Toon posts:

Egosys wami rack 24 + kt266a chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om te gaan upgraden (mobo ABIT KR7A
). Dit moederbord heeft zoals bekend een kt266a chipset en ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met de wami rack 24 in combinatie met deze chipset.

Verwijderd

The WaMi Rack 24, from Korea's EgoSys, occupies a single 1U rack space and sports 4 analog inputs, eight analog outputs, S/PDIF Digital I/O & Word Clock I/O, and acts as a 4 in/4 out MIDI interface with SMPTE. Compatible with major Sequencer packages, it offers 24 bit digital audio recording from analog and digital (coaxial or optical) sources.
Wat heeft zo'n ding in godsnaam te maken met je chipset??

Eerder met je geluidskaart.

/me snapt het ff niet geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 00:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Wat heeft zo'n ding in godsnaam te maken met je chipset??

Eerder met je geluidskaart.

/me snapt het ff niet geloof ik...
ehh.. het IS een geluidskaart :? en vooral bij de wat professionelere kaarten kan het soms voorkomen dat het een en ander conflicten op levert bij amd chipsets..

Verwijderd

ah, ok :) Nou snap ik het.

Maarre, voor zover ik weer zijn er alleen probs met die chipset icm soundblaster-kaarten, niet per definitie van alle wat duurdere (professionele) geluidskaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ohw! Misschien komt daar mijn twijfel wel vandaan. Teveel topics gelezen over soundblaster problemen in combinatie met amd chipsets.

Anyway.. ik ben toch wel benieuwd of er mensen zijn die
kunnen bevestigen dat dit geen problemen gaat opleveren.
Op vrijdag 25 januari 2002 00:22 schreef MREn het volgende:

Maarre, voor zover ik weer zijn er alleen probs met die chipset icm soundblaster-kaarten, niet per definitie van alle wat duurdere (professionele) geluidskaarten.

Verwijderd

De importeur lijkt me een geschikte kandidaat om het aan te vragen :P

Verwijderd

Ik weet 't niet, en ben bang niemand op dit forum :{
Bijna niemand kan nl zo'n dure (en mooie) geluidkaart betalen ;(

Maar wie weet, zitten er nog meer mensen op dit forum die het genoegen hebben om met zo'n wereld geluidkaart te werken. :)

sorry, dit is een beetje off-topic, maar op zo'n mooie kaart MOET ik gewoon reageren!! :9~

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 00:38 schreef 01V het volgende:
sorry, dit is een beetje off-topic, maar op zo'n mooie kaart MOET ik gewoon reageren!! :9~
AV is het off-topic forum bij uitstek :) Zorgt voor een wat relaxtere sfeer vind ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 00:38 schreef 01V het volgende:
Ik weet 't niet, en ben bang niemand op dit forum :{
Bijna niemand kan nl zo'n dure (en mooie) geluidkaart betalen ;(

Maar wie weet, zitten er nog meer mensen op dit forum die het genoegen hebben om met zo'n wereld geluidkaart te werken. :)

mmm.. kan me toch herinneren dat ik in iedergeval 1 iemand hier heb gesproken die ook een wami rack had..

en inderdaad.. hij is ontzettend :9~

Zojuist wat gezocht naar importeurs en ik zal morgen maar even met ze bellen.. gaat misschien wat sneller :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wami rek moet wekren erop..tot zover ik weet
et werkte ook op mijnes..
ik had namelijk eens gevraagd bij verspuy in R'Dam.. omdat ik toen wat zocht..en toen kwamen ze gelijk met die aan ;(
auw zei mijn portomonee..(die had 10x minder dan dat dat ding kost)

maar et zou moeten werken volgends die gasten..wil je et zeker weten.. bel ze ff op (ik heb et tel niet bijdehand sorry)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 01:17 schreef gitaarwerk het volgende:
wami rek moet wekren erop..tot zover ik weet
et werkte ook op mijnes..
ik had namelijk eens gevraagd bij verspuy in R'Dam.. omdat ik toen wat zocht..en toen kwamen ze gelijk met die aan ;(
auw zei mijn portomonee..(die had 10x minder dan dat dat ding kost)

maar et zou moeten werken volgends die gasten..wil je et zeker weten.. bel ze ff op (ik heb et tel niet bijdehand sorry)
thanx.. klinkt goed.. en ik ga even opzoek naar hun adres / tel.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 00:22 schreef MREn het volgende:

Het probleem van geluidskaarten en AMD chipsets gaat ook op voor prof. kaarten. Het risico dat je geluidskaarten problemen oplevert i.c.m. een AMD chipset is gewoon veel groter dan met Intel (bij Intel gaat het overwegend bijna altijd goed). Er hoeft dus maar 1 klein probleempje te zitten in de busmastering o.i.d. bij AMD en je kunt het al schudden met je prof. kaart, zeker als je hoge doorvoersnelheden nodig hebt over je PCI bus.

Wat zegt Egosys eigenlijk zelf over dit soort combi's?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 10:34 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Het probleem van geluidskaarten en AMD chipsets gaat ook op voor prof. kaarten. Het risico dat je geluidskaarten problemen oplevert i.c.m. een AMD chipset is gewoon veel groter dan met Intel (bij Intel gaat het overwegend bijna altijd goed). Er hoeft dus maar 1 klein probleempje te zitten in de busmastering o.i.d. bij AMD en je kunt het al schudden met je prof. kaart, zeker als je hoge doorvoersnelheden nodig hebt over je PCI bus.

Wat zegt Egosys eigenlijk zelf over dit soort combi's?
Kijk.. dit soort verhalen had ik dus ook gehoord.

Net wat rondgebeld
Importeur Nederland. Chipsets? Ehh.. heeft u een momentje?
Verspuy Rotterdam. Chipsets? Goh .. ik zie wel dat ie ASIO 2 heeft.. heeft u daar wat aan?
Feedback Utrecht. Denkt dat het geen problemen zal opleveren maar ik vraag me af of ie uberhaubt mijn vraag begreep. :z

Nu nog wachten op reactie van email naar egosys zelf.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
Duur? was maar 1999 gulden...
Voor zo'n kaart is dat nix.. Sommige mensen geven dat uit aan een grafische kaart..

Ja ik heb dus zo'n ding, loopt best aardig met een via chip (draaide op een dual P3 650), nu toch op een 815 intel lopen. Op via had ik toch veel problemen met de latency.
(is dus nu een patch voor uit, maar heb nog geen zin om te kijken of het nu beter gaat)..

Dus: Het werkt wel, maar de laagste latency (2.5ms) haal je net niet. Kraakt dan al als je iets met de HD doet.

offtopic:
ben beetje vlieft op de mooie vu-metertjes... :9~

edit:

waarom koop je geen hoontech dsp 2000 systeem, heb je bijna hetzelfde wat perfect loopt op een via :9
(in Rotterdam weet ik een winkel waar je ze kan halen voor klein prijsje)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Feedback zegt zelf al: zal waarschijnlijk geen probleem opleveren.
Zeker weten doen ze het dus niet, en dat is het risico van werken i.c.m. een AMD chipset, zoals ik al eerder zei. Je bent er dus niet zeker van dat het 100% goed werkt, maar het zou kunnen dat het wat sneller fout gaat dan bij Intel. Maar dat is dus niet gezegd dat het ook fout gaat...
Mijn advies (en ook persoonlijke voorkeur) blijft nog altijd Intel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 10:52 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Feedback zegt zelf al: zal waarschijnlijk geen probleem opleveren.
Zeker weten doen ze het dus niet, en dat is het risico van werken i.c.m. een AMD chipset, zoals ik al eerder zei. Je bent er dus niet zeker van dat het 100% goed werkt, maar het zou kunnen dat het wat sneller fout gaat dan bij Intel. Maar dat is dus niet gezegd dat het ook fout gaat...
Mijn advies (en ook persoonlijke voorkeur) blijft nog altijd Intel.
Tja.. dan komen we toch weer op de veelgehoorde discussie. Intel of AMD bij muzieksystemen. Ik weet dat intel toch wat minder problemen zal opleveren. Alleen ik ben gewoon al jarenlang een tevreden gebruiker van AMD. WAMI Rack draait tot nu toe ook gewoon zonder problemen op m'n msi k7 athlon 500.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 10:49 schreef darkmage het volgende:
Voor zo'n kaart is dat nix.. Sommige mensen geven dat uit aan een grafische kaart..

Ja ik heb dus zo'n ding, loopt best aardig met een via chip (draaide op een dual P3 650), nu toch op een 815 intel lopen. Op via had ik toch veel problemen met de latency.
(is dus nu een patch voor uit, maar heb nog geen zin om te kijken of het nu beter gaat)..

Dus: Het werkt wel, maar de laagste latency (2.5ms) haal je net niet. Kraakt dan al als je iets met de HD doet.

offtopic:

edit:

waarom koop je geen hoontech dsp 2000 systeem, heb je bijna hetzelfde wat perfect loopt op een via :9
Tja.. het zit dus zo.. Ik heb al een WAMI Rack.. dus die keuze is al gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment van de dag misschien nog wat WAMI RACK 24 users online? ^^schop^^

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 12:50 schreef dvdlei het volgende:
Op dit moment van de dag misschien nog wat WAMI RACK 24 users online? ^^schop^^
Vraag het hier ff; http://synthforum.twin-x.com :?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 10:49 schreef darkmage het volgende:

offtopic:

edit:

welke winkel is dat?

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat er ook bij de professionelere kaarten problemen zijn met chipsets. Echter, voor zover mijn ervaring gaat en voor zover ik weet is dat met alle recentere VIA chipsets de wereld uit.
Ik heb met zowel een Guillemot Isis als een Echo Layla problemen gehad met de eerste VIA Athlon chipsets. Maar ik heb volgehouden, en inmiddels werkt de Layla hier als een trein op een KT133 chipset. Ik wilde per se een Athlon systeem, omdat mijn ervaring is dat je er per MHz meer VST plugins en instruments kunt draaien, doordat de FPU beter is.

Mijn advies dus: zorg dat je je mobo in een winkel koopt waar je mag ruilen als 't toch niet blijkt te werken. Ergens moeten ze toch wel zulke service bieden lijkt me.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 12:59 schreef Prankster het volgende:

[..]

Vraag het hier ff; http://synthforum.twin-x.com :?
thnx.. dit forum kende ik nog niet..

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
Op zaterdag 26 januari 2002 13:01 schreef jadjong het volgende:

[..]

welke winkel is dat?
FeedBack

Verwijderd

Topicstarter
Nu we het toch over winkels hebben met goedkope audiohardware.
Kijk ook eens naar http://www.netzmarkt.de/thomann/tho0080.html

Heb daar mijn egosys vandaan. Was destijds een paar honderd gulden goedkoper vergeleken met feedback.
't is wel in Duitsland maar als je daar geen problemen mee hebt is het zeker de moeite waard.
Pagina: 1