[Animatie]Digitale cartoon-like animatie proggie?

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
ik zoek eigenlijk iets waar het makkelijker mee zou kunnen als flash ofzo.

Flash is erg beperkt maar het enige wat ik kan bedenken om dit soort animaties te maken. Ik zoek iets met meer tools en natuurlijk vector gebaseerd.

Ik kwam op het idee door de clip by het nummer "Do The Evolution" van Pearl Jam, dus om je ff een indruk te geven wat ik zou willen:
/ed: plaatjes linken werkt dus niet was ik al bang voor,
kijk hier ff
en ja, ik weet het, het zal wel veel werk zijn maar het lijkt me ook wel erg gaaf. Ik ben wel ff uitgekeken op alleen maar photoshoppen & illustrator.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Tja, als je dat soort dingen wilt maken zul je toch echt veel tijd moeten vrijmaken. Maar waarom zou het niet in flash kunnen? Of maak je artwork met een tablet in Illustrator, Freehand of Painter en importeer het in Flash.

Maar hoe dan ook, er is uiteraard geen enkel programma dat dit soort dingen er gewoon voor je uitpoept. Tekentalent is toch wel het minste gereedschap wat je nodig hebt, en met potlood en papier kan het ook.

• mpegernie
tja, ik hoopte ergens dat het makkelijker kon....

illustrator is qua tekentools natuurlijk een goeie optie maar heeft geen tijdlijn |:(....

ga ik toch maar veel tijd vrij maken voor flash, was ik eigenlijk toch al mee bezig.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

3ds max en Illustrator! 5 plugin/renderer/cartoonshader.
Download hier maar wat deze killer combo in staat is.
Je hebt als voordeel dat je door 3D environments kunt animeren.
Waardoor veel indrukwekkendere animatie mogelijkheden mogelijk zijn dan met flash.

http://www.pocketmovies.net/detail_227.html

Het is niet makkelijker dan flash, maar de mogelijkheden zijn onbepert, het duurt ff voordat je het doorhebt, maar het eindresultaat is dan ook verbluffend.

• mpegernie
aan de combinatie 3Ds max en een vector renderer heb ik dd ook al zitten denken... misschien ook een idee, hoewel het dan nog wel eens makkelijker kon gaan worden dan met flash (3D animatie is ook een werk...)

Verwijderd

in flash alleen kan ook veel of course,,

Verwijderd

Er was hier een dag of wat terug een topic over Flash op televisie. Daar werden ook wat leuke links gepost. Zoek maar eens op 'Flash televisie...

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[topic=379435/1/25] :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

handig die laatsten :)

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Moho

edit:
k'moet wel eerst de linkjes bekijken |:(

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Pagina: 1