Toon posts:

[OC] peltier op mijn GF3-Ti500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken om een peltier op mijn GeForce3 Ti-500 te doen.
40x40mm uiteraard.
En die peltier wordt dan gekoeld door een alpha 6035 cpu cooler met een delta 60HP fan.
Denken jullie dat dat nut heeft ????

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het heeft alleen maar nut als je memory ook goed gecooled wordt. Dus ook peltier op je memory doen wil je het goed doen. Alleen je core leverd te weinig verschil op.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Dus moet ik toch aan de waterkoeling.
Er zit niks anders op.

Verwijderd

'he shit dan maar waterkoeling' :P

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 23:36
Op vrijdag 25 januari 2002 00:49 schreef Rick2001 het volgende:
Het heeft alleen maar nut als je memory ook goed gecooled wordt. Dus ook peltier op je memory doen wil je het goed doen. Alleen je core leverd te weinig verschil op.
No offence, maarre.. Volgens mij zitten er iets van 8 memory modules ofzo op een geforce 3, wil je daar allemaal mini peltiers ofzo op doen?
Je kunt trouwens het beste je geforce "gewoon" :) met waterkoeling koelen, dat moet echt wel voldoende zijn.

Edit: Typos

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

een delta 60 HP maakt een ongeleufelijke takkeherrie......en dan die op je geforce? wat heb je op je cpu dan....en 80 HP? of waterkoeling (met peltier)?

Verwijderd

waterkoeling + peltiers op core en mem zetten ...

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:31 schreef xiri4ever het volgende:

[..]

No offence, maarre.. Volgens mij zitten er iets van 8 memory modules ofzo op een geforce 3, wil je daar allemaal mini peltiers ofzo op doen?
Je kunt trouwens het beste je geforce "gewoon" :) met waterkoeling koelen, dat moet echt wel voldoende zijn.

Edit: Typos
Als je nou ff denkt, dan maak je ff een koperen plaat die je geheugen en core in 1x bedekt, en daarop een peltier. :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:46 schreef iefje het volgende:

[..]

Als je nou ff denkt, dan maak je ff een koperen plaat die je geheugen en core in 1x bedekt, en daarop een peltier. :)
Daaronder de Peltier lijkt me interessanter ...

Verwijderd

Eronder?! Kom je tekort in je ruimtelijk inzicht?

Verwijderd

een koperen plaat over de GPU en geheugen heen lijkt me een goed idee. Zoiets heb ik ook eens gezien, weet niet meer waar. Je kunt omgveveer tot 80W peltier nemen, dan heb je al een aardig zware koeler nodig. Denk wel eerst even over de isolatie, een GF3 is geen ijslollystokje!!! Mischien zal gewone lak al een boel helpen. Anders lijkt het mij al vrij moelijk om isolatie onder de plaat te krijgen.

Mischien een goed idee om meteen het voltage van je memory en GPU wat omhoog te gooien?

Verwijderd

Een 80 watter met lucht koelen is ook al een ramp....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23

Epsilon

Op zondag 27 januari 2002 18:13 schreef DaBit het volgende:
Een 80 watter met lucht koelen is ook al een ramp....
idd
En als je toch bezig bent kan je daar beter waterkoeling voor aanleggen. Die kan je dan nog goed bevestigen ook nog :)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Kun je vast zo'n waterkoeling Voor je Geforce3 mem scoren dat je hier ergens in OCM rond ziet dwalen die in de maak is ;) :)
Pagina: 1