Toon posts:

Zoveelste topic over GoT :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Min of meer een soort voortzetting van:deze maar gezien het feit dat het daar off-topic is maar even hier.

Kijk nou eens naar een willekeurige thread:
[topic=388281]

Goed, ikzelf gedraag me ook niet 100% netjes in deze thread, maar het nivo van de antwoorden doet mij echt de broek op de knieen zakken.

User heeft een PC met meerdere accounts. alle accounts werken goed behalve het admin account. Het feit dat andere accounts goed werken sluit hardwareproblemen voor zo goed als 99% uit. Toch zeggen er van de 10 posters 9 dat het hardwarematig moet zijn. User heeft zelfs al een nieuwe voeding geplaatst (jah, vergeten, een admin login heeft 10 watt meer nodig)

Vanuit dat oogpunt wil ik nogmaals pleiten voor een moderatiesysteem op 'het nieuwe got' of, nog beter imo, gewoon een scheiding op niveau's. Zet naast alle bestaande fora een schaduw-forum neer wat alleen voor bepaalde niveaus is (een beetje als ANS bv). Mensen kunnen niet inschrijven erop, ook niet door het halen van een bep. aantal posts. Ik zie 2 opties:
1) je kunt ervoor gevraagd worden ('l33t')
2) een moderatiesysteem. Eventueel door de modjes, gewoon een knop '+1 punt voor 'advanced' forum en dan met 10 punten mag je er in ofzo.

Een soort van push-systeem voor de FAQ lijkt me ook wel wat. Dus bv: iemand stelt een echte FAQ vraag. Een mod ziet dit en klikt op het 'push faq' knopje. De user krijgt dan bij z'n eerstvolgende bezoek eerst de FAQ voor z'n kiezen. Gebeurd dit 3 keer --> ban.

Als laatste de 'slotje' posts.. zie bv. deze. Deze thread is uiteindelijk verplaatst naar de HK vanwege post count redenen, zie ook mijn melding in su.

De daar door de modjes gekozen oplossing ben ik het helemaal niet mee eens. Ten eerste wordt een topic wat zowiezo al waardeloos is naar de HK gemoved (niet dat daar veel van waarde staat, maar goed :) ) maar ten tweede blijven deze users echt gewoon doorgaan met hun slotjes postings. Er is niets aan gedaan en als iemand 100 zulke posts maakt en er worden 10 naar de HK gemoved heeft hij nog 90 tech-posts over welke pure forumvervuiling zijn (en de database overbodig belasten). Iets van een OW-light ofzo :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is grappig, ET743 heeft ooit ook zo'n idee gehad en vanavond zat ik ook aan zoiets te denken... Ik zal even een crosspost doen :P
Op vrijdag 25 januari 2002 01:15 schreef JvS het volgende:

Wat ik wel een interessant idee hebt gevonden altijd, is het opdelen van threads in drie soorten. Momenteel heb je er twee. Open threads en gesloten threads. De open threads staan boven de gesloten threads en op de gesloten threads kan niet gereageerd worden.

Waarom niet de topiclist in drie soorten threads opdelen. Een 'normaal' deel, een deel met 'slotjes' daaronder en een deel met 'goede' topics daarboven. Dus eerst de topics die 'beter' zijn op volgorde dan de normale op volgorde en dan de slotjes. Net als nu dus, maar dan 3 groepen.

Hoe worden topics dan 'beter'? Nou, dat is simpel, gewoon markeren door een mod. Als een user meerdere topics heeft geopend die als 'goed' gemarkeerd zijn, opent hij 'automatisch' topics in het 'goede' deel. Users die topics opent in het slechte deel (de irritante topics) zullen alleen maar topics in het mindere deel openen. Users die vaker betere topics openen, zullen de topics automatisch in het 'betere' deel openen.

Het kost een beetje modwerk, omdat je topics nu moet waarderen, maar ik heb daar in AV niet echt problemen mee denk ik. Users die topics in verkeerde plekken vinden staan, kunnen dit in SU melden.

Volgens mij heeft ET743 zoiets ooit ook voorgesteld, en eigenlijk is het helemaal geen slecht idee (al had ik toen niet de (priori)tijd om dat topic helemaal te volgen, was er niet zo mee bezig toen).

We moeten het facen, we zitten gewoon met een enorme hoop irritante gasten en 'mindere goden' opgescheept.. Jammer maar helaas... Ik denk dat topics in 'minder' en 'beter' opdelen een goede oplossing is. Geen gezeik meer omdat je een topic op slot gooit omdat je het zielig/kansloos vindt en bovenaan de topiclist allemaal mooie topics.

Dan kan je nu nog gaan discusseren over wanneer je een topic automatisch als 'goed' post (moet je BV minstens 75% van je topics van de laatste 30 dagen in 'goed' gemaakt hebben, (zodat je ook je verleden kan afschudden)). Verder zorgt een 'schop' actie (reactie binnen 12uur van dezelfde user zonder een ertussen) ervoor dat een topic vanzelf in de catagorie 'minder' valt.

Al deze geautomatiseerde zaken kan je in een Faq opnemen en over de plaats van een topic wordt niet gediscusseerd. Een speciaal soort SU om topics onder de aandacht te brengen zou wel mogelijk zijn....
HET grote bezwaar hiertegen is 'wanneer is een topic beter' en wie gaan dat doen? Gaan we dan mods aanwijzen? Gaan we dat zelf doen? Gaan we in discussie over 'jamaar mijn topic is ook goed'... Of 'ik weet zeker dat ik alleen maar goede topics opende' als een user onder die "75% goede topics de afgelopen 30 dagen" zit...

Als je iedereen laat modereren, dan wordt het een rotzooi.. Het is ook niet zo dat alle post gemod moeten worden, alleen de threads moeten dat. Dat lukt nu met de huidige modforce en SU heel aardig. Een systeem waarmee users vanzelf in de goede regionen posten moet helpen.

Dit kwam trouwens naar aanleiding van threads over vragen die ZOOO makkelijk op te zoeken zijn... Of zulke open deuren . Na een klein onderzoek bleek namelijk dat het vaak dezelfde users zijn die dit soort topics openen... Met deze methode zou je dus zo al een hele hoop gemod achterwege kunnen laten... (het zijn ook altijd users die roepen "waarom worden mijn topics toch altijd gesloten, stelletje honden hier! :("... Meestal ook niet echt de soort user die heel erg iets bijdragen aan het forum overigens :X.

[hypothetisch!!!]
Als iemand veel van dit soort posts maakt, zou een mailtje zijn kant op geen kwaad kunnen, en blijft hij dan zo bezig zijn, dan zou hij geband kunnen worden, in het kader van 'het niveau'
[/hypothetisch!!!]

Maar dan krijg je weer dat we arrogant zijn en absoluut niet behulpzaam enzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:55
Maaar..... je zegt nu wel dat je Topics beoordeelt op Goed/Niet goed. Maar je hebt ook users die weinig tot geen topics openenen maar wel heel erg behulpzaam zijn. Hoe ga je dat dan doen? Want om elke post te gaan modereren kost egt ontzettend veel mod-werk.

En als je dat niet doet, dan krijg je dus het probleem met de behulpzame mensen, die dan zeg maar "vast zitten met de anderen".

There is no magic.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 25 januari 2002 02:24 schreef The_Will het volgende:
Maaar..... je zegt nu wel dat je Topics beoordeelt op Goed/Niet goed. Maar je hebt ook users die weinig tot geen topics openenen maar wel heel erg behulpzaam zijn. Hoe ga je dat dan doen? Want om elke post te gaan modereren kost egt ontzettend veel mod-werk.
Zij zullen bijvoorbeeld een topic openen in het 'mindere' deel. De mod die dat ziet en die ziet dat het een goed topic is, schuift hem dus naar het betere deel... Het gevolg: 100% van de goede topics van hem staan in het goede deel en het volgende topic komt daar dan ook :).

Je hoeft dus niet elke post te modereren, maar alleen een thread. En als je een thread ziet die onterecht verkeerd staat, kan dat gemeld worden ofzo...

per post modereren gaat niet werken. En iedereen laten modereren ook niet, want daar gaat dan misbruik van gemaakt worden, vrees ik :/

Verwijderd

Op zich lijkt het me helemaal niet zo'n verkeerd idee.
Het nadeel is inderdaad alleen dat je meer werk bij de mods neerlegt. Ik lees nu echter al bijna alle topics in NOS. Een knopje indrukken om het topic te modereren is dan een kleine moeite. Ik bemerk wel, dat als het iets drukker wordt, ik dat niet meer bij zal kunnen houden waarschijnlijk. Dat lijkt me dus niet zo gewenst. Daarnaast ga je gegarandeerd gezeur krijgen (zoals je zelf ook al zegt) van mensen die het niet eens zijn met de plaats van hun topic in de lijst.

Ik ben sowieso persoonlijk ook voorstander van een ratio systeem waar Sinterklaas mee kwam. Dus voor elk topic dat je opent, moet je ook replies geven in andere topics.
Waarom? Het is wel gebleken, dat er 1 bepaalde categorie mensen is, die je het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Dat is de categorie, die alleen maar topics opent en die bijna nooit replies plaatst op andermans topics. Als je gaat bekijken hoeveel slotjes dat soort mensen op hun naam hebben staan in verhouding tot het aantal topics dat ze geopend hebben, dan is dat vaak schrikbarend hoog. In ieder geval vele malen hoger dan bij een user die redelijk behulpzaam is en ook af en toe een topic opent op GoT.

Ja maar, ja maar, dan zullen mensen toch onzin replies gaan geven in andere techtopics om zo die ratio op te kunnen krikken om nieuwe topics te kunnen openen, zul je nu denken waarschijnlijk. Dat is vrij simpel af te vangen. Dat soort replies haal je er namelijk vrij makkelijk uit als iemand het systematisch doet (hetzelfde als regelmatig gebeurt met mensen die de HK in willen komen). Daar moet gewoon hard tegen opgetreden worden. Daar ligt ook een taak voor de medeusers om dit te melden in SU. Zo haal je de rotte appels er op een redelijk efficiente manier vanzelf uit, want reken maar dat ze het nooit lang vol zullen houden dan.

Dit is dus puur mijn persoonlijke mening en niet de mening van de crew als geheel ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ratio's vind ik dood- en doodeng... Dan gaan mensen gewoon maar reply's plaatsen omdat ze bang zijn dat ze er niet aan gaan voldoen.. En het ergste is, dat zijn dan niet die mensend die de allerstomste topics openenen, maar dat zijn de net iets minder erge mensen die de regels wel kennen en daardoor bang voor de ratio worden |:(... En die zullen er ook zijn. Er waren ten tijde van de HK-ratio dagen ook mensen die maar zomaar vanalles in de techfora mikten :o

Verwijderd

Topicstarter
Een mooi systeem maar ik denk dat je het probleem maar gedeeltelijk ondervangt. Het werkt namelijk niet tegen ignorant users imo - het filtert alleen de door hen geopende topics.

Door nl. de 'goede' topics bovenaan in de topiclijst te zetten trek je _ook_ de 'slechte users' er naar toe en krijg je dus een vervuilde 'goede thread' ---> terug naar brinkstraat U ontvangt geen EUR 9000. ;)

Waarom is men er zo van overtuigd dat een user-moderatie (zoals t.net heeft) niet zou werken? Doet t.net het zo slecht wat dat betreft?

Misschien een ander plan.. maak het mogelijk users op je ignore lijst te zetten, zodat je hun berichten niet ziet.
Eventueel kun je dat aan de genegeerde user laten weten door een teken onder het icon vd. ignorer te plaatsen.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 03:48 schreef hezik het volgende:
Misschien een ander plan.. maak het mogelijk users op je ignore lijst te zetten, zodat je hun berichten niet ziet.
Eventueel kun je dat aan de genegeerde user laten weten door een teken onder het icon vd. ignorer te plaatsen.
dan krijg je dus dubbele reacties en mensen die langs elkaar heen lullen :) niet echt het idee van een forum :)

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg je dus dubbele reacties en mensen die langs elkaar heen lullen :) niet echt het idee van een forum :)
Dat hebben we nu toch al, zie ook mijn voorbeelden :)

(vandaar ook het plan om de ignore zichtbaar te maken aan de genegeerde. Eventueel kun je nog de genegeerde het recht ontnemen te posten in topics gestart door de negerende persoon.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op vrijdag 25 januari 2002 02:52 schreef nelske het volgende:
Ik ben sowieso persoonlijk ook voorstander van een ratio systeem waar Sinterklaas mee kwam. Dus voor elk topic dat je opent, moet je ook replies geven in andere topics.
Waarom? Het is wel gebleken, dat er 1 bepaalde categorie mensen is, die je het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Dat is de categorie, die alleen maar topics opent en die bijna nooit replies plaatst op andermans topics. Als je gaat bekijken hoeveel slotjes dat soort mensen op hun naam hebben staan in verhouding tot het aantal topics dat ze geopend hebben, dan is dat vaak schrikbarend hoog. In ieder geval vele malen hoger dan bij een user die redelijk behulpzaam is en ook af en toe een topic opent op GoT.

Ja maar, ja maar, dan zullen mensen toch onzin replies gaan geven in andere techtopics om zo die ratio op te kunnen krikken om nieuwe topics te kunnen openen, zul je nu denken waarschijnlijk. Dat is vrij simpel af te vangen. Dat soort replies haal je er namelijk vrij makkelijk uit als iemand het systematisch doet (hetzelfde als regelmatig gebeurt met mensen die de HK in willen komen). Daar moet gewoon hard tegen opgetreden worden. Daar ligt ook een taak voor de medeusers om dit te melden in SU. Zo haal je de rotte appels er op een redelijk efficiente manier vanzelf uit, want reken maar dat ze het nooit lang vol zullen houden dan.
Hmm.. En toch verwacht ik dat dit niet gaat werken..

Om het eerste topic te kunnen starten, hoef je namelijk alleen maar effe in OCM ofzo te zoeken naar het eerste casemod-topic wat je tegenkomt.. En je roept een keer cool, mooi, of lelijk.. En klaar.. Je kunt posten..
Vervolgens post je nog wat replies in je eigen topic, en je kunt weer verder.
Bovendien ben je dan nog niet van het hele 'helpdesk'-imago af.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 00:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Schitterende ideeën allemaal maar verliezen we de gebruiker zelf niet uit het oog?

Stel Pjotje Puk heeft een probleem, zoekt zich een suf voor een oplossing en komt eindelijk bij Got terecht. Dan gaat hij zich aanmelden, en wordt vervolgens overstelpt met regels, ratios, Now-tjes, Ow-tjes, goede topics slechte topics en slotjes?! Kortom:
Pjotje Puk zoekt bij nieuwe problemen zijn antwoord bij Computertotaal.

Wat er met de topic zelf gebeurd is al eens hierboven beschreven.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op vrijdag 25 januari 2002 02:52 schreef nelske het volgende:

Zoiets zou natuurlijk super zijn.
Want als je bij sommige mensen ff op hun naam klikt zie je dat 95% hun eigen topics zijn.
Das echt te ranzig voor woorden.

Maar waar ligt dat aan?
Is het gewoon misbruik maken van GoT? Hey ik heb een probleem en post hem snel op GoT.
Of zijn het gewoon mensen met weinig kennis.
Misschien dat je dan levels in bepaalde fora's kan brengen.
Dus heb je mooi wat replys in [SA] dan ga je naar [SA2].
Ik zeg maar wat, natuurlijk word dit onoverzichtelijk.
Op vrijdag 25 januari 2002 03:01 schreef JvS het volgende:
Ratio's vind ik dood- en doodeng... Dan gaan mensen gewoon maar reply's plaatsen omdat ze bang zijn dat ze er niet aan gaan voldoen.. En het ergste is, dat zijn dan niet die mensend die de allerstomste topics openenen, maar dat zijn de net iets minder erge mensen die de regels wel kennen en daardoor bang voor de ratio worden |:(... En die zullen er ook zijn. Er waren ten tijde van de HK-ratio dagen ook mensen die maar zomaar vanalles in de techfora mikten :o
Er zijn nu nog mensen die gewoon kort weg onzin posten om in de [HK] tekomen.
Ik snap dat niet, dan ga je toch lekker naar Fok! ofzo :?
Ik zelf wist het niet eens, zag ineens dat er een forum bij was gekomen. :P
Misschien handig om wat harder te zijn op zulke mensen ?
Want dat word vaak vergeten.

Wat heb ik eraan als ik een post open met eeeuh:
"Winroute laat niks door"

En allemaal replys krijg met;
- Winroute is een klote programma
- Wat is Winroute nou weer?
- Dan heb je een probleem

Ik zie zulke dingen wel vaak langskomen, kunnnen de users daar ook iets tegen doen?
Want omdat nou in [SU] te posten... :?
Pagina: 1