Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
inderdaad worden Celeron en Duron meestal gezien als "value" CPU's en de Pentium 3 en 4 en de Athlon varianten als "performance" ...
Voor een vergelijking van de features kijk je hier:
http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqcpu.html
waarbij de Athlon XP nog niet genoemd wordt, dit is gebaseerd op de "oude" Athlon Thunderbird
Wat betreft benchmarks: veel benchmarks zijn ook afhankelijk van andere onderdelen, zoals moederbord (chipset, BIOS) en geheugen, dus echt goed vergelijken kan eigenlijk alleen door 1 systeem te nemen en daarin de Duron te meten en daarna een Athlon ...
Voor een vergelijking van de features kijk je hier:
http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqcpu.html
waarbij de Athlon XP nog niet genoemd wordt, dit is gebaseerd op de "oude" Athlon Thunderbird
Wat betreft benchmarks: veel benchmarks zijn ook afhankelijk van andere onderdelen, zoals moederbord (chipset, BIOS) en geheugen, dus echt goed vergelijken kan eigenlijk alleen door 1 systeem te nemen en daarin de Duron te meten en daarna een Athlon ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Beide systemen zijn bijna identiek...Win XP,Matrox G400,512 mb Sdram...
Ik heb Asus A7v Mobo en hij een A7V 266 Mobo..dat zijn de enige verschillen
Ik heb Asus A7v Mobo en hij een A7V 266 Mobo..dat zijn de enige verschillen
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
zo'n benchmark is de gemiddelde waarden van een aantal tests, waarbij het merendeel van julie hardware dus gelijk is. Je zult op zoek moeten gaan naar software die echt flink gebruik maakt van die extra L2 cache op de Athlon. Ik meen me te herinneren dat Seti@home nogal flink veel beter liep op een Pentium3 met 512KB half speed L2 cache dan de nieuwere pentium3's met 256KB full speed L2 cache.
In de praktijk, met gewone programma's zul je er niet al te veel van merken...
In de praktijk, met gewone programma's zul je er niet al te veel van merken...
ach...in een volgend leven lach je er om!
Bij een gemiddelde taak loopt performance ongeveer op gelijke CPU speed (deze reeks zou je alleen op 1GHz kunnen krijgen als je de Sptifire OCt en de XP onderclockt):
Celly, Duron/PIII, Duron Morgan/Tuluatin/Tbird, AthlonXP
Maar dat is bij een 'gemiddelde' taak, en die bestaat niet. Hoe dan ook scheelt het weinig.
Celly, Duron/PIII, Duron Morgan/Tuluatin/Tbird, AthlonXP
Maar dat is bij een 'gemiddelde' taak, en die bestaat niet. Hoe dan ook scheelt het weinig.
Oslik blyat! Oslik!