Ik ga me laptop kopen. Een celeron 900 mhz met 128 mb ram en 20 gig hdd. Nu wou ik eens weten welk merk jullie het beste zouden aanraden voor mij. Ik zou ook wel eens graag een potje Quake 3 willen spelen of zo als dat gaat natuurlijk. Hoeft niet per sé, maar zou leuk zijn. Mij gaat het om twee factoren. De tijd dat de accu het volhoud, en de prestaties.
Dell.nl
Dell.com
En euhh...... Dell.
Dat is gewoon de beste kwaliteit tegen redelijke prijs en zelf configureerbaar.
Potje Q1 gaat wel, Q2 misschien ook maar q3?
Voor 1400 euro kan je bij Dell.nl wel een celli 900 mobile krijgen.
Zie ook andere topic's over dell ( search! )
Dell.com
En euhh...... Dell.
Dat is gewoon de beste kwaliteit tegen redelijke prijs en zelf configureerbaar.
Potje Q1 gaat wel, Q2 misschien ook maar q3?
Voor 1400 euro kan je bij Dell.nl wel een celli 900 mobile krijgen.
Zie ook andere topic's over dell ( search! )
American Express vraagbaak
die had ik al eens bekeken, kwas aan het twijfelen tussen dell en toshiba, toshiba leek me zeer interessant. Ik krijg de laptop enkel als ik die op afbetaling kan kopen omdat mijn ouders niks meer willen voorschieten
Nou ga ik eens kijken of dat gaat, heb ze email gestuurd dus, hopelijk reageren ze vlug. Kheb nieuwe laptop nodig na de krokusvakantie
Nou ga ik eens kijken of dat gaat, heb ze email gestuurd dus, hopelijk reageren ze vlug. Kheb nieuwe laptop nodig na de krokusvakantie
Dell doet op afbetaling: 2 of 3 jaar ... Je kunt daar via internet samenstellen en kopen
Waarschijnlijk binnenkort weer 1tje verkopen
Waarschijnlijk binnenkort weer 1tje verkopen
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
kwoon in belgie, en dat kan je niet allemaal via website regelen, dat vind ik jammer, ook is het jammer dat je Windows XP erbij MOET kopen, ik heb die hier al liggen 
Dus zonde van het geld eigenlijk maar ja. Moet alleen maar zien dat we contact krijgen met ze, nu heb ik mijn vader eindelijk zo ver dat ie het wil kopen
Dus zonde van het geld eigenlijk maar ja. Moet alleen maar zien dat we contact krijgen met ze, nu heb ik mijn vader eindelijk zo ver dat ie het wil kopen
Ik weet dat Jewel notebooks verkoopt zonder OS (tenminste zo heb ik die van mijn vader gehaald en er zelf 98 op gezet).
www.jewelnotebooks.nl
zelf heb ik een Sony Vaio, is wat mooier in design als die Jewel, maar ook wel duurder.
www.jewelnotebooks.nl
zelf heb ik een Sony Vaio, is wat mooier in design als die Jewel, maar ook wel duurder.
1 opmerking: Compaq laptops rouleren zwaar qua gamen > dan wel de pressario's met g-kracht kaartjes..
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Deze compaq is qua prijs/prestatie verhouding echt top:
http://www.tweakers.net/pricewatch/23121
Voor specs zie:
http://www.compaq.nl/presario/product/draagbaar/700EA-XP.htm
Hij is volgens mij via postbank.nl op afbetaling te kopen (2/3jaar)
http://www.tweakers.net/pricewatch/23121
Voor specs zie:
http://www.compaq.nl/presario/product/draagbaar/700EA-XP.htm
Hij is volgens mij via postbank.nl op afbetaling te kopen (2/3jaar)
er was bij dell een Insperion(of zoiets) in de aanbieding koste 3k ofzo, was ook toevallig 900mhz, 20gig hd, 128mb ram..aanbieding was tot 31jan..
Verwijderd
Ik heb ervaring met Toshiba en Dell.
Toshiba veel hangende modellen tussen, als je voor stabiliteit gaat, kies dan gewoon een Amerk zoals DELL.
Ik weet niet van je budget is, dus ga ik maar even van ronde de 1600 euro's uit. (laptops zijn nu eenmaal veel duurder dan hun broertjes in toren vorm)
Als je alles wilt doen met een redelijke snelheid, dan zou ik een Inspiron 4100 nemen, met een GeForce2Go 32MB kaartje (standaard met ATI 16MB), de goedkoopste is een PIII 866Mhz (net wat meer rekenkracht dan een Celeron, voor practisch het zelfde geld)
Dan krijg je zoiets:
Inspiron 4100 866XT 1624.42 EUR
(Incl. BTW 1933.06 EUR)
Standard Features: Notebook Chassis
Intel® 830 chipset
Intern 56K Modem (on board)
Intern 10/100 NIC netwerkkaart (on board)
4x AGP
ESS Meastro 3i audio soundblaster
16MB ATi Mobility Radeon P6 videokaart
IR port voor draadloze data-overdracht
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2001 (90 days free updates)
Scherm: 14,1" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
Processor: Intel® Pentium® III processor 866MHz/512kB Cache
Systeem kleur: Midnight Grey (standaard kleur)
Keyboard: AZERTY/FR (je woonde toch in BE?)
Geheugen: 128 MB SDRAM (1x128MB)
Harde Schijf: 20GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
Grafische kaart: 32MB nVidia GeForce2 Go grafische kaart (+ EUR 113.00 EUR) (+ FL 249.02)
Floppy drive: 3.5" 1.44MB floppy drive
Interne CD/DVD Speler: 24x CD-ROM
Operating System: Microsoft® Windows XP Home (NL)
Software: Microsoft® Works Suite 2001 (NL)
Service: 1 jaar European Collect and Return
(ik zou voor weinig 3 jaar onsite nemen ,dan komen ze thuis, de volgende dag alles maken)
Draagtas: Dell Backpack Nylon Grijs
Je kunt ook goedkoper hoor, maar ik weet niet of je dan een goeie laptop koopt. (je zou ook eens kunnen kijken naar een Asus, die draaien ook lekker rustig door..)
Toshiba veel hangende modellen tussen, als je voor stabiliteit gaat, kies dan gewoon een Amerk zoals DELL.
Ik weet niet van je budget is, dus ga ik maar even van ronde de 1600 euro's uit. (laptops zijn nu eenmaal veel duurder dan hun broertjes in toren vorm)
Als je alles wilt doen met een redelijke snelheid, dan zou ik een Inspiron 4100 nemen, met een GeForce2Go 32MB kaartje (standaard met ATI 16MB), de goedkoopste is een PIII 866Mhz (net wat meer rekenkracht dan een Celeron, voor practisch het zelfde geld)
Dan krijg je zoiets:
Inspiron 4100 866XT 1624.42 EUR
(Incl. BTW 1933.06 EUR)
Standard Features: Notebook Chassis
Intel® 830 chipset
Intern 56K Modem (on board)
Intern 10/100 NIC netwerkkaart (on board)
4x AGP
ESS Meastro 3i audio soundblaster
16MB ATi Mobility Radeon P6 videokaart
IR port voor draadloze data-overdracht
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2001 (90 days free updates)
Scherm: 14,1" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
Processor: Intel® Pentium® III processor 866MHz/512kB Cache
Systeem kleur: Midnight Grey (standaard kleur)
Keyboard: AZERTY/FR (je woonde toch in BE?)
Geheugen: 128 MB SDRAM (1x128MB)
Harde Schijf: 20GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
Grafische kaart: 32MB nVidia GeForce2 Go grafische kaart (+ EUR 113.00 EUR) (+ FL 249.02)
Floppy drive: 3.5" 1.44MB floppy drive
Interne CD/DVD Speler: 24x CD-ROM
Operating System: Microsoft® Windows XP Home (NL)
Software: Microsoft® Works Suite 2001 (NL)
Service: 1 jaar European Collect and Return
(ik zou voor weinig 3 jaar onsite nemen ,dan komen ze thuis, de volgende dag alles maken)
Draagtas: Dell Backpack Nylon Grijs
Je kunt ook goedkoper hoor, maar ik weet niet of je dan een goeie laptop koopt. (je zou ook eens kunnen kijken naar een Asus, die draaien ook lekker rustig door..)
Verwijderd
Als je een beetje goed wil kunnen gamen op een laptop, dan moet je een geforce go 32mb of ati 64mb hebben.
Die 286 van jou heeft hij zeer weinig aan, dus als je zou willen kappen met die opmerkingen van jou zou ik en heel wat mede tweakers op prijs stellen.Op vrijdag 25 januari 2002 15:00 schreef FunnYguyz het volgende:
[topic=391541/1/25]
dat is wel een vette, mijn vriend heeft er nog wel meer ligge.
Verwijderd
Ik heb ze allemaal gehad..
Dell
Compaq
Toshiba
En bij 3 dells zijn de keyboards niet lekker....
Toshiba is erg goed.
Maar de Compaq was serieus het beste....
Dell
Compaq
Toshiba
En bij 3 dells zijn de keyboards niet lekker....
Toshiba is erg goed.
Maar de Compaq was serieus het beste....
gewoon een Dell kopen heb ik ook gedaan. werkt perfect en ben zeer tevree. de batterij duur is ook in orde. ik heb zelf een Celly700, 192Mb (128Mb gehad van een collega), 10gig. ik kan er goed op CS-en.
prijs kwaliteit garantie dan ben je ook goedkoper uit als je een Dell neemt. ik kan het weten, want ik heb alles erbij gehaald van Packerd-Bell tot Compaq, dat zegt genoeg lijkt mij..
maargoed ieder heeft zo zijn smaak...
[edit]
kijk ook ff naar asus die heeft nu ook leuke laptopjes voor een leuke prijs.
en ik lees net dat je aan het dubben bent tussen Toshiba en Dell.
ik heb gehoord dat Toshiba heel erg met drivers is voor een OS. zo kon je op de goedkopere range laptops voor thuis geen win2k opzetten omdat er gewoon geen win2k drivers voor werden gemaakt. je moest dan dus een proffesional kopen en die kon het wel en kostte dan meteen rond de 6000,= guldens!
Dell daarin tegen kan je gewoon de standaard OS bestellen en zelf win2k of XP op installen heb ik ook gedaan
:)scheelde me wel ff fl 250,= maar draai gewoon win2k en alle drivertjes zijn dus gewoon te downen van Dell.nl of .com
prijs kwaliteit garantie dan ben je ook goedkoper uit als je een Dell neemt. ik kan het weten, want ik heb alles erbij gehaald van Packerd-Bell tot Compaq, dat zegt genoeg lijkt mij..
maargoed ieder heeft zo zijn smaak...
[edit]
kijk ook ff naar asus die heeft nu ook leuke laptopjes voor een leuke prijs.
en ik lees net dat je aan het dubben bent tussen Toshiba en Dell.
ik heb gehoord dat Toshiba heel erg met drivers is voor een OS. zo kon je op de goedkopere range laptops voor thuis geen win2k opzetten omdat er gewoon geen win2k drivers voor werden gemaakt. je moest dan dus een proffesional kopen en die kon het wel en kostte dan meteen rond de 6000,= guldens!
Dell daarin tegen kan je gewoon de standaard OS bestellen en zelf win2k of XP op installen heb ik ook gedaan
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Dell heeft laptops met 1400*1050 en 1600*1200 displays. Dat vind ik toch wel een groot voordeel.
Ben ook van plan Dell te kopen denk ik 
Maar kwil ook graag spelletjes spelen zoals Quake 3, kan je daar zo'n geforce 2 go of zoiets bij kopen?
Maar kwil ook graag spelletjes spelen zoals Quake 3, kan je daar zo'n geforce 2 go of zoiets bij kopen?
Bij de Dell's wel, GeForce 2 Go 16/32MB of nog beter ATI Radeon 64MB
maar op www.dell.nl kan je alles zelf kiezen (inspiron 8100 heeft iig de optie voor die ATI)
Wat ik met een aantal Compaq laptops heb meegemaakt is dat de schermaansluitingen niet goed zaten. Daardoor viel na een tijd spontaan het scherm uit. Een paar fikse rammen op de bovenkant en zijkant zorgden er dan voor dat het weer werkte, maar irritant was het wel. Dit gebeurde echter pas na een tijdje...
Ik weet niet of dit te maken had met een specifiek model of dat er meer modellen met dit probleem zaten. Ook weet ik niet of de huidige modellen dit probleem kennen (mag toch hopen van niet). Misschien weet iemand anders hier meer over?
Ik weet niet of dit te maken had met een specifiek model of dat er meer modellen met dit probleem zaten. Ook weet ik niet of de huidige modellen dit probleem kennen (mag toch hopen van niet). Misschien weet iemand anders hier meer over?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Ik zou naar www.laptops.nl gaan. Een VX4200 kopen en lekker quaken. Zit een 32 MB DDR video chip in, 15" scherm, de nieuwste mobile-M processor die het ruim 5 uur uithoud. Bovendien is de accu hot swappable te verwisselen. Gewoon een beest van een machine.
dell inspiron zijn erg mooi en goed alleen zeer prijzig.
ik raad je aan om goed rond te kijken en vooral als je wilt gamen moet je een geforce2go kaart erin hebben zitten.
een inspiron 8100 met geforce2go kan 3dmark2001 wel draaien
een toshiba met PIII 850 en trident kaart 8MB meende ik kon 3dmark2001 niet draaien
ik raad je aan om goed rond te kijken en vooral als je wilt gamen moet je een geforce2go kaart erin hebben zitten.
een inspiron 8100 met geforce2go kan 3dmark2001 wel draaien
een toshiba met PIII 850 en trident kaart 8MB meende ik kon 3dmark2001 niet draaien
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
Ik vind die sony's wel mooi maar uiteindelijk is het toch alleen maar smaak 
Bijdeweg: Ik weet wel dat je als grafische kaart die nieuwe radeon mobility moet hebben want die was veeeeeeeeel sneller als die Geforce go. Heeft nog een review op de frontpage gestaan ( kort geleden ) d8t ik......
Bijdeweg: Ik weet wel dat je als grafische kaart die nieuwe radeon mobility moet hebben want die was veeeeeeeeel sneller als die Geforce go. Heeft nog een review op de frontpage gestaan ( kort geleden ) d8t ik......
Ikzelf heb net een Acer gekocht.
De 613..
Mooi ding... gelikt design..
Brander en DVD speler erin..
Helemaal compleet eigenlijk.
De 613..
Mooi ding... gelikt design..
Brander en DVD speler erin..
Helemaal compleet eigenlijk.
ik vond dat artikel een beetje appels met peren vergelijken.Op zaterdag 26 januari 2002 01:19 schreef PROnline het volgende:
Voor de review zie
http://www.tweakers.net/nieuws/20045
geforce2go die bij dell nederland verkrijgbaar is , is maar 32MB max en de ati 64MB
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Ik zit hier op het moment zelf achter een Toshiba, en ik ben er erg tevreden over. Lekker stabiel, fijn toetsenbord, en vooral een heerlijk beeldscherm (1400*1050). Hij is ook erg stevig (heb hem al een paar keer laten vallen en er is nog niks mee aan de hand). Is eigenlijk een heel aardige vervanger voor een desktop, zeker met de DVD-CDRW combo die erin zit. En toch is-ie niet al te dik en te zwaar (ongeveer 2 cm dik en 2kg zwaar) en dat vind ik persoonlijk wel belangrijk voor een laptop.
Is dat een Duron of Athlon?!Op maandag 28 januari 2002 13:55 schreef dolby het volgende:
Sony Vaio FX 5xx serie, met combo drive, scherp prijsje.
En dan de hamvraag, hoe lang gaat jouw accu mee?!
Je hebt ze oa met Duron 1ghz of een Athlon 1.2ghz.Op maandag 28 januari 2002 16:24 schreef Stinger_Ventura het volgende:
[..]
Is dat een Duron of Athlon?!
En dan de hamvraag, hoe lang gaat jouw accu mee?!
Met 2 accu's in systeem 3 uur ofzo.
Okay, maar dit is dus maar 1.5 uur per accu. En dat vind ik zeer weinig!Op maandag 28 januari 2002 22:41 schreef dolby het volgende:
[..]
Je hebt ze oa met Duron 1ghz of een Athlon 1.2ghz.
Met 2 accu's in systeem 3 uur ofzo.
Kwam net het onderstaande artikel tegen over de service van Dell, en daar schrok ik toch van:
http://www.heise.de/ct/02/03/074/
"Der Austausch eines kleinen Plastikteils soll 470 Euro kosten, eine einfache Schraube schlägt mit 157 Euro zu Buche - kaum zu glauben, aber harte Realität, wie die Dell-Kunden Oliver D. und Jörn H. erfuhren, als sie ihre Notebooks reparieren lassen wollten."
http://www.heise.de/ct/02/03/074/
"Der Austausch eines kleinen Plastikteils soll 470 Euro kosten, eine einfache Schraube schlägt mit 157 Euro zu Buche - kaum zu glauben, aber harte Realität, wie die Dell-Kunden Oliver D. und Jörn H. erfuhren, als sie ihre Notebooks reparieren lassen wollten."
Pagina: 1