Toon posts:

mysql database & quota -> idee -> goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik zit ff te pielen met quota, en zit nu op het punt dat ik het nogal vervelend vind dat een mysql database niet meegenomen word met de quota, nu zat ik te denken, stel dat ik elke nacht een cronjob laat lopen, en dan de betreffende database dump op het account. dan zal de grootte van de database meegenomen worden met de quota.

nu heb ik ff 2 vraagies:
1: is dit een slimme manier? (c.q. zijn er makkelijkere manieren?)
2: stel dat de quota limit 5mb is en er is al 3mb in gebruik, de database is 3mb, kan ik dan de database nog droppen op dat account? (het scriptje wat dat zou doen draait onder root)

Verwijderd

nu heb ik ff 2 vraagies:
1: is dit een slimme manier? (c.q. zijn er makkelijkere manieren?)
Dat dumpen hoeft niet, omdat het totaal dan waarschijnlijk groter wordt, doordat je van binair naar ascii converteerd (wordt 'ie dan echt groter:?). Elke database staat in een eigen dir opgeslagen. Bijv: /usr/local/mysql/data/dezedb/*
je moet via een script een 'du -h /usr/local/mysql/data/dezedb/' doen en dan krijg je het totaal aantal mb. Dit verreken je met het quota systeem en met je mailtje naar de gebruiker toe...
2: stel dat de quota limit 5mb is en er is al 3mb in gebruik, de database is 3mb, kan ik dan de database nog droppen op dat account? (het scriptje wat dat zou doen draait onder root)
Je zou ook even /usr/local/mysql/data/dezedb/* naar de user-dir kunnen kopien, maar als je dat als root doet, gaat dat dan wel van het quota van user af?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 00:52 schreef Boer_Frients het volgende:

[..]

Dat dumpen hoeft niet, omdat het totaal dan waarschijnlijk groter wordt, doordat je van binair naar ascii converteerd (wordt 'ie dan echt groter:?). Elke database staat in een eigen dir opgeslagen. Bijv: /usr/local/mysql/data/dezedb/*
je moet via een script een 'du -h /usr/local/mysql/data/dezedb/' doen en dan krijg je het totaal aantal mb. Dit verreken je met het quota systeem en met je mailtje naar de gebruiker toe...
hey thx :) stom dat ik daar niet aan gedacht had, dit is idd een goed idee en een stuk makkelijker in te bouwen :)