[IRQ] Welke combo meest verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb:
2 netwerk kaarten
2 geluidskaarten
1 grafische kaart

Het nadeel is dat ik maar 2 beschikbare IRQ's heb die ze allemaal willen gebruiken, namelijk 5 en 11
Als ik de ACPI uitschakel komt 9 daar nog bij maar dan flipt windows compleet, dus dat is helaas geen optie. Wat kan ik nou het best doen?
-grafische kaart helemaal alleen en geluid+netwerk op rest
-grafische kaart + netwerk kaarten op 1 en geluidskaarten op ander
-netwerk kaarten verdelen over geluidskaarten en grafischekaart
-iets anders, zo ja wat dan :P

Want ik wil natuurlijk zo min mogelijk last hebben van gestotter enzo is spellen.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Gewoon Win2k of XP het geneuzel maar lekker uit laten zoeken? (=alles op 7 ofzo),

anders zou ik persoonlijk je vid. kaart apart doen (hoewel dat niet gaat lukken, omdat je bovenste pci-slot het zelfde irq gebruikt als je agp-slot).

en verder niet twee netwerkkaarten ot twee geluidskaarten op het zelfde irq, gewoon mixen dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schakel ACPI uit en herinstalleer windows als het niet zo lukt.
Mijn ervaring leert dat geluidskaarten vaak de grote boosdoeners zijn bij IRQ issues (SBLive kan er iig wat van :( ), dus zorg dat die 2 iig niet op dezelfde terechtkomen. Verder willen NICs juist wel samen, dus dat is niet zo'n punt, en ze zou bijv de VGA samen met de NICs kunnen gooien (nee, ideaal is anders, maar VGA+SND is vragen om problemen)

3 vragen aan you:
- wat zit er op IRQ7 - die is normaal ook beschikbaar
- heb je echt beide soundcards nodig?
- gebruik je je parallele poort? Zo nee, uitzetten; als het ECP was heb je weer een IRQ vrij.

Oslik blyat! Oslik!

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Hoe krijg je 't zover dat je maar 2 beschikbare IRQs vrij hebt en toch geen hardware gesinstalleerd???

Of mis ik iets zo om 5:23am? :?

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
In de bios kan je irq's dwingen, nu heb ik steeds een onderdeel er in gedaan en alle irq's proberen te forcen vanaf 3 naar 4,5,7,9,10,11,12,13,15 Maar de ze springen steeds op 5 11 of 9, althans dat zegt het postscherm. Maar als ik ACPI uit zet dan vind hij de cdromspelers en writers niet meer en alle systeem apparaten zijn verdwenen, als ik opnieuw installeer dan moet dat dus normaal zijn? als dat zo is dan instaleer ik wel ff opnieuw namelijk.

In windows kan je ook IRQ's aangeven, maar snappen ze dat als ze bij veranderen in het bios alleen 5,9 of 11 willen zijn?

Breek je nek voorzichtig

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:03
Ik zou kijken of je met andere hardware irq's vrij kan maken (compoorten die je niet gebruikt uitschakelen bijvoorbeeld, of 2 compoorten op 1 irq).

Videokaart en geluidskaart zou ik zowiezo hun eigen irq geven, voorkomt meestal veel probs. Je kan trouwens in windows een lijst opvragen met je hele irq config, kan je die effe posten?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 23:18

joskuiper

PapaCooper

lullig voor je

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ja daar heb ik wat aan.

Naja het is al gelukt, heb een aantal dingen zitten schuiven enzo de config is nu als volgt:

VGA: 5
2xnetwerk : 9
1xgeluid: 7
1xgeluid 11

Ik heb de onboard seriele poorten uitgeknikkerd en de midiport van de onboard geluidskaart eruit gegooit tenslotte nog het irq van de ECP eruit, toen had ik ineens nog 4 irq's vrij

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1