Toon posts:

i850 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste nieuwe moederborden die nu uitkomen voor de P4 zijn die met DDR geheugen.

Weet er iemand of er weldra nieuwe moederborden met RDRAM geheugen (de i850 chipset dus) uitkomen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, waarom?

Enige wat pakweg een ASUS P4T-F mist is ATA-133 support, maar dat wordt toch nog niet benut (muv een enkele 160GB schijf waar je net zo goed een controller voor kan kopen), er is geen Intel ICH die het ondersteunt (of zal ondersteunen, want Intel gelooft niet in ATA-133)- en een externe RAID controller met ATA-133... tja, als ik mobobakker was zou ik wachten tot er weer een nieuwe ontwikkeling was voor ik een nieuwe mobo uitbracht voor een bepaald platform.
Ik denk dat een nieuwe golf RDRAM plankjes zal moeten wachten tot Intel de FSB naar 133 verhoogt- maar de vraag is of ze dat überhaupt in RDRAM gaan supporten- daar is Rambus-1060 voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook niet echt ATA-133 dat ik erbij wil. Het snelheidsverschil valt gerust te negeren.

Het is eerder iets als 6 PCI i.p.v. 5 PCI en USB 2.0 (eventueel zelfs Firewire) die interessant klinken.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30
850 chipset zal langzaam uitgefaseerd worden om plek te maken voor de 845D(DR). Aangezien deze vrijwel dezelfde performance levert tegen een iets betere prijs...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 25 januari 2002 15:10 schreef Michelangelo het volgende:
Het is ook niet echt ATA-133 dat ik erbij wil. Het snelheidsverschil valt gerust te negeren.

Het is eerder iets als 6 PCI i.p.v. 5 PCI en USB 2.0 (eventueel zelfs Firewire) die interessant klinken.
Dus? 6PCI heb je nu al op sommige plankjes, firewire ook, USB 2.0 dus niet native, simpelweg omdat Intel er geen chipset ondersteuning voor heeft. Dat word soewieso een losse kaart dus (of een losse controller op de mobo, maar die gebruikt ook een interrupt, dus veel maakt dat niet uit).
De i850 is gewoon uitontwikkeld.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Intel maakt zelf i850 moederborden met USB 2.0 erop:
http://www.intel.com/design/motherbd/mv/mv_available.htm

Verwijderd

Ik denk het wel, ik kan je Asus P4TE aanraden heeft wel geen ATA133 en USB 2.0, maar hoe al gezegd was ATA100 en ATA133 verschilt niet veel en alleen Maxtor maakt ATA133 harddisks. En momenteel zijn er nog wat problemen met USB 2.0, maar je moet zelf kiezen wat je wilt he :D

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op vrijdag 25 januari 2002 15:13 schreef dominator het volgende:
850 chipset zal langzaam uitgefaseerd worden om plek te maken voor de 845D(DR). Aangezien deze vrijwel dezelfde performance levert tegen een iets betere prijs...
i845D even snel als een i850???

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011217/images/image011.gif

guess not

Ik heb dit weekend een P4T-E i850 gekocht met onofficiele 133MHz FSB ondersteuning en sinds de Samsung RDRAM modules zeer goed over te clocken zijn kan nog wel even vooruit :)

Ik moet alleen nog een northwood gaan kopen deze week....

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 27 januari 2002 14:49 schreef Tranced het volgende:

[..]

[afbeelding]

guess not

Ik heb dit weekend een P4T-E i850 gekocht met onofficiele 133MHz FSB ondersteuning en sinds de Samsung RDRAM modules zeer goed over te clocken zijn kan nog wel even vooruit :)

offtopic:
Hee nou heb ik vorige week een systeem in elkaar gebouwd voor een familielid met als moederbord de Asus P4T-E, en ik zat me eigenlijk af te vragen welke temperatuursensor ik moet gebruiken in MBM5 , want dat asus progsel zegt dat de temp van de cpu 70 graden celcius wordt terwijl het originele koellichaam van Intel gewoon met de hand aan valt te raken.

Alvast bedankt

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Als je ff op deze pagina kijkt zie je welke sensoren wat zijn...

70C is niet echt ok... heb je de koeler wel goed op de CPU zitten en koelpasta (elke) is beter dan de sticker die op de boxed koeler zit. Mijn 1.8A word max 40C bij 100% belasting, 32C Idle

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op donderdag 31 januari 2002 01:43 schreef Tranced het volgende:
Als je ff op deze pagina kijkt zie je welke sensoren wat zijn...

70C is niet echt ok... heb je de koeler wel goed op de CPU zitten en koelpasta (elke) is beter dan de sticker die op de boxed koeler zit. Mijn 1.8A word max 40C bij 100% belasting, 32C Idle
Heee een hele goede morgen :+ , misschien zelf ff wat beter zoeken want die website van MBM had ik ook al bezocht, maar verder dan het forum was ik niet gekomen.
Ik heb hem zo ingesteld volgens de grafiek die je me laat zien en TADAA , idle 34 graden, stress zal iets van 45 a 50 zijn.

Inderdaad heb ik gewoon "uit-de-box" erop gezet, ervanuit gaande dat er niet oc-ed gaat worden, dus ook geen AS eronder ofzo.

Hee hardstikke bedankt voor het delen van je informatie!

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Dat Asus proje klopt trouwens voor geen meter.
Als je de preciese temperatuur wilt weten, moet je in de BIOS kijken hoe warm ie daar wordt en moet je kijken welke instelling daar het beste in de buurt bij komt.
Bij MBM is dat volgens mij sensor "Asus 2"

Veel geluk.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zondag 27 januari 2002 14:49 schreef Tranced het volgende:

[..]

[afbeelding]

guess not

En HOE goed zijn die RDRAM modules van jouw dan over te klokken ???

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Op donderdag 31 januari 2002 15:25 schreef roedie het volgende:

[..]

En HOE goed zijn die RDRAM modules van jouw dan over te klokken ???
op zich best goed :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mn_groen/oc/ss120m.jpg

Ik heb alleen de single sided met 256Mbit chips... die clocken dus minder goed dan de double sided met 128Mbit chips....

Verwijderd

hummm, vreems.
Reactie op treadvan anderhalve maand oud... grappig

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

matig overklokje

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Op maandag 11 maart 2002 10:32 schreef Spice het volgende:
matig overklokje
:? nah ja..
estimated bandwith=3840MB/s
zonder ook maar 1 verandering aan mijn systeem behalve in het bios, vond het wel aardig zo. Het enige probleem wat ik dus heb is single sided RDRAM maar dat zit in de planning om vervangen te worden door 2x256MB double sided mnet 128Mbit chips... dan post ik nog weleens wat in dit "oude" threadje :z

Pagina: 1