als ik in cubase veel gebruik van effecten maak loopt het nog wel eens vast eerst begint het te kraken en dan loopt het vast.ik kan cubase nog wel uitzetten .mijn vraag is of ik misschien een zwaardere proc. moet hebben of volstaat meer geheugen ook. mijn syst.:p3 800 256mb 30g max7200 terratec dmx6fire leadtek ti 200 eizo t765 winxp pro nl.
Verwijderd
een snellere processor zal altijd helpen, dan trekt-ie gewoon meer effecten...maar er zit natuurlijk altijd een grens aan
je kunt bepaalde tracks met effecten ook downmixen naar een wave, dan zitten de effecten gewoon in de wave zelf en hoeven ze niet meer berekend te worden.
je kunt ze dan uiteraard niet meer veranderen, maar zo kun je wel meer effecten gebruiken
je kunt bepaalde tracks met effecten ook downmixen naar een wave, dan zitten de effecten gewoon in de wave zelf en hoeven ze niet meer berekend te worden.
je kunt ze dan uiteraard niet meer veranderen, maar zo kun je wel meer effecten gebruiken
je latency goed ingesteld?
ikw eet neiti wat je er precies mee doet..en of je op 48000Hz opneemt..
ikw eet neiti wat je er precies mee doet..en of je op 48000Hz opneemt..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
ik neem op op 96000hz/24 b in het control panel van de terratec zitten wat instellingen en de dma buffergrote heb ik op 5msec staan hoe moet ik de latency nog verder afregelen in cubase
hmz.. probeer je settings een siets minder te zetten?
die 96KHz mag je alten staan, alleen die dma buffering hoger enzo.. maar dit alles neemt enorm veel bandbreedte in beslag..dat hoge opname kwaliteit.. bij opnemen iig...
uhmz.. verder zou ik et zelf ook neit weten.. ik weet dat et heel vaak aan latency instellen ligt enzo..
maar ik ben ook nog beetje n00b,...ik moet oz nuendo installeren en kijken hoe dat werkt... dat is meer gebaseerd voor recording dan midi
die 96KHz mag je alten staan, alleen die dma buffering hoger enzo.. maar dit alles neemt enorm veel bandbreedte in beslag..dat hoge opname kwaliteit.. bij opnemen iig...
uhmz.. verder zou ik et zelf ook neit weten.. ik weet dat et heel vaak aan latency instellen ligt enzo..
maar ik ben ook nog beetje n00b,...ik moet oz nuendo installeren en kijken hoe dat werkt... dat is meer gebaseerd voor recording dan midi
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy