Ik heb vanmiddag een vrij aardig programmatje gemaakt om foto's te bekijken. Heb wat digifoto's op CD gezet voor familie en dat progje start dus vanzelf op aan 't begin en laat fullscreen die plaatjes zien.
Maar nu heb ik nog 1 probleem: Als ik een plaatje heb groter dan de schermresolutie past 't er dus niet op.
Ik heb een Image component gebruikt om 't plaatje te laten zien.
Op die CD staan dus foto's op 640x480 en op 1280x960.
Nu wil ik dus die op 640x480 niet vergroten, maar die wat groter zijn wel verkleinen.
Is er een manier om dat vrij simpel te doen?
Ik dacht zelf al aan de resolutie van het scherm bepalen met Tmonitor ofzo, maar dan kan ik alleen de stretch optie gebruiken en word een plaatje van 960x1280 een beetje breed. Moet dus alleen de hoogte veranderen totdat hij gelijk is aan schermresolutie.
Ik had al geprobeerd om een library te downloaden maar die was 8MB en daar heb ik geen zin in om extra dingen te gaan downloaden.
Maar hoe kan ik het dan wel doen?
Maar nu heb ik nog 1 probleem: Als ik een plaatje heb groter dan de schermresolutie past 't er dus niet op.
Ik heb een Image component gebruikt om 't plaatje te laten zien.
Op die CD staan dus foto's op 640x480 en op 1280x960.
Nu wil ik dus die op 640x480 niet vergroten, maar die wat groter zijn wel verkleinen.
Is er een manier om dat vrij simpel te doen?
Ik dacht zelf al aan de resolutie van het scherm bepalen met Tmonitor ofzo, maar dan kan ik alleen de stretch optie gebruiken en word een plaatje van 960x1280 een beetje breed. Moet dus alleen de hoogte veranderen totdat hij gelijk is aan schermresolutie.
Ik had al geprobeerd om een library te downloaden maar die was 8MB en daar heb ik geen zin in om extra dingen te gaan downloaden.
Maar hoe kan ik het dan wel doen?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO