RASPPPoE en Winroute Pro

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Ik wil mijn Casema verbinding sharen en gebruik daar winroute pro voor. Alleen werkt mijn i-net verbinding niet meer op het moment dat ik winroute start. Dit is wat ik al gedaan heb:

- twee NICs in de server pc douwen
- eerste NIC voor Casema heeft geen tcp/ip protocol (staat in de readme van mijn RASPPPoE dinges)
- tweede NIC heeft ip adres 192.168.1.1, DNS uit, geen default gateway

- NIC in client pc heeft ip 192.168.1.2, gateway 192.168.1.1 en DNS 192.168.1.1

Ik heb drie interfaces in winroute:
mijn NIC van Casema, waarbij NAT aanstaat. De NIC voor de LAN, geen NAT. En RAS (heet line1, zal wel default naam zijn ofzo), met NAT ook aan. Ik heb NAT voor beide aan en beide uit, of een van beiden aan geprobeerd. Niets werkt, en altijd als ik het programma start raak ik mijn internet connectie kwijt. Ook als ik het weer afsluit. Op de client pc doet ie ook niks btw.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb het als volgt zitten:
[server]
-2 NICs:
1: 192.168.0.1, 255.255.255.0 [geinstalleerd protocol: TCP/IP]
2: 169.254.7.xxx, 255.255.255.0 [protocollen: TCP/IP en PPPoE, IP wordt dynamisch gemaakt maar er is geen DHCP]

NIC2 is aangesloten op de COM21 en via raspppoe.exe heb ik daarvoor een "inbelverbinding" naar Wanadoo gemaakt. Bij WinRoute heb ik aangegeven gebruik te maken van deze inbelverbinding (als zijnde "persistent")

NIC1 dient voor de verbinding met de clients
[clients]
krijgen via DHCP een IP tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.254, masker 255.255.255.0, gateway, dns en wins zijn 192.168.0.1

Configuratie WinRoute Pro:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lvv1753/winroute1.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lvv1753/winroute2.gif

Verder heb ik alle diensten van Winroute uit staan, behalve de DNS-server. De gebruikte DHCP-server is de ingebouwde DHCP van Win2k server.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Jag
Op vrijdag 25 januari 2002 00:01 schreef MrTinux het volgende:
Ik heb het als volgt zitten:
[server]
-2 NICs:
1: 192.168.0.1, 255.255.255.0 [geinstalleerd protocol: TCP/IP]
2: 10.0.0.1, 255.255.255.0 [protocollen: TCP/IP en PPPoE]

NIC2 is aangesloten op de COM21 en via raspppoe.exe heb ik daarvoor een "inbelverbinding" naar Wanadoo gemaakt. Bij WinRoute heb ik aangegeven gebruik te maken van deze inbelverbinding (als zijnde "persistent")

NIC1 dient voor de verbinding met de clients
[clients]
krijgen via DHCP een IP tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.254, masker 255.255.255.0, gateway, dns en wins zijn 192.168.0.1

Ik zal zo ff 2 screens posten
Hmm, klinkt echt behoorlijk hetzelfde als bij mij, typisch.
Overigens is screenies maken een beetje lastig, want dan moet ik gaan rebooten op mijn i-net connectie weer werkend te krijgen :(.

• MrTinux

MrTinux

Op vrijdag 25 januari 2002 00:08 schreef Jag het volgende:
Hmm, klinkt echt behoorlijk hetzelfde als bij mij, typisch.
Het grootste verschil dat ik zo zie, is dat jouw Casema-NIC geen geïnstalleerd TCP/IP protocol heeft. Dat heb ik wel gedaan...

• Jag
Op vrijdag 25 januari 2002 00:13 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Het grootste verschil dat ik zo zie, is dat jouw Casema-NIC geen geïnstalleerd TCP/IP protocol heeft. Dat heb ik wel gedaan...
Dat heb ik gedaan omdat het in de readme staat van die RASPPPoE.
Maar jij gebruikt wel een DHCP server, ikke niet. Op zich ook niet nodig toch? En jij hebt wins ook op je server's ip staan.
De DNS server van winroute heb ik ook aanstaan met de standaard instellingen.

• MrTinux

MrTinux

Op vrijdag 25 januari 2002 00:18 schreef Jag het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan omdat het in de readme staat van die RASPPPoE.
Ach ik ben een beetje eigenwijs :)
Maar jij gebruikt wel een DHCP server, ikke niet. Op zich ook niet nodig toch? En jij hebt wins ook op je server's ip staan.
DHCP is niet nodig, voorheen had ik alle (4) de clients een vast IP gegeven en dat werkte ook. Wins doet er volgens mij niet eens toe.
De DNS server van winroute heb ik ook aanstaan met de standaard instellingen.
Ja ik ook.

Maar als ik je eerste post lees, heb je ook NAT voor je Casema-NIC aanstaan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is... iets zegt mij dat daar het probleem zit (zie mijn screens voor mijn NAT-setup)

ik ga nu :Z en kom er morgen evt. nog op terug. suc6.

• Jag
Heb ik al geprobeerd helaas :(. Maar wat ik echt ultiem vaag vind, is dat mijn i-net verbinding ook blijvend doodgaat, alleen rebooten helpt.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Misschien een beetje domme reactie maarja:

Bij mijn neefje heb ik dus Windows internetdelen gedaan, na enig gekloot en Raspppoe werkte het perfect. Ik vraag me af: Waarom gebruik je winroute, ipv WindowsSharing.
Btw ik heb nog een hint voor als je maar 2 pcs hebt... maar die mag ik hier niet posten. Voor email zie profile.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Jag
Overigens vergeet ik helemaal te vermelden dat ik een foutmelding krijg :o. Winroute zegt:
"can't find phone book entry"
Ik ga zo toch maar ff wat screenies maken denk ik.

De OS die ik gebruik is 98se trouwens.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Screen%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Screen%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Screen%203.jpg

• MrTinux

MrTinux

Op vrijdag 25 januari 2002 00:28 schreef Jag het volgende:
Overigens vergeet ik helemaal te vermelden dat ik een foutmelding krijg :o. Winroute zegt:
"can't find phone book entry"
Ik heb ooit eens gelezen dat WinRoute moeite heeft met lange namen... rename je verbinding eens naar iets als "Casema" of "Wanadoo"....

(ik kan helaas niet mee-experimenteren - zit nu op stageadres en ben pas maandag weer thuis)

Verwijderd

Ik gebruik RASPPPoE op m'n Duitste TDSL en daar had ik dezelfde problemen. Totdat ik naar m'n netwerk eigenschappen keek, en daar RASPPPoE ook bij de nic's bleek te staan die voor het LAN gebruikt worden. Vinkjes uitgezet, server rebooten en probleem opgelost. Mischien bij jou ook???

• Jag
Beide dingen heb ik al uitgeprobeerd helaas.

Verwijderd

Kan het niet zijn dat winroute en je remote access 'knokken' om de connect?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 09:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 25 januari 2002 12:30 schreef Sepans het volgende:
En winroute wint :P. Ik ben nu ff ics aan het proberen, wie weet werkt dat.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• MrTinux

MrTinux

Op vrijdag 25 januari 2002 12:30 schreef Sepans het volgende:
Dat zou niet hoeven uitmaken. Als de verbinding er al is, gebruikt WinRoute die gewoon, zo niet dan belt-ie zelf in.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Iig is zeker zoals iemand anders al opmerkte, dat je NAT alleen over RAS line zet en niet over je NIC. Tevens vind ik het niet installeren van TCP/IP over de internet NIC zeer vaag. Heb je daar een linkje voor ???

Rampen bak 2004

Verwijderd

Ja, win2000 biedt een vinkje voor ip/tcp.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 09:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 25 januari 2002 12:50 schreef Millennium het volgende:
Iig is zeker zoals iemand anders al opmerkte, dat je NAT alleen over RAS line zet en niet over je NIC. Tevens vind ik het niet installeren van TCP/IP over de internet NIC zeer vaag. Heb je daar een linkje voor ???
TCP/IP niet voor NIC is omdat het in de readme van de RASPPPoE staat. Je hebt het ook gewoon niet nodig, want het werkt gewoon zonder. En met tcp/ip boot ie alleen maar langzamer. Bovendien zou het zelfs problemen kunnen geven volgens de readme.

En NAT uitzetten voor de NIC heb ik al gedaan, staat zelfs op het screenshot :).

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Lord Deamon = JAG ?

Iig ga ik me niet verder op dit terrein begeven dat laat ik over degene die ook Casema hebben (COM21 modem of iets dergelijks toch ??) Zal eens informeren bij kennissen...

Suc6

Rampen bak 2004

• Jag
Ja, LD zit bij mij thuis en ik was vergeten uit te loggen, dus ik postte ff onder zijn naam.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 13:07 schreef Jag het volgende:
Ja, LD zit bij mij thuis en ik was vergeten uit te loggen, dus ik postte ff onder zijn naam.
BAN! >:)

Maarruh, al verder met ics? Want dan heb je winroute eigenlijk helemaal niet nodig. Uhh.. met RAS/NAT ook niet trouwens (mits je w2k gebruikt).

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

offtopic:
[quote]
Op vrijdag 25 januari 2002 13:07 schreef Jag het volgende:
[/quote]

Dus LD zit bij J
J was vergeten uitteloggen
Dus J post vervolgens onder LD naam.

Waarom onder LD posten als je als J nog ingelogd bent :?
Ben ff de draad kwijt, is ook nog vroeg :)

Rampen bak 2004

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Wat mij opvalt is dat o.a. in de errormelding, er melding wordt gemaakt van een Compex FL100TX_10Base PCI. Dit lijkt me een netwerkkaart, maar als ik kijk bij je netwerkkaarten dan staat er 2 keer een DEC kaart. Het lijk er dus op dat de RAS-verbinding via een andere kaart verbinding probeert te maken dan degene die in winroute vermeld staat?

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op vrijdag 25 januari 2002 13:23 schreef Poiter het volgende:
Wat mij opvalt is dat o.a. in de errormelding, er melding wordt gemaakt van een Compex FL100TX_10Base PCI. Dit lijkt me een netwerkkaart, maar als ik kijk bij je netwerkkaarten dan staat er 2 keer een DEC kaart. Het lijk er dus op dat de RAS-verbinding via een andere kaart verbinding probeert te maken dan degene die in winroute vermeld staat?
Volgens mij is: "Connection through Compex FL100TX_10Base PCI (WOL)" de naam van de RAS verbinding zoals toch duidelijk te zien is op het plaatje, correct me when wrong :)

Rampen bak 2004

• Poiter
Ja maar die naam verzin je niet zelf zomaar, dus moet ergens vanaf geleid zijn lijkt me..... En als je binnen winroute de verkeerde RAS-entry kiest dan werkt je connectie dus inderdaad niet.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op vrijdag 25 januari 2002 13:40 schreef Poiter het volgende:
Ja maar die naam verzin je niet zelf zomaar, dus moet ergens vanaf geleid zijn lijkt me..... En als je binnen winroute de verkeerde RAS-entry kiest dan werkt je connectie dus inderdaad niet.
Ik iig niet, maar Casema software waarschijnlijk wel :)
I agree on RAS

Rampen bak 2004

• Jag
Jongens, hij doet ut!!!!! Ik ben echt blij :). Overigens doet ie ut met NAT aan voor mijn i-net NIC, tcp/ip voor de i-net NIC en de verbinding van RAS op automatisch. Wat precies ervoor gezorgd heeft dat ie ut doet weet ik niet, maar het werkt :).

• Jag
Hmm, het werkt maar even en dan valt de verbinding weg. Pas als ik dan de winroute admin draai doet ie ut weer. En die admin laden duurt dan ook lang. Ik had ook een zelfde probleem toen ik winroute lite nog probeerde.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op vrijdag 25 januari 2002 14:00 schreef Jag het volgende:
Jongens, hij doet ut!!!!! Ik ben echt blij :). Overigens doet ie ut met NAT aan voor mijn i-net NIC, tcp/ip voor de i-net NIC en de verbinding van RAS op automatisch. Wat precies ervoor gezorgd heeft dat ie ut doet weet ik niet, maar het werkt :).
En NAT op RAS
en TCP/IP voor Inet NIC
eventueel RAS op automagisch

Werkte dat ook nog ??? Of is het dan weer K.U.T.

Rampen bak 2004

• Jag
Op vrijdag 25 januari 2002 14:10 schreef Millennium het volgende:

[..]

En NAT op RAS
en TCP/IP voor Inet NIC
eventueel RAS op automagisch

Werkte dat ook nog ??? Of is het dan weer K.U.T.
Zo heb ik het nu, alleen dit vond ik op de site van winroute:
Problemen met kabelaansluiting
"Helaas heeft 2% van onze kabelklanten problemen met het zomaar wegvallen van de verbinding. Dit probleem wordt veroorzaakt door de firmware (software) in de kabelmodem, met in het bijzonder de manier waarop de kabelmodem met de ethernetkaart op hardwareniveau communiceert. Als u deze problemen ook heeft, neem dan contact op met ons."

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Ai.... ff contact opnemen met Tiny (misschien een firmware update van je modem (downgrade))

Rampen bak 2004

• Jag
Op vrijdag 25 januari 2002 14:20 schreef Millennium het volgende:
Ai.... ff contact opnemen met Tiny (misschien een firmware update van je modem (downgrade))
Ik krijg alleen een foutmelding terug als ik naar support@tinysoftware.com mail :(
Edit: laat maar, ik had "mailto:" per ongeluk in de recipient laten staan :+.

• Jag
Hmm, ik heb mijn com21 modem even gereset, en het lijkt een verbetering. Alleen begint hij de volgende foutmelding te geven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Screen%204.jpg

• Poiter
Dit kun je oplossen door de volgende key aan te passen in de registry :

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatConnLimitPerHost

Deze staat standaard op 128. Kun je verhogen naar 1000 of 2000 totdat je er geen last meer van hebt.

edit:
Eerst winroute-engine uitzetten, veranderen, winroute-engine weer aanzetten.

• Jag
Op vrijdag 25 januari 2002 15:54 schreef Poiter het volgende:
Dit kun je oplossen door de volgende key aan te passen in de registry :

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatConnLimitPerHost

Deze staat standaard op 128. Kun je verhogen naar 1000 of 2000 totdat je er geen last meer van hebt.

edit:
Eerst winroute-engine uitzetten, veranderen, winroute-engine weer aanzetten.
Ok, dank je wel, dat hielp :). Alleen heb ik soms nog steeds last van een wegvallende verbinding, gelukkig is dat maar ff en komt ie vanzelf terug, maar het is toch best onhandig voor online playing :).

• Jag
Ik ben inmiddels overgestapt op Sygate, en dat is echt een relaxt programma. Zo aan de praat, het werkt meteen en ook geen wegvallende verbinding. Ik ben weer helemaal gelukkig :).
Pagina: 1