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Gooi er een gewone kabel aan, soms is dan het probleem gewoon opgelost. Heb ik wel meer verhalen over gelezen hier. Met mijn eigen (ata33) en nu gekochte (ata100) rounded kabels heb ik nooit problemen gehad.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

probeer het eens ozu ik zeggen, probeer het met een andere kabel dan weet je geleik of het aan je kabels ligt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt

Zal eens proberen :)
Pagina: 1