Soltek + 1800 = 1066 mhz

Pagina: 1
Acties:

• EasyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 13:15
Hoi,

Ik heb dit probleem hier al een aantal malen gezien, maar ik vind het niet terug. Mijn computer draait te traag. In mijn bios staat FSB op 100. MAAR....ik kan em nie aanpassen. Dat staat grijs. Wat staat mij te doen?

En nog iets...op die hardwaremonitor staat temp1 -55 en temp2 43. Nu weet ik niet welke temperatuur van waar komt. Moet ik mij zorgen maken over iets? Alst 55 is voor cpu vind ik dat vrij veel... Hoe betrouwbaar is dit?

Dank

Trouwens: Soltek 75DRV2 met een 1800+

• EasyB
Vreemd is ook wel dat dit altijd zo staat. Als ik nu iets doe met mijn pc of niet, die temps veranderen niet....

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 08:57

DaRoot

Some say...

Je moet dan een aantal dipswitches verzetten... Dacht dat blok met switches dat vlak bij de AGP-poort zit. Dan moet je de 2 die anders staan dan de rest omzetten geloof ik... Staat bij-de-weg ook allemaal in de handleiding hoor.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• EasyB
ah, dan zal ik dat eens eerst lezen, aangezien ik hierin topnewb ben. Wat betekenen die temperaturen. Welke isser cpu welke mobo ofzow?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De hogere is inderdaad de CPU en de lagere de mobo.

55 is normaal als je een cheapass koeler gebruikt.. Welke koeler heb je eigenlijk? Ook zei je dat het een constante temperatuur betreft, ben je niet in de war met het maximum weer te geven temperatuur of zoiets?

• EasyB
Nee heel vreemd. Ik ben nu heel de dag weggeweest. Mijn computer heeft 24 uur uitgestaan. Ik start em op. Eerste wat ik doe is die hardwaremonitor van bij mijn Soltek-mobo opstarten. Temp1 toont -55. Temp2 toont ondertussen 33. Wat moet ik hieruit afleiden. Cooler is een Coolermaster tot 2.2 Ghz ofzow. Da programma noemt SmartGuardian.

Thnx
Pagina: 1