Hallo ik kan een partij Quantum atlas 1,12 GB krijgen. Dit zijn 68 pins scsi schijven maar wat voor kaart moet ik daarvoor kopen? Bij de prijswatch staat er niks over het aantal pins bij.
Ik neem aan dat het UW-schijven zijn?
Dan kan je controllers nemen die UW, U2W of U160 zijn, die hebben altijd een 68 pins aansluiting
Dan kan je controllers nemen die UW, U2W of U160 zijn, die hebben altijd een 68 pins aansluiting
Waarschijnlijk zijn het gewoon W(ide) SCSI schijven.
Die kun je op elke W(ide) controller aansluiten. Het gaat dan wel om gewoon Single Edge (SE).
Dus W(ide) SCSI of U(ltra)W(ide) SCSI controllers volstaan.
U2W en U160 zijn overdone.
Die kun je op elke W(ide) controller aansluiten. Het gaat dan wel om gewoon Single Edge (SE).
Dus W(ide) SCSI of U(ltra)W(ide) SCSI controllers volstaan.
U2W en U160 zijn overdone.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Nop fast en ultra gaat om de bus snelheid en Wide (dus ook alleen wide) om de bus breedte (68 pins ipv 50 pins)Op vrijdag 25 januari 2002 13:17 schreef smvs het volgende:
[..]
68 pins is toch pas vanaf UW scsi?
http://www.adaptec.com/worldwide/support/supporteditorial.html?prodkey=SCSI_glossary
WIDE SCSI
Provides for performance and compatibility enhancements to SCSI-1 by adding a 16- or 32- bit data path. Combined with Fast SCSI, this can result of SCSI bus data transfer rates of 20 MBytes/sec (with a 16-bit bus) or 40 MBytes/sec (with a 32-bit bus).
SCSI may now transfer data at bus widths of 16 and 32 bits. Commands, status, messages and arbitration are still 8 bits, and the B-Cable has 68 pins for data bits. Cabling was a confusing issue in the closing days of SCSI-2, because the first project of SCSI-3 was the definition of a 16-bit wide P-Cable which supported 16-bit arbitration as well as 16-bit data transfers. Although SCSI-2 does not contain a definition of the P-Cable, it is quite possible that within the year, the P-Cable will be most popular non-SCSI-2 feature on SCSI-2 products. The market responds to what it wants, not the the arbitrary cutoffs of standards committees.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Verwijderd
Nee, 16 bit tegen 8 bit. De pincount van de kabel is er alleen maar een bijwerking vanen Wide (dus ook alleen wide) om de bus breedte (68 pins ipv 50 pins)
idd maar het aantal pinnetjes is iets duidelijker te zien.Op vrijdag 25 januari 2002 13:23 schreef Bnard het volgende:
[..]
Nee, 16 bit tegen 8 bit. De pincount van de kabel is er alleen maar een bijwerking van
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
gewoon een standaard SCSI controller is wel snel genoeg denk ik. moet je wel een hebben met beetje veel aansluitingen anders zit je er zo doorheen
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Op vrijdag 25 januari 2002 13:44 schreef Rage_667 het volgende:
gewoon een standaard SCSI controller is wel snel genoeg denk ik. moet je wel een hebben met beetje veel aansluitingen anders zit je er zo doorheen
SCSI 2 controlle (50 pins) kan 7 devices aan en Wide SCSI controlle 15 devices (de controlle is zelf 1 device)
Je moet letten op de soorten SCSI die door de controlle worden ondersteund (je hebt een 68 pins HDD dus je hebt een controlle nodig die minimaal Wide ondersteund) en een keus maken tussen een controlle waarmee je kunt booten of niet.
Bij de fabrikanten kun je kijken welde mogenlijkheden de verschillende controllers hebben.
http://www.adaptec.com/worldwide/product/prodtechindex.html?cat=%2fTechnology/SCSI&source=home
SCSI kent de volgende busbreedtes:
Narrow SCSI = 8 bits
Wide SCSI = 16 bits
SCSI kent de volgende snelheidsvarianten:
(Normal) SCSI = 5 MB/s
Fast SCSI = 10 MB/s
Ultra SCSI = 20 MB/s
Wide SCSI = 10 MB/s
Fast Wide SCSI = 20 MB/s
Ultra Wide SCSI = 40 MB/s
Ultra 2 Wide SCSI = 80 MB/s
U160 SCSI = 160 MB/s
SCSI kent ook nog de volgende instructiesets:
SCSI
SCSI 2
SCSI 3
(let wel! Ultra2 is niet SCSI2)
SCSI kent ook nog de volgende (intern) conectortypes:
50 pins = narrow SCSI(8 bits)
68 pins = wide SCSI(16 bits)
80 pins = wide SCSI(16 pins)
(80 pins is in feite gewoon 68 pins met 12 aders voor de voeding van de HD, SCA(=80 pins) hebben niet zo'n standaard 4 pins powerconnector !)
Hopelijk heb ik zo weer een beetje duidelijkheid geschept in de SCSI wereld.
Narrow SCSI = 8 bits
Wide SCSI = 16 bits
SCSI kent de volgende snelheidsvarianten:
(Normal) SCSI = 5 MB/s
Fast SCSI = 10 MB/s
Ultra SCSI = 20 MB/s
Wide SCSI = 10 MB/s
Fast Wide SCSI = 20 MB/s
Ultra Wide SCSI = 40 MB/s
Ultra 2 Wide SCSI = 80 MB/s
U160 SCSI = 160 MB/s
SCSI kent ook nog de volgende instructiesets:
SCSI
SCSI 2
SCSI 3
(let wel! Ultra2 is niet SCSI2)
SCSI kent ook nog de volgende (intern) conectortypes:
50 pins = narrow SCSI(8 bits)
68 pins = wide SCSI(16 bits)
80 pins = wide SCSI(16 pins)
(80 pins is in feite gewoon 68 pins met 12 aders voor de voeding van de HD, SCA(=80 pins) hebben niet zo'n standaard 4 pins powerconnector !)
Hopelijk heb ik zo weer een beetje duidelijkheid geschept in de SCSI wereld.
Je vergeet de U320 SCSI = 320 MB/s[b]Op vrijdag 25 januari 2002 16:31 schreef Papillon een hoop goeie en nuttige info
Ah... hebben ze die al definitief vastgelegd. Ik dacht dat tot op heden alleen een voorstel voor U320 lag. Maar het is inderdaad zo dat deze er is of te verwachten valt !
Pagina: 1