Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Als je een ATA 100 en ATA 66 schijf op een controller hangt, wordt de snelheid naar beneden getrokken tot ATA66.
Hang je een DVD speler achter de ATA 100 dan wordt het naar beneden getrokken tot ATA33.
Maar dit gaat per aansluiting.
Dus als je op de ATA 100 controller 2 hdds hebt zitten zullen deze op de snelheid van de langzaamste hdd werken, niet op de snelheid van je DVD speler die op de andere aansluiting zit.
Hang je een DVD speler achter de ATA 100 dan wordt het naar beneden getrokken tot ATA33.
Dus als je op de ATA 100 controller 2 hdds hebt zitten zullen deze op de snelheid van de langzaamste hdd werken, niet op de snelheid van je DVD speler die op de andere aansluiting zit.
Verwijderd
Absoluut niet waar, bij moderne controllers blijft een ATA100-HD gewoon op ATA100 draaien als er een ATA66-HD naast wordt gehangen, zelfs als er bv. een PIO4 CDRW op een 80-polige kabel wordt naastgehangen, dan blijft die HD op ATA100 lopenOp vrijdag 25 januari 2002 01:17 schreef terw_dan het volgende:
Als je een ATA 100 en ATA 66 schijf op een controller hangt, wordt de snelheid naar beneden getrokken tot ATA66.
make up your mind.. wat is het nou.. jullie hebben allebei vrij veel posts dus jullie zullen het wel weten..
maar morgen ga ik een ata66 hd in mn server bij de rest van m'n ata33 zut gooien en dan wil ik wel high end scores hebben heh!
maar morgen ga ik een ata66 hd in mn server bij de rest van m'n ata33 zut gooien en dan wil ik wel high end scores hebben heh!
Ik weet wel dat ik op 1 ATA100 kabel aan m'n ATA100 controller (dus niet het raid gedeelte van mobo, daar hangen de harde schijven aan) een CD-Rom op ATA33 en een DVD op ATA66 heb draaien. Dus ik neem aan dat je dat tegenwoordig gewoon kan mixen?
Verwijderd
ExactementOp vrijdag 25 januari 2002 03:07 schreef Sick_Nick het volgende:
Ik weet wel dat ik op 1 ATA100 kabel aan m'n ATA100 controller (dus niet het raid gedeelte van mobo, daar hangen de harde schijven aan) een CD-Rom op ATA33 en een DVD op ATA66 heb draaien. Dus ik neem aan dat je dat tegenwoordig gewoon kan mixen?
Dat zou idd wel kunnen, maar heb zelf nog geen ervaring met deze controllers, met degene die ik heb (ATA66) is het wel zo dat de zooi vertraagt.Op vrijdag 25 januari 2002 02:59 schreef TweakGuy het volgende:
[..]
Absoluut niet waar, bij moderne controllers blijft een ATA100-HD gewoon op ATA100 draaien als er een ATA66-HD naast wordt gehangen, zelfs als er bv. een PIO4 CDRW op een 80-polige kabel wordt naastgehangen, dan blijft die HD op ATA100 lopen
Correct, ik heb hier een ata100 en ata33 op mijn promise contr. en dat proggie HD Tach geeft toch ata100 aan(ok, ietsjes minder, 90 ofzo) bij m'n betere schijf natuurlijkOp vrijdag 25 januari 2002 02:59 schreef TweakGuy het volgende:
[..]
Absoluut niet waar, bij moderne controllers blijft een ATA100-HD gewoon op ATA100 draaien als er een ATA66-HD naast wordt gehangen, zelfs als er bv. een PIO4 CDRW op een 80-polige kabel wordt naastgehangen, dan blijft die HD op ATA100 lopen
kan geen kwaad dus
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Ah, mooi mooi mooi.... Thx voor de reacties! Ik ben weer blij
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Pagina: 1